-->
טוען...

יום שבת, יולי 28, 2012

מאפינס גזר וטחינה שאני אוהבת לאהוב

טוב, זה לא חדש שאני בנאדם שאוהב מתוק. מבחינתי, רצוי שארוחת הבוקר שלי תהיה מתוקה, רצוי שהיא תבוא בקרטון עגול וקפוא, תתחיל בבן ותיגמר בג'ריס.



לצערי, אני נאלצת לתפקד במסגרות בהן אני נדרשת להיות רצינית ולא שיכורה מסוכר, אז גלידה בבוקר זה כיף אבל לא הולך טוב עם הרצון שלי לשמור על מקום עבודתי.
אז אני מוצאת שמאפינס הם פתרון טוב. הם יכולים להיות בריאים, הם משביעים במידה, וממש קל להכין אותם. וגם כיף. ומהיר. וטעים. ומפיץ ריח טוב. וטעים כבר אמרתי?



ואם מדברים על מתוקים שהם קצת בריאים, עוגות גזר אני ממש ממש אוהבת. אז הפעם החלטתי להכין מאפינס גזר. עם טחינה. את השילוב של טחינה וגזר שרץ ברשת אני מכירה מהמתכון של קרין גורן, שהוא אמנם לעוגה בחושה (ואני רציתי מאפינס!). את המתכון לא ניסיתי, אבל שילוב רע הוא לא יכול להיות. אז לקחתי את המתכון של מאפינס התפוגזר שהכנתי פעם מזמן, החלפתי את השמן בטחינה, הפחתתי את הסוכר, הוספתי גזר (מעבר למה שכבר היה קיים במתכון)  ועוד דברים טובים, וקיבלתי פצצת אנרגיה כתומה וטעימה.





מאפינס גזר וטחינה
10-12 יחידות


מרכיבים:
3 גזרים גדולים מגוררים
120 מ"ל טחינה גולמית
120 מ"ל סילאן או דבש
1ו- ½ כפיות סודה לשתיה
180 גר' קמח מלא
רבע כפית מלח
כפית קינמון
2 ביצים

תוספות- לא חובה:
50 גר' אגוזים שבורים גס
3 תמרי מג'הול גדולים חתוכים לקוביות קטנטנות

אופן ההכנה:
מחממים תנור ל180 מעלות
טורפים היטב בקערה ביצים, סילאן, קינמון ומלח. מוסיפים את הטחינה וממשיכים לטרוף עד לקבלת תערובת אחידה. מוסיפים את הגזר, האגוזים והתמרים. מנפים את הקמח ואבקת הסודה ומערבבים בעדינות עד לקבלת בלילה אחידה. יוצקים את התערובת לתבנית שקעים מרופדת בעטרות נייר. ממלאים כל שקע עד שני שליש מגובהו. אופים 20-22 דקות עד שהמאפינס תפוחים וזהובים, קיסם שמוחדר למאפין צריך לצאת עם פירורים לחים ולא יבש לגמרי. ניתן להבריש במעט סילאן או דבש בעודם חמים.





הערות:

  • את הקמח המלא ניתן להחליף בקמח לבן אך יהיה צורך בתוספת של 2-3 כפות קמח לבן. קמח מלא סופח נוזלים הרבה יותר מקמח לבן, והתוספת היא כדי למנוע בלילה דלילה מדיי.
  • אני השתמשתי באגוזי מלך אך כל אגוז אחר יתאים. פקאנים ילכו מעולה במאפינס האלה.
  • את הטחינה ניתן להחליף באותה כמות של שמן.ממשיכים בתהליך ההכנה באותו אופן.
  • את המאפינס יש לשמור בקירור. ניתן להקפיא. בשני המקרים יש לשמור בקופסא אטומה היטב.
  • כשהמאפינס נראים אפויים, הקיסם יוצא עם די הרבה פירורים לחים עליו (אבל לא רטוב), וזה בסדר ככה זה צריך להיות. המאפינס צריכים להישאר לחים ועסיסיים.. קיסם שיוצא נקי  ויבש מעיד על אפיית יתר.



23 כבר הגיבו:

אנונימי אמר/ה...

רציתי להגיב עוד בפוסט של העוגיות הסדוקות אבל את מפרסמת פוסטים בחריצות יתרה...

רציתי לומר תודה על עוגיות מושלמות, טעימות ופרוותיות (פרווה) וגם קלות להכנה. ביתי בת השלוש נהנתה בטירוף לזרוק גושים שחורים לתוך אבקת סוכר צחורה. אשמח לראות עוד מתכונים שעוברים המרה לפרווה, וללא מרגרינה ועדיין עובדים (מעמולים..)

תודה תודה

מירי

אנונימי אמר/ה...

אני לא מתייחסת למתכון עצמו כי בכל זאת צום... אבל התמונות שלך הורסות. הורסות!

מור אמר/ה...

הייתי ככה (דמייני שאני עושה עם האצבעות) קרובה להעיד על הטעם של המאפינס האלה ממקור ראשון, אבל אבל.. לא יצא.
אז הפעם אסתפק בלומר שזה נראה מעולה (והמנז'טים מהממים). אבל כשאת מכינה לי כאלה (ואת כמובן תכיני כאלה, כי הרגע רמזתי קלות שאני רוצה), אני מזמינה בלי טחינה, טוב? ובלי תמרים.

אה אה! דף האודות המעודכן מקסים. אם כי כבר אמרתי לך יותר מפעם אחת את דעתי לגבי כל הדיון הזה... ושאף אחד לא יערער לך את הבטחון, בובה ;-)

פנינהט אמר/ה...

המאפינס נראים מעולים ומתאימים לי בול עם הקמח המלא והטחינה, אשתמש גם בסילאן ללא סוכר ואז הם מאד ידידותיים לי. מקווה שלא איכפת לך שאחרי שאכין אפרסם אותם גם בבלוג שלי (כמובן עם קישור ישירות אלייך).

טל אמר/ה...

תודה לכולם :)
ופנינה, בשמחה...

Winnie אמר/ה...

עכשיו שהצום יצא, אני יכולה להגיב
המאפינס האלה נשמעים לי נהדר!
דווקא עם טחינה ולא עם שמן, קצת משהו שונה
הטחינה גם מוסיפה טעם עדין ונראה לי חבל לוותר :)

פנינה - כדאי לך להיזהר במידה ויש לך בעיית סוכר, כי גם בסילאן שאין בו תוספת סוכר, יש המון(!) סוכר.

אנונימי אמר/ה...

האם אפשר לקבל מידות בכוסות ולא בגרמים

שמרית אמר/ה...

נראית פצצת אנרגיה טעימה!
אותי לא צריך לשכנע..אוהבת מאוד עוגות (ומאפינס) עם גזר.

The Cookie Fairy אמר/ה...

מזדהה מאוד עם הזבוביות שלך :)
בשבוע האחרון מצאתי את עצמי פותחת כל בוקר עם שתי פרוסות של רולדת גלידה לארוחת בוקר
וזה היה כיף חיים :)
חוצמזה המאפינס שלך נראים נהדר! נשמע כמו שילוב מנצח
ועטרות הנייר הופכות אותם למתוקים להפליא :)

ג'ודי (הלוחשת לאוכל) אמר/ה...

בלוג מקסים!! למה אני לא מצליחה להירשם לעדכונים??

טל אמר/ה...

הי ג'ודי, תודה ונעים להכיר!
ראיתי שהיתה תקלה (זה מסביר למה לא היו לי מנויים חדשים כבר שבועיים...)
אני חושבת שזה הסתדר, נסי שוב ועדכני :)

אפרת אמר/ה...

קודם כל - את גם בנאדם מתוק :) והמתכון נראה נפלא וחכם! להת' :)

לילך אמר/ה...

אפשר מידות בכוסות?

טל אמר/ה...

הי לילך
אם אין לך משקל, עדיף להשתמש בכוס מידה בנפח 240 מ"ל ואז אפשר להמיר בקלות באמצעות דף ההמרות למעלה.

lini65 אמר/ה...

היי, קודם כל חייבת להגיד שהבלוג שלך מהמם, התמונות מעולות והמתכונים עצמם נראים מזמינים לטעימה, רציתי לדעת אם אפשר לוותר על הקינמון (אלרגיה) והאם זה יצא ממש שונה ללא הקינמון ?

טל אמר/ה...

הי ליני, תודה רבה :)
אלרגיה לקינמון?! איזה ביאוס, אחד התבלינים שאני הכי אוהבת!
אפשר להשמיט בלי בעיה, ייצא מעולה גם ככה, הם עשירים בטחינה ודברים ארומטיים אחרים, אז לא לדאוג.

אנונימי אמר/ה...

אם אני יורד קצת את חום התנור ויאפה בתבנית אינגליש קיק, את חושבת שזה יצא טוב?

טל אמר/ה...

לאנונימי
סליחה על העיכוב בתגובה, כן לדעתי אין בעיה לאפות באינגליש קייק. בהצלחה!

אנונימי אמר/ה...

לא יצא לי מתוק מספיק. המאפינס אמורים להיות מתוקים?

טל אמר/ה...

מתיקות עדינה, לא יותר מידיי
שמת תמרים?

שני בן דוד אמר/ה...

הכנתי ויצא מדהים! החלפתי בקמח שיפון

carmoosh אמר/ה...

טעים!! מתוק במידה הנכונה, הכנתי עם קמח כוסמין
מחר יעבור מבחן טעימה אצל הקטנצ'יק.תודה

חנה הרשקוביץ אמר/ה...

מתכון נפלא, טעים וגם בריא, מתאים לקטנים וגם לגדולים :).

הוסף רשומת תגובה

כשאתם מגיבים, זה כיף חיים