-->
טוען...

יום שבת, יולי 21, 2012

עוגיות פאדג' מושלגות ללא חמאה או מרגרינה

עם כל אהבתי הנצחית לחמאה, לפעמים יש אילוצים וצריך להכין קינוח פרווה. בין אם זה לארוחה בשרית ובין אם זה לרגישים ללקטוז. בכל מקרה, אני לא כל כך סובלת תחליפים. מבחינתי המחשבה על לאכול קינוח עם מרגרינה וקצפת צמחית מעט מחלחלת אותי,  ואני מעדיפה לעזוב הכל ולהכין קינוח אחר בו לא אצטרך לחשוב איך אני מחליפה ובמה.




כשמגיע לידיי מתכון כזה, בו אין צורך בתחליפים, וההבטחות לגביו גדולות אני חייבת לנסות.
כך היה עם העוגיות הבאות. עוגיות שוקולד מושלגות הן בדרך כלל עוגיות שמכילות תועפות של שוקולד וחמאה (יאמי), והן בדרך כלל כאלה שקשה להפסיק לאכול אותן אחרי שטועמים אחת, או שתיים, או שלוש...
לכן כשקיבלתי מחברתי לעבודה את המתכון הייתי קצת סקפטית, אבל מכיוון שהיא יודעת דבר או שניים על אפייה סמכתי עליה בעיניים עצומות וניגשתי למלאכה.

נראה כאילו כלום לא הולך לצאת מזה, אבל ההפתעה מתחוללת בתנור
התוצאה שהתקבלה הפתיעה אותי כל כך, גם במראה המרשים אבל בעיקר בטעם- עוגיות שוקולדיות פאדג'יות עשירות, שאין להן כל זכר לשם הרע שיצא לקינוחי פרווה. וזה כל כך מפתיע ומשמח לאור הכמות הנמוכה של השמן שנדרשת למתכון.
אני מניחה שהסוד טמון בכמות הגדולה של הקקאו שנדרשת למתכון. השלב בו מערבבים את הקקאו עם השמן והסוכר הוא קריטי- אמנם בהתחלה זה נראה כאילו כלום לא מתחבר וזה אסון, אבל מתמידים עוד כמה שניות הפלא קורה.

המתכון מובא לפניכם עם קצת שינויים שערכתי בו.



עוגיות שוקולד מושלגות
כ30-40 עוגיות


מרכיבים (כל המידות מתייחסות לכוס מידה בנפח 240 מ"ל):
2 ביצים
210 גר' סוכר (1 כוס)
70 גר' קקאו (חצי כוס)
210 גר' קמח (כוס וחצי)
1 כפית אבקת אפייה
¼ כפית מלח
60 מ"ל שמן (רבע כוס)
100 גר שוקולד צ'יפס /שוקולד קצוץ (מריר)

שקיק אבקת סוכר לציפוי

אופן ההכנה:
בקערה מערבבים היטב: קקאו, סוכר ושמן עד לקבלת תערובת אחידה וחלקה. מוסיפים את הביצים ומערבבים היטב. מוסיפים את הקמח, מלח, אבקת אפייה ושוקולד צ'יפס ומערבבים בעדינות עד לקבלת בצק מבריק ואחיד. עוטפים את הקערה בניילון נצמד ומעבירים לקירור במקרר של לפחות שעה.
לאחר שהבצק קר ומוצק,מחממים תנור ל180 מעלות.  יוצרים כדורים קטנים בכמות של כפית ומגלגלים באבקת סוכר עד שהבצק מצופה היטב. מסדרים בתבנית מרופדת בנייר אפייה במרווחים די גדולים כי העוגיות מתפשטות. אופים 9-10 דקות עד שהעוגיות מתייצבות בשוליים ונשארות רכות במרכז.




הערות ושדרוגים:
  • כשמוסיפים את החומרים היבשים לתערובת הקקאו חשוב לערבב מעט ככל האפשר רק עד שמתקבל בצק אחיד. ערבוב יתר יפגע במרקם הסופי של העוגיות.
  • חשוב מאד לא לאפות את העוגיות יותר מדיי אחרת כל האפקט של הפאדג'יות מתפקשש. אם אתם לא בטוחים, אפשר לנעוץ קיסם באחת העוגיות ואם הוא יוצא רטוב הן לא מוכנות. אם הוא יוצא יבש עם פירורים עליו- הן מוכנות.
  • הבצק מאד דביק ובימים חמים אלה יכול להיות לא נוח לגלגול. טיפ שלי: עובדים עם שתי כפיות ומורידים את הבצק מהכפית באמצעות הכפית השנייה ישירות לקערית עם אבקת הסוכר. מטלטלים את הקערית בעדינות ולאט לאט הבצק מתחיל לקבל צורה של כדור ופתאום הוא מצופה כולו באבקת סוכר ולא הייתם צריכים ללכלך את הידיים. אם בכל זאת החלטתם לגלגל כדורים ואתם מרגישים שהבצק ממש דביק, הכניסו אותו למקרר או למקפיא לכמה דקות והמשיכו.
  • ניתן להוסיף לתערובת תוספות טעם כמו ליקרים, מעט קפה נמס, תמציות או קליפת תפוז או לימון מגוררת. 


עדכון 25/07/12
חיפשתי בכל הרשת את מקור המתכון, הדבר הכי קרוב הוא פה
אם מישהו מכיר או יודע למי המתכון שייך אשמח לעדכון :)

68 כבר הגיבו:

Winnie אמר/ה...

הן ניראות מאדדדדדדדדדד יפות
ואת בטח יודעת כבר שעוגיות כאלה מתחסלות אצלי במהירות.

רויטל - המערוך המקפץ אמר/ה...

אצלנו קוראים למשפחת העוגיות הסדוקות -רעידת אדמה:)
העוגיות שלך נראות מושלמות
הצילומים - ואו..
חבל שאין לי כאן צלוחית נאה שכזו מלאה בעוגיות הנהדרות שלך:)

מור אמר/ה...

בהמשך לשיחתנו היום (כ ל היום) - העוגיות האלה יתקבלו בברכה מחרתיים. לא במקום שוקולד צ'יפס, בנוסף!

אנונימי אמר/ה...

מכיר ,המתכון התפרסם כבר ברשת לפני שנים. נחמד. כל הכבוד לקרדיט, זו הדרך .

The Cookie Fairy אמר/ה...

נראות מעולה!
מפתות ביותרררררר
תביאי ביסססס!

טל אמר/ה...

אנונימי,
כמו שראית בפוסט (אם קראת) את המתכון קיבלתי מחברה כך שהקרדיט לא ידוע לי.
ממה שאני רואה, אתה בעצמך לא יודע מה המקור למתכון, אם כן אני אשמח אם תפרסם אותו בתגובה.אם לא, זו הדרך.

לכל השאר- תודה רבה!

טעמים שרואים מכאן אמר/ה...

נראות עוגיות טעימות למרות שאין בהן חמאה :)
לפעמים באמת צריך קינוח פרווה וגם אני לא בעד תחליפים.

שמרית אמר/ה...

עוגיות נהדרות!
גם אני מכינה עוגיות דומות עם שמן, יוצאות פאדג'יות ומעולות.

darly & tamly אמר/ה...

הכנתי את העוגיות ביום שבת עם בנותיי.אחת גילגלה והשנייה פיזרה אבקת סוכר ,פעילות נעימה לשבת אחה"צ.העוגיות יצאו מעולות וכבר נחטפו.כבר הרבה זמן אני מחפשת מתכון של העוגיות המושלגות אבל בלי חמאה(בכלל מנסה להכין עוגיות בלי חמאה)והן פשוט מוצלחות מאוד!!!(אפילו העליתי תמונה שלהן בפייסבוק)
תודה רבה על המתכון המעולה!!פשוט תענוג צרוף

שירי אמר/ה...

איזה יופי! הכנתי ויצא ממש טעים
יצא לי כבר להכין גירסה של מושלגות עם שמן אבל היה להם טעם לוואי והם רק גרמו לי להכין את החמאתיות
אבל העוגיות שלך יצאו נפלא ותמיד אשמח לעוד מתכון מוצלח עם שמן ובלי חמאה
תודה!

אנונימי אמר/ה...

נראה טובב!אפשר לשים קצת פחות שוקולד מריר?

טל אמר/ה...

אפשר להפחית, אפשר גם להשמיט לגמרי
אבל לדעתי זה ממש ממש מוסיף למרקם הסופי

אנונימי אמר/ה...

עשיתי עכשיו את הבצק,וזה יצא בכלל לא דביק!זה התאחד לגוש אחד,יש בזה בעיה?אם כן,מה לעשות?אם לא,אפשר כבר להתחיל לגלגל או שצריך בכל זאת לשים במקרר?

טל אמר/ה...

גוש אחד רך ? קצת דביק? בצק מבריק?

אם הוא קשה ויבש תוסיפים מעט שמן בכל פעם עד שהוא יתרכך.


אם הוא רך ומעט דביק, אפשר להעביר למקרר ולהמשיך כרגיל.
בכל מקרה הקירור של הבצק הכרחי.

אנונימי אמר/ה...

תודה!

Tomata אמר/ה...

גם אני קיבלתי תערובת יבשה מדי ונאלצתי להוסיף עוד חלבון וקצת שמן כדי להסתדר.

העוגיות חוסלו וקצרו מחמאות מכל הכיוונים, אם כי לדעתי הן יותר מתאימות בטעמן לילדים.

אנונימי אמר/ה...

האם אפשר לשמור על העוגיות בהקפאה (אם יישאר משהו)??

טל אמר/ה...

לא מאמינה שיישאר משהו להקפיא, אבל בכל מקרה לא נראה לי שתהיה בעיה, אני לא ניסיתי.

רינת פולק אמר/ה...

היי עשיתי את העוגיות האלה כמה פעמים ובגרסאות שונות, והמתכון שלך הכי טוב שיצא!! טעים נחטף, לא להאמין שזה פרווה, עליות מינימליות כשכל קופסא של 25 עוגיות יבשושיות עולה בערך 30 ש"ח...
וגם עשיתי אותן ממש קטנות אז קופסא אחת חוסלה וקופסא אחת אני מחביאה במקרר. בעלי טורף אותן אפילו קפואות!!
שוב נהדר!! תודה, האם יש לך עוד מתכוני פרווה לעוגיות מעולות שכאלה?

טל אמר/ה...

רינת,
שמחה לשמוע! איזה כיף
יש עוד המון מתכונים לעוגיות ומתוקים אחרים ללא חמאה או תחליפים, שהם פרווה בלי להתפשר. מוזמנת לעיין באינדקס בראש העמוד :)

barlawee אמר/ה...

בדיוק יצאו העוגיות מהתנור
אבל רובן לא התפוצצו בכלל, ואלו שכן התפוצצו (וגם אלו שלא) האבקת סוכר שעליהן יצאה צהובה, ולא לבנה :(
מה עשיתי לא בסדר???
אחרי הכשלון עם המקרונים אלו הן העוגיות הכי מתסכלות
זה לא מתכון ראשון שאני מנסה, והם אף פעם לא מתפוצצות לי :(
גם כשאני מנסה למעוך אותן לפני כן...הן לא יוצאות לי יפה כמו שלך...

טל אמר/ה...

ל barlawee
שתי השערות שעולות לי למה לא הצליח
אם אבקת הסוכר יצאה צבהובה נשמע כי חום התנור גבוה מדיי. יש מצב שיש לך תנור חזק משלי והיית צריכה להנמיך מעט את החום? אבקת סוכר שיוצאת צהובה נשמע לי כמו סוכר שהתקרמל.

ייתכן שהיתה טעות במינונים של אבקת האפייה, יכול להיות שלא שמת מספיק אבקת אפייה לכן העוגיות לא התפשטו ולא נסדקו?

אשמח אם תרחיבי ואוכל לנסות לעזור יותר :)

גם לי לקח הרבה זמן עד שהצלחתי להכין מקרונים יפים, הסוד הוא לא להתייאש. לפחות הן יצאו טעימות?

barlawee אמר/ה...

יש מצב שהבעיה היא החום של התנור, אנסה להנמיך אותו פעם הבאה
השתמשתי בול במינונים שלך (מה שהיה רשום משקל שקלתי, ומלח ואבקת אפיה השתמשתי בכפית מדידה)

הן יצאו מאוד מאוד טעימות!

ועם המקרונים התייאשתי כרגע, בתור סטודנטית אין לי זמן להתעסק עם זה כרגע, אבל את תראי, יבוא יום ויצאו לי מקרונים סוף הדרך!

אנונימי אמר/ה...

יצאו נפלא!

אנונימי אמר/ה...

שלום טל,
תודה על המתכונים המעולים שלך!
הכנתי את העוגיות, וכשהוצאתי אותן מהתנור לאחר 10 דק'- הן היו עדיין נוזליות מעט ולא הצלחתי אפילו להעביר אותן עם מרית.. השארתי אותן בתנור לעוד 2 דק'.. מה שגרם ללמטה של העוגייה להישרף מעט ולעוגייה עצמה להתקשח ממש. הן יצאו טעימות אבל המרקם שלהן התפקשש לי...
מה את מציעה לי לעשות? שמתי עכשיו נגלה נוספת של העוגיות, זה ממתין בשלב הקירור במקרר (אגב,ף ניתן לקצר את שלב הקירור עם הכנסה לפריזר?)
תודה!
מיכל

טל אמר/ה...

הי מיכל,
לדעתי התנור שלך פשוט חזק יחסית או שחום התנור גבוה מדיי.
חשוב לוודא כמה דברים:
א. שהתנור במצב טורבו כלומר חום עליון, תחתון ומאוורר
ב. שהתבנית נמצאת בדיוק באמצע התנור, ולא קרוב מדיי לתחתית או לחלק העליון
ג. כשהעוגיות יוצאת מהתנור צריך לחכות שהן יתקררו לפני שמעבירים אותן ממרית.כשהן חמות הן קרוב לוודאי יתפרקו. הן מתייצבות לאחר הקירור.

לפי דעתי כדאי להנמיך את הטמפרטורה ב10 מעלות. אולי ייקח לעוגיות יותר זמן להאפות, אך הן יאפו בצורה אחידה וטובה ולא יקבלו מכות חום\יישרפו\ ישארו נוזליות

בהצלחה :)

Tomata אמר/ה...

חומרים זולים וזמינים + תוצאה שנראית יוקרתית ומושקעת * טעם של שוקולד = נוסחה מנצחת.

השבט אמר את דברו - ואני עומדת להכין את העוגיות האלו בפעם השלישית בתוך חודש.

אנונימי אמר/ה...

נראה מעולה!!
במה ניתן להמיר את הביצים?? (משהו לא מן החי)

טל אמר/ה...

אנונימי
אני לא בקיאה בהמרות למתכונים טבעוניים, אבל ראיתי שגביע מעדן אלפרו הוא תחליף ראוי לביצה במתכון של בראוניז. אני אישית לא ניסיתי, אבל יכול להיות שזה יעבוד. אשמח לעדכונים אם נוסה בהצלחה

חן זקרי אמר/ה...

אני מכינה אותם ברגע זה והבלילה יצאה לי מאוד מאוד סמיכה (לפני הקירור) היא אמורה לצאת ככה?

טל אמר/ה...

זה בסדר מתקבלת בלילה סמיכה לפני הקירור!

Rotem Guetta-Sela אמר/ה...

הכנתי ויצא מעולה! בעלי התעלף עליהן :)
שמתי לב שכשהוצאתי אותן מהתנור הן עדיין היו רכות ומתפרקות, אך דקה שתיים באוויר הקר והן התקשו והיו מוכנות לאכילה!

תודה רבה על המתכון המושלם!

מזל אמר/ה...

הכנתי אותן אתמול -מזל שהכנתי כמות כפולה כי חצי כבר נטרף..
כדי שיהיו ממש מושלגות -לא להתקמצן על אבקת הסוכר (כמוני) אלא לשים בנדיבות.
רציתי להודות לך על המתכון ולקבל רשות לפרסם אותו באתר אחר. (לא תאמיני אבל באתר של הרזיה שפויה - כי המהממות האלה עומדות בתקן 30% שומן!!)

אנונימי אמר/ה...

הי,
אפשר להשתמש בקמח תופח ולהוריד את אבקת האפיה?
תודה!

טל אמר/ה...

כן אין בעיה להשתמש בקמח תופח! בהצלחה

אנונימי אמר/ה...

האם ניתן להשתמש בפחות סוכר??

טל אמר/ה...

לא ניסיתי אבל לדעתי אפשר להפחית ל3/4 כוס סוכר

אנונימי אמר/ה...

יצא פשוט טעים!!!!!תודה על המתכון..ואם כבר סוכר אפשר להמיר את הסוכר ב״כמו סוגכר״ואם כן מה הכמויות?תודה!!

טל אמר/ה...

אין לי ניסיון עם כמו סוכר אבל לפי מה שאני יודעת ההמרה היא אחד לאחד
אותה כמות של כמו סוכר

אנונימי אמר/ה...

שלום בכמה מעלות צריך לאפות את העוגיות?

טל אמר/ה...

180 מעלות :)

נוצ'קה אמר/ה...

ניסיתי אתמול ודי התאכזבתי.
העוגיות נראות נהדר אבל למרות ההבטחות הטעם של השמן בהחלט מורגש (השמשתי בשמן קנולה), חוץ מזה הן מתוקות מדי- כוס סוכר+סוכר מהשוקולד צ'יפס+אבקת סוכר זה הרבה יותר מדי.

חבל שלא אפיתי עם חמאה :(

תאיר אמר/ה...

ניתן להחליף את האבקת סוכר בשוקלית או בנס קפה נמס?
אם כן מה לדעתך יותר מוצלח?

טל אמר/ה...

הי תאיר
את מתכוונת להחליף את אבקת הסוכר שאיתה מגלגלים את העוגיות לפני האפייה? אם כן אז הייתי מחליפה בשוקולית..קפה יהיה מר מידיי.
שימי לב שגלגול העוגיות בשוקולית מאבד את האפקט היפה של אבקת הסוכר.
אפשר להוסיף כפית קפה נמס לתערובת הבצק עצמה.
בהצלחה!

אנונימי אמר/ה...

עוגיות מעולות, רכות, שוקולדיות, ממכרות! אני מכינה אותן כבר בפעם השלישית:) בכל פעם הפחתתי קצת בכמות הקקאו כי לאחיינים שלי יותר טעים עם טעם פחות דומיננטי של הקקאו (שמתי קצת פחות משליש כוס). הגדול, בן חמש וחצי, ביקש לעשות מהעוגיות ״סנדביץ׳״- אז פעם שמתי לו גלידה בין 2 עוגיות (חלבי) ופעם ממרח לוטוס וזה טעים!!!

שירה אמר/ה...

הכנתי את התערובת אבל במקום לשים כוס וחצי קמח שמתי חצי כוס .
גיליתי את זה רק חצי שעה אחרי שהתערובת הייתה במקרר , אז הוצאתי את התערובת והוספתי את הקמח שנותר .
זה ישפיע על העוגיות ?
תודה מראש , שירה

טל אמר/ה...

שירה
לדעתי זה לא אמור להשפיע על העוגיות
אולי קצת על המרקם, אבל אני ממש מאמינה שיצא בסדר גמור :)

אנונימי אמר/ה...

ניראה מאוד טעים!!!
אני מאוד רוצה להכין את זה כרגע אבל זה בעיה עם במקום שוקופיצס יש לי אבל רק לבן ?

טל אמר/ה...

בטח שאפשר! זה נשמע מגניב!

שירה אמר/ה...

טל יצא מדהים תודה רבה

אנונימי אמר/ה...

עוגיות מעולות וטעימות !!! :)

אנונימי אמר/ה...

עשינו אתמול את העוגיות.
היה קשה מאוד לערבב ידנית את התערובת (בעלי יתגייס לערבב).כדאי אולי להמליץ להכין את התערובת במיקסר ולא ידנית.
העוגיות טעימות.
יצאו 2 נגלות- אחת רכה יותר והשניה קשיחה.(כי נשארה עוד כמה דקות בתנור)
אפשר לרכך את הקשות?יש לך טיפ?

טל אמר/ה...

העיסה אכן סמיכה, אך לא אמורה להיות קשה לערבוב..
אני תמיד מכינה ידנית ולא במיקסר, המיקסר יכול דווקא ליצור מרקם קשה יותר (ככל שמערבבים יותר זמן העוגיות נעשות קשות יותר)
הדבר היחיד שעולה לי לראש לגבי העוגיות שהתקשו הוא אולי לטבול אותן בסירופ סוכר פשוט

LiHi =] אמר/ה...

הכנתי אתמול את העוגיות. יצא להיט!
עונה על הצורך של משהו מתוק ומרשים אחרי הארוחה, ולגמרי מנצח בקטע של הפרווה :)

הצעת ייעול בקטע של גלגול הכדורים: את הכדורים עצמם הכנתי עם כף גלידה קפיצית (קטנה יותר מהכף הסטנדרטית לגלידה). פשוט הפלתי אותם מהכף לתוך אבקת הסוכר...

אנונימי אמר/ה...

וווווווווווווווואו! הכנתי כבר גרסה אחרת, יקרה בהרבה, ומוצלחת פחות מזו.
שלא לדבר על הנימוחות, השוקולד המתפרץ... ועוד רגע אשמע כמו אייל שני.
טל, תודה לך! פינקתי את בעלי כהוגן :)

Me . אמר/ה...

איזה סוכר?

טל אמר/ה...

סוכר לבן

אנונימי אמר/ה...

מדהימות!! הכנתי כמות כפולה והיא התחסלה תוך יומיים!

Hadar G אמר/ה...

היי נראה מהמם! זה בסדר להחליף את הקקאו בשוקולית ולהוריד את כמות הסוכר?

טל אמר/ה...

אין לי ניסיון עם זה ואני חוששת שזה יפגע במרקם
ממליצה להיצמד למתכון במקרה זה.

אנונימי אמר/ה...

רציתי רק להגיד תודה- כבר יותר משנה שאני מכינה את העוגיות האלה בכל מני הזדמנויות- ותמיד תמיד הן נחטפות, תמיד מבקשים את המתכון! כ"כ פשוט ומהיר להכנה וכ"כ כ"כ טעים, תודה!
ודרך אגב- את הסוכר הפחתתי- 3/4 כוס במקום כוס שלמה- ומאז רק מתלהבים מהן יותר...

אנונימי אמר/ה...

הכנתי גם ויצא מעולה! תודה רבה על מתכון קל וטעים

אנונימי אמר/ה...

הכנתי גם ויצא מעולה! תודה רבה על מתכון קל וטעים

אנונימי אמר/ה...

אם אני לא מוסיפה את השוקולד ציפס, המרקם יפגע?

טל אמר/ה...

המרקם לא ייפגע אבל זה יצא קצת פחות עשיר

אנונימי אמר/ה...

העוגיות יוצאות פשוט יפות וטעימות :)

מומלץ לנסות, לא תתאכזבו :)

הגר אמר/ה...

אוקיי,הכנתי את הבצק לעוגיות, הוא במקררר. אבל כבר עוד מעט שבת, והתנור עדיין לא פנוי. האם הבצק ישרוד המתנה במקרר עד למוצ"ש? קצת יותר מיום?

אנונימי אמר/ה...

מטורפות!!!
קבלתי כמויות של מחמאות.....
העוגיות האלה הטיסו את הדימוי העצמי שלי לגבהים:(

הוסף רשומת תגובה

כשאתם מגיבים, זה כיף חיים