-->

יום רביעי, יוני 27, 2012

הטבעוניות שלי

טרנד הטבעוניות תקף את ארצנו לאחרונה.



לא זה לא שלא היו פה טבעונים אף פעם, פשוט היום אנחנו הרבה יותר מודעים לכך, הרבה יותר מתחשבים בהם, ולהם יש הרבה יותר מה לאכול.

אני מודה, פעם ביומיים עוברת לי המחשבה לעבור לצד הטבעוני ולאמץ אורח חיים בריא יותר.
פשוט בשלב הזה של חיי, נראה לי שאני חלשה מידיי כדי לוותר על בן אנד ג'ריס.


אבל, החלטתי גם אני לנסות לעמוד באתגר ולהכין עוגיות שיהיו גם טעימות, גם שפויות ויחסית בריאות ושגם לא יכילו כל מוצרים מהחי.
האתגר הוא קשה כי אי אפשר להשתמש בחמאה, ואפילו בדבש.



לתחושתי- עמדתי יפה במשימה.

התקבלו עוגיות רכות וטעימות שניתן לגוון בקלות.





עוגיות גרנולה, קוקוס ופירות אדומים-טבעוניות
עפ"י מתכון שלי
כ-40 עוגיות

מרכיבים:


50 גר' חמאת קקאו
2 כפות שמן
190 גר' קמח מלא
50 גר'  קוקוס טחון
130 גר' שיבולת שועל להכנה מהירה
1 כפית אבקת סודה לשתייה
120 מ"ל  סילאן
קורט מלח
חצי כפית קינמון
1 כפית תמצית וניל
כוס פירות יבשים חתוכים לקוביות (הכמות לא באמת משנה, שימו לפי הטעם)

אופן ההכנה:
מחממים תנור ל160 מעלות.
מניחים את הפירות היבשים בקערית קטנה ומעליהם יוצקים מים רותחים. משהים בצד.
בקערה גדולה מערבבים יחד: קמח מלא, אבקת סודה, קוקוס ושיבולת שועל.
בסיר קטן מערבבים: סילאן, חמאת קקאו, שמן, מלח, וניל וקינמון. מחממים את התערובת על אש קטנה תוך כדי ערבוב רציף עד שחמאת הקקאו נמסה לחלוטין. מורידים מהאש ויוצקים לקערה עם תערובת הקמח. מסננים היטב את הפירות היבשים מהמים ומוסיפים לקערה. מערבבים באמצעות כף עד לקבלת בצק אחיד וקצת פירורי.יוצרים כדורים קטנים מהתערובת באמצעות הידיים, ומשטחים אותם בתבנית. אופים כ10-12 דקות או עד שהעוגיות מזהיבות יפה בתחתית ובשוליים.

את העוגיות שלי הכנתי בתוספת פירות אדומים: חמוציות, אוכמניות מיובשות (שאפשר להחליף בצימוקים כהים אם כי אני פחות אוהבת)



ג'וג'י בריז (פרי יער אסייאתי בריא בטירוף ועשיר בערכים תזונתיים, טעמו קצת מוזר בין אבטיח חמוץ לעוד כמה דברים) ומעט דומדמניות טריות שנשארו לי מסוף השבוע, כך שאם יש לכם פירות יער טריים או קפואים שקצת התעייפו, הם ישתלבו מצוין בעוגיה והחמיצות שלהם תאזן את המתיקות של שאר הפירות היבשים. ובכלל כל שילוב של פירות יבשים ילך כאן.



הערות ושדרוגים:

  • אל תילחצו מחמאת הקקאו שבמתכון, אם אין לכם אפשר להחליף ב50 גר' שמן קוקוס (שהוא יחסית מוצק) או טחינה/ חמאת שקדים ודומיהן, או פשוט להשתמש באותה כמות של שמן רגיל.
  • העוגיות ממש ניתנות לגיוון. ככה בלי תוספות- הן ממש מזכירות דובשניות אז אפשר להכין אותן ללא תוספות ולקבל אחלה דובשניות.אפשר להשמיט את הפירות המיובשים והקינמון ולהשתמש בשוקולד צ'יפס ולקבל אחלה עוגיות שוקוצ'יפ, וכן הלאה.
  • אם משתמשים בחמאת קקאו חשוב להקפיד על אפייה ב160 מעלות כדי שהעוגיות לא יישרפו.
  • העוגיות עצמן לא מתוקות מאד. אם לא משתמשים בפירות יבשים שמוסיפים מתיקות,מומלץ להוסיף עוד כרבע כוס סילאן.


שתהיו בריאים :)
טל


14 כבר הגיבו:

Unknown אמר/ה...

אני יודעת שהתכוונת טבעיות לגמרי.. אבל אם אני רוצה להמיר את חמאת הקקאו בביצים זה אפשרי? זו תפקידה? לאחד? היא באה להחליף את הביצים?

תודה.
מירי.

רויטל - המערוך המקפץ אמר/ה...

יפה לך טבעוני:)
אני מאוד אוהבת את השימוש בסילאן. יש לו טעם נהדר באפיה.

נטלי אמר/ה...

נראות פשוט מעולה!

טל אמר/ה...

unknown

חמאת קקאו היא שומן,היא המרכיב השומני בעוגיות.
אין בכלל צורך בביצים, פשוט החליפי באותה כמות של שומן אחר..אם את לא טבעונית את יכולה להשתמש בחמאה, ובערות פירטתי על תחליפים אחרים

ותודה לכולם :)

The Cookie Fairy אמר/ה...

טוב אולי זה קצת באיחור, אבל-
יהההה!!! תתחדשי על העיצוב החדש והמהמם לבלוג!
מאוד אהבתי :) הולך אותך לגמרי
והעוגיות כמובן נראות נום-נום-נוםםם
דרישת שלום חמה

אנונימי אמר/ה...

תודה לך על המתכון. מחכה לראות עוד מתכונים טעימים וכמובן טבעוניים. זה הכי הגיוני להיות טבעוני. את יכולה לאכול כמה שאת רוצה כל עוד את לא צורכת מהחי ולהיות רגועה שלא תגרמי לעצמך שום נזק. להיפך- הגוף אפילו מרפא את עצמו. והכי חשוב מהכל אם את שואלת אותי, זה הידיעה שאת יכולה להיות באמת שלמה עם עצמך, נקייה מעשיית עוול ואי צדק שלא לצורך
בהצלחה בדרכך החדשה. ובהערכה רבה :)

אנונימי אמר/ה...

אפשר אולי כמויות בכוסות/כפות ולא בגרמים?

טל אמר/ה...

קצת בעיה כי הכוסות שיש אצלי בבית הן לא הכוסות שיש אצלך
ניתן להיעזר בעמוד של מידות משקל והמרות ולהמיר בקלות את הגרמים לכוס מידה של 240 מ"ל

חשוב לדייק באפייה כדי שלא יהיו פאשלות

אנונימי אמר/ה...

היי
הכוונה לשיבולת שועל אינסטנס (גרוסה) או שלמה?

אנונימי אמר/ה...

היי
אם אני שמה טחינה במקום חמאת קקאו, אופן ההכנה זהה לגמרי? (לחמם בסיר כמו ההוראות המקוריות?)

טל אמר/ה...

אני השתמשתי בשיבולת אינסטנט, אבל אפשר גם ברגילה.

טל אמר/ה...

אין צורך לחמם, מערבבים את כל החומרים הרטובים ומוסיפים ליבשים

נדב אמר/ה...

הכנתי עכשיו עם שמן קוקוס וחמוציות. יצא נפלא! :)

אנונימי אמר/ה...

עברה יותר משנה מאז הפוסט, ויש כ"כ הרבה גלידות טבעוניות נהדרות כמו בן אנד ג'רי (השבוע בגלידה פרדו ברמה"ש הוסיפו גלידה טבעונית של עוגיות, ובכך סגרו את הפינה האחרונה :))

הוסף רשומת תגובה

כשאתם מגיבים, זה כיף חיים