-->
טוען...

יום שלישי, יולי 10, 2012

אל תקראו לו טאבולה- הסלט שקירר אותי

סלט ק-ו-ס-ק-ו-ס ! בבקשה.


בבקשה?


כי מה זה חם לי.

סלט הקוסקוס הכי טעים בעולם.

קוצצים ה-כ-ל קטן קטן.

מערבבים עם קוסקוס מבושל (קנוי או ביתי)

יוצקים מעל ויניגרט טחינה סמיך.

מערבבים, ואוכלים. עדיין חם בחוץ, אבל קצת פחות רע.

מתכון שלא צריך לדייק בו!



סלט קוסקוס צבעוני בויניגרט טחינה וסילאן
עפ"י מתכון שלי
2-3 מנות


מרכיבים:


2 כוסות קוסקוס מבושל
2 עגבניות
חצי בצל סגול
צרור קטן של כוסברה
2-3 כפות חמוציות
4 משמשים מיובשים

לרוטב:
כף שמן זית
2 כפות סילאן
2 כפות טחינה גולמית
מיץ מחצי לימון גדול
מעט פלפל שחור גרוס ומלח


אופן ההכנה:
מערבבים היטב את כל מרכיבי הרוטב- הכי מומלץ לתת לו ניעור בצנצנת. בהתחלה הרוטב נראה דליל אבל תוך כמה דק' הוא מסמיך.
קוצצים את הבצל, העגבניות והמשמשים לקוביות קטנות מאד. מניחים בקערה עם הקוסקוס והחמוציות. את הכוסברה קוצצים די גס ומוסיפים לקערה. יוצקים מעל את הרוטב ומערבבים היטב.




הערות ושדרוגים:

  • חשוב לתת לרוטב הטחינה לנוח כמה דק' לפני שמוסיפים אותו לסלט, ככה הוא מסמיך וכשמוסיפים אותו לסלט הוא נשאר רענן גם לאחר כמה שעות במקרר, ולא מפריש מלא נוזלים מוזרים.(זה טוב לאירוח)
  • אפשר לערבב כוסברה ופטרוזיליה חצי חצי. אפשר להוסיף גם נענע. ואפשר גם רק פטרוזיליה.
  • טיפ לבחירת לימון טוב בקיץ: לימון כבד, מכוער וגדול הוא לימון טוב. לימון קל מדיי, יפה מדיי, צהוב מדיי או מבריק מדיי הוא סביר להניח לימון שהיה בהקפאה וצופה בשעווה. אם הוא רק קל סימן שהוא יבש, מעפן ואין בו מיץ. לכו על המכוערים והכבדים.
  • אין בעיה במקום קוסקוס להשתמש בקינואה או בורגול. 



10 כבר הגיבו:

ארז אמר/ה...

פתחת את התיאבון! נראה נהדר.

אגב, הטחינה, היא גולמית?

טל אמר/ה...

ודאי גולמית :)
אעדכן מיד

Winnie אמר/ה...

למה לא לקרוא לו טאבולה?
אבל לא איכפת לי כל כך איך תקראי לו, הוא נראה מאדדדדדדדד טעים.
זה סלט נהדר לעונה הזאת, ובעצם לכל השנה.
הוספת המשמשים ניראית לי חדשנית, אבל יש לי בפריזר אז זה רעיון לנסות.
יופי של סלט, והוא גם צבעוני ויפה

עלמה אמר/ה...

משובח. יו הד מי אין טחינה

בישול בזול אמר/ה...

וואו הטבולה נראה נהדר!
סתם סתם... לא יכלתי להתאפק ;)
*הקוסקוס* נראה נהדר :)

ארז אמר/ה...

ניסיתי עכשיו ובחיי, זה טעים!
הויניגרט טחינה משובח לאללה. אני כל כך הולך להשתמש בו עם עוד המון מאכלים שאין לי מושג מה הם!

מיטל אמר/ה...

נראה אחלה סלט - קליל ופשוט, בדיוק לחום הנוראי הזה:)
רק שאלה קטנה - 2 כוסות קוסקוס לפני שמבשלים או אחרי? כי לפני זה ממש ממש המון. ואם זה אחרי, אז עם כמה להתחיל?

טל אמר/ה...

הי מיטל,
כמו שכתוב ברשימת המרכיבים הקוסקוס צריך להיות מוכן לאכילה..את השאלה השניה לא הבנתי- מה הכוונה עם כמה להתחיל?

מיטל אמר/ה...

תודה על התשובה המהירה. הכוונה היא שנניח שאני משתמשת בקוסקוס אינסטנט - אז עם איזו כמות מומלץ להתחיל כדי לקבל 2 כוסות מוכנות?

טל אמר/ה...

הי מיטל,
אישית אף פעם לא הכנתי קוסקוס משקית אבל ממה שבדקתי שקית של 350 גר' מניבה כמות של שתי כוסות קוסקוס מוכן
אבל לא חובה לדייק זה לא נורא אם יצא לך קצת פחות או קצת יותר קוסקוס...בהצלחה ואשמח לשמוע איך יצא

הוסף רשומת תגובה

כשאתם מגיבים, זה כיף חיים