-->
טוען...

יום ראשון, יולי 08, 2012

עוגיות מנומרות

עוגיות מנומרות- על שום מה ולמה?



בגלל שאפייה היא עניין שבשגרה בשבילי, רוב הפעמים מי שזוכה לאכול את התוצרים הם האנשים הקרובים אליי-משפחה, חברים וכו'. אני נוהגת להכין להם את הדברים שהם ואני מכירים ואוהבים, אבל גם פעמים רבות מתפרעת ועושה עליהם ניסויים ואז בתמורה הם נותנים לי ביקורת.




לעומת זאת, כשמבקשים ממני להכין משהו לעבודה, או ללימודים, או לכל מטרה אחרת, אני קצת נלחצת ומרגישה שאני חייבת לעשות רושם ולהביא משהו מיוחד.


במשך כמה ימים אני שוברת את הראש מה להכין. אני בד"כ לא חכמה ומכינה משהו שאף פעם לא הכנתי לפני. למזלי אין תקלות בדרך כי אני ממש פרפקציוניסטית. טו מייק א ורי לונג סטורי שורט-
הפעם התבקשתי להכין עוגיות. אז מה, עוד פעם שוקו צ'יפס? עוד פעם חמאת בוטנים?


החלטתי להכין עוגיות חמאתיות עם שקדים ואגוזים, וכדי שיהיה להן איזה טוויסט גלגלתי אותן בקקאו וסוכר לפני האפייה ואז התקבלו עוגיות חמאה מנומרות מהממות וטעימות בטירוף. ואתם יכולים להיות רגועים-הן חוסלו עד תום.



ורק עוד בקשה אחת, אני יודעת שכשהעוגיות המצופות מחכות בתבנית לפני האפייה הן נראות כמו טראפלס, אבל תתאפקו. הן יותר טעימות לאחר האפייה.



עוגיות חמאה ואגוזים מנומרות
עפ"י מתכון שלי
 כ40 עוגיות קטנות


מרכיבים:
לבצק:
120 גר' חמאה רכה חתוכה לקוביות
3 כפות חלב
1 ביצה
1 כפית תמצית וניל
50 גר' שקדים/ אגוזים טחונים
160 גר' סוכר
315 גר' קמח לבן


לציפוי:
2 כפות סוכר
1 כף קקאו
אופן ההכנה:
מחממים תנור ל175 מעלות. בקערה קטנה מערבבים סוכר וקקאו לציפוי.
בקערת מיקסר או קערה גדולה מניחים את החמאה ובאמצעות מיקסר או מטרפה מאווררים אותה. מוסיפים את הסוכר וממשיכים לערבל עד שהסוכר מוטמע לחלוטין. מוסיפים ביצה תמצית וניל וחלב ומערבלים עד לקבלת תערובת קרמית ואחידה. מוסיפים את הקמח והאגוזים ומערבבים בעדינות עד לקבלת בצק אחיד, רך ונוח. הבצק יכול להיות מעט דביק.
צרים כדורים קטנים מהבצק, מגלגלים בתערובת הסוכר והקקאו, מסדרים בתבנית מרופדת בנייר אפייה ולפני שמכניסים את העוגיות לתנור מועכים כל כדור כי העוגיות לא מתפשטות או משנות את צורתן באפייה.
אופים כ10-12 דקות עד שהעוגיות מתייצבות בשוליים ונשארות קצת רכות במרכז.






הערות:
  • אם הבצק רך מדיי וקשה לגלגל ממנו כדורים, חצי שעה במקרר תפתור את הבעיה הזאת.
  • אפשר להשתמש בכל אגוז שרוצים בעוגיות- אני ערבבתי שקדים ואגוזי מלך והשארתי את הקליפה של השקדים כי זה נותן טעם מיוחד לדעתי.
  • חשוב למעוך את העוגיות לפני האפייה כדי שייאפו טוב, וככה הדוגמא המנומרת יוצאת יותר יפה.
  • אם הציפוי נגמר במהלך הכנת העוגיות פשוט תוסיפו עוד. עדיף להתחיל עם קצת כדי שלא תיתקעו אחר כך עם קקאו וסוכר.

לחיי היצירתיות!




הערה אחרונה לפני שמסיימים:
לאחרונה אני מקבלת הרבה תגובות ובקשות לפרסם את המידה בכוסות ולא בגרמים, כמו שהייתי עושה פעם.
אז עשיתי חיפוש קטן במגירת הכוסות ותראו כמה ספלים שונים מצאתי:


כל ספל מן הסתם מכיל נפח שונה, ודברים כאלה יכולים לחרב מתכונים. לי מאד חשוב לפרסם מתכונים מדוייקים שיצליחו לכם, ולכן אם אני מפרסמת מתכונים בספלים, זה ממש חסר אחריות מצידי. אף אחד לא רוצה לבזבז חומרי גלם איכותיים על מתכון שלא יצליח לו, ובאפייה כמו ניסוי כימי משובח, דרוש דיוק.

עכשיו זה לא אומר שאתם צריכים ללכת ולקנות משקל דיגיטלי. אני אגלה לכם סוד- לי בבית יש משקל אנלוגי ואני משתמשת בו לעיתים רחוקות. יש לי סט של כוסות בשלל מידות. נפח הכוס הוא 240 מ"ל וכך אני יכולה להיות בטוחה בוודאות בכמה השתמשתי.



אז אל תרוצו ותקנו עכשיו משקל דיגיטלי/אנלוגי. תתחילו בסט של כוסות וכפיות שהוא ממש לא יקר. ואם גם את זה לא בא לכם לקנות, מלאו את הספלים שלכם במים כל פעם אחד מהם, וצקו את המים לתוך כלי למדידה, כזה עם שנתות. כשתמצאו ספל שמכיל בדיוק 240-250 מ"ל שמרו אותו בצד כדי שיהיה ספל האפייה שלכם. כדי לעשות המרות בקלות ממש, אפילו לא צריך בגרות במתמטיקה (יש אחלה מחשבון בתפריט "התחל" במחשב) תשמשו בדף ההמרות שכתבתי במיוחד בשביל זה.
אם אתם כבר משקיעים בלאפות דברים בבית, אל תהיו עצלנים, דייקו במדידה :)


13 כבר הגיבו:

photo.fashion.passion - בלוג אופנה ישראלי אמר/ה...

וואו וואו וואו! היום אני מנסה! נראות מעולה ומאוד מאוד מגרות!

רויטל - המערוך המקפץ אמר/ה...

איזה טוויסט מגניב. אהבתי:)
האם לא יוצא מעט מריר עם הקקאו ,כלומר יש בזה יתרון גדול אבל האם ילדים יאהבו או שלהם להמיר זאת למשל בשוקולית .

טל אמר/ה...

תודה לכן :)
ורויטל, בעיקרון זה ממש לא מריר כי נוצר מעטה ממש דק והעוגיות עצמן מתוקות, אבל יכול להיות שאם המתכון מיועד לילדים עדיף להשתמש בשוקולית ואין צורך להוסיף סוכר כי היא כבר מתוקה.

Winnie אמר/ה...

עוגיות מגניבותתתתתתתתתתתתתתתתתת
דודה לי מאד אבל מאדדדדדדדד אוהבת עוגיות חמאה עם שקדים ו/או אגוזים ואני מכינה כאלה הרבה, ונתת לי עכשיו טוויסט נהדר!!
במקום לזלף בשוקולד, אני אצפה כמו שאת עשית.

אהבתי את מה שכתבת בקשר למידות!:)

עלמה אמר/ה...

וואו! זה נראה מדהים. והתמונות נפלאות...!

טעמים שרואים מכאן אמר/ה...

איזה רעיון גאוני!!! אהבתי מאוד את המתכון והתמונות מקסימות.
מסכימה איתך לגבי המידות- אפייה זה מדע מדוייק וכדי להצליח בו צריך למדוד היטב את המרכיבים ולא לשים "לפי העין" כמו שעושים בד"כ בבישול.

נדב אמר/ה...

לא הבנתי את הקטע של "אוורור החמאה"...
הכוונה לחמאה מומסת?

טל אמר/ה...

נדב
החמאה לא צריכה להיות מומסת אלא רכה, ופשוט "מקציפים" אותה עד שהיא מתרככת ומתאווררת, אבל היא לא נעשית נוזלית וזה חשוב.

אוכל בחוץ אמר/ה...

וואו, לא ראיתי עוגיות מהסוג הזה כבר שנים!
(אעביר את המתכון הלאה כדי לקבל כמה בחזרה)

לגבי הטיפ עם סט כלי המדידה, זה באמת מאוד מאוד שימושי.
אני אישית לא אדם של אפיה, אבל קניתי כאלה לא פעם במתנה. הסטים נורא יפים וגם שימושיים וכאמור לא הדבר הכי יקר (וככה גם אפשר לקבל בתמונה מאפים!)

נדב אמר/ה...

היי טל.
רציתי לשאול איפה קנית את הסט הזה של כלי מדידה?
חיפשתי בכמה מקומות סט מעוצב כמו שלך ולא מצאתי...

טל אמר/ה...

לנדב,
האמת שאת הסט קיבלתי במתנה :)
אני חושבת שהוא נקנה בספייסז ואם אני לא טועה ראיתי כזה גם בלגעת באוכל.

אנונימי אמר/ה...

אפשר להמיר את החמאה במשהו אחר? שמן למשל?

טל אמר/ה...

את החמאה אפשר להמיר במחמאה או מרגרינה, שמן קוקוס בכבישה קרה שהוא מוצק גם יכול להתאים, ואז אפשר להחליף רבע מכמות השומן במתכון
להחליף בשמן לא ניסיתי, לדעתי הבצק יתפרק

הוסף רשומת תגובה

כשאתם מגיבים, זה כיף חיים