-->
טוען...

יום שלישי, אוגוסט 28, 2012

כשהחיים נותנים לך קופסא עם מצרכים מוזרים

מה אני אמורה לעשות עם שזיפים ופיקורינו?

איך אני מאחדת את שני המרכיבים האלה למתכון אחד שיהיה נורמלי, ושעוד אנשים ירצו לטעום ממנו חוץ ממני?

למה אני בכלל צריכה להכין מתכון אחד עם שזיפים ופיקורנו?



למה? כי אני אוהבת אתגרים.
אז זכיתי לחוות יום מאד מפנק וכיפי בצפון עם מורוש, ענבל ומיטל המקסימות, לאכול המון המון לחם, לשתות מלא מלא יין, ולנשנש עוד מאכלים וקינוחים (מישהו אמר 700 גר' חמאה בקינוח אחד?) בבית של ארז קומורובסקי.



כמה שאני אוהבת את הצפון. כמה שהיה מרגיע ומפתיע באותו יום. כמה שהיה באסה לחזור אחר כך למרכז (מדלגת על החלק של הנסיעה הנעימה עם הנהג נעים ההליכות והבכלל לא מלחיץ).

בסוף היום כל אחד מהמשתתפים הגריל חבילה עם מצרכים מוזרים שארז רקח, והאתגר היה להכין מתכון מקורי מהמרכיבים האלה.



טל, הילדה בת ה-6, לא הסתפקה בחבילה שהיא הגרילה, הזאת עם הפלפלים והגאודה (חבילה קצת חסרת מעוף ארז..) והייתה חייבת חייבת להחליף אותה לזו עם השזיפים והפיקורינו המסריחה בהחלט.

לא בדיוק חשבתי על ההשלכות:
אני מנסה לשמור על תזונה בריאה וכל מתכון שאני אכין שמכיל שזיפים ופיקורינו לא ייאכל ע"י אף אחד חוץ ממני אק"א ייזרק לפח או שאני אוכל את הכל.

משמע: כל הרעיונות שרציתי מבוטלים לאלתר: קובלר שזיפים עם ביסקיטס פיקורינו, סקונס עם שזיפים ופיקורינו, ניוקי ברוטב שזיפים כופתאות וכו'.

בתמונה:
לפי טל: סקונס מבישים ונוזליים אך טעימים במידה.
לפי מור: לביבות.

אתם תשפטו. שלא תגידו שלא ניסיתי.



המטרה: מתכון שיאפשר שימוש בשני המרכיבים כך שביחד ייצרו מנה מושלמת אך יהיה ניתן להפריד מבינהם מבלי שישאירו חותם אחד על השני.

מתישהו אחר כך יצא לי לטעום פחזניות מלוחות קטנטנות עם גבינה. הן היו קטנות וחמות ואני הייתי רעבה. הטעם נחרט לי בזיכרון וידעתי שאני הולכת לשחזר אותו בקרוב.
ואז איכשהו החלטתי שזה ילך עם שזיפים. בהתחלה חשבתי למלא את הפחזניות בשזיפים צלויים, אבל נזכרתי שבימים בהם שומרים על מה שנכנס לפה, מרבים לאכול סלט. וסלט עם שזיפים זה משהו שאני מכינה די הרבה.



כדי לקצר את הסיפור הלא מרתק במיוחד הזה אני אספר לכם מה עשיתי. צליתי שזיפים בשמן זית, מלח ופלפל, הרכבתי סלט ירוק, ומעל פיזרתי פחזניות פיקורינו קטנטנות. יצאה אחלה מנה. המשפחה שאבה את הפחזניות, ואני נשנשתי סלט בצד.

כולם יצאו מרוצים!

זה מאד פשוט! מתחילים בצליית השזיפים

אפיזודה דרמטית-
בפוסט הקודם פרסמתי איורים של תהליכי הכנה, וזה היה בעצם ניסוי. רציתי לראות איזה תגובות האיורים יקבלו כי רציתי להכניס אותם באופן קבוע לפוסטים, אז מעכשיו תהליכי הכנה מאוירים!

ו...חזרנו.


כשהשזיפים בתנור, מכינים את הבצק הרבוך שזה לא ביג דיל, אם מקפידים על כמה הוראות פשוטות



מזלפים פחזניות קטנטנות




 ואופים גם אותן (בהנחה שהתנור כבר ריק משזיפים).

כל מה שנשאר לעשות זה להרכיב את הסלט ולהתחיל לזלול...

יצאה מנה עם שם קצת פלצני. לא מבטיחה שזה לא יקרה שוב. אייל שני מאחוריך!

פחזניות גבינה על סלט ירוק עם שזיפים צלויים.
או: שוקט שמלא בעצמו על ענן ירוק ושזיפים תינוקות שהתבשלו בקליפתם
כ-3 מנות

המתכון לשוקטים לקוח מפה ואת כל הטיפים לבצק רבוך ניתן למצוא בקישור.


לשזיפים הצלויים:
4 שזיפים עסיסיים 
2 כפיות שמן זית
מעט מלח ופלפל גרוס

חוצים את השזיפים. כל חצי פורסים לפרוסות בעובי 2 ס"מ. מערבבים עם שמן זית מלח ופלפל עד שכל השזיפים מצופים היטב בשמן. מסדרים בתבנית רחבה מרופדת בנייר אפייה  כך שלא תהיה חפיפה בין פרוסות השזיף. אופים בתנור שחומם ל180 מעלות עד שהשזיפים צלויים ומבעבעים (15-20 דקות)


לבצק רבוך (20 שוקטים קטנים):
125 מ"ל חלב
1 כפית מלח
1 כפית סוכר
50 גר' חמאה חתוכה לקוביות
70 גר' קמח עוגות
2 ביצים טרופות
100 גר' גבינת פיקורינו מגוררת

אופן ההכנה: 
  1. מחממים תנור ל190 מעלות.
  2. בצק רבוך: בסיר קטן על אש גבוהה מניחים יחד חלב, מלח, סוכר וחמאה ומביאים לרתיחה חזקה. יש לשים לב שכל החמאה נמסה.
  3. ברגע שהתערובת רותחת, מסירים מהאש ומוסיפים בבת אחת הקמח.
  4. בעזרת כף עץ מערבבים את התערובת עד שנוצר בצק חלק ואחיד שנפרד מדפנות הסיר.
  5. מעבירים את הבצק לקערת מיקסר עם וו גיטרה ומעבדים 2-3 דקות, עד שהוא מעט מתקרר.
  6. מוסיפים מחצית מכמות הביצים (הטרופות) וממשיכים לעבד במהירות בינונית. הבצק יראה כאילו הוא מתפרק, אבל מהר מאוד הוא חוזר למצבו האופטימלי.
  7. ממשיכים להוסיף בהדרגה את הביצים עד שהתערובת גמישה ומוכנה. עושים את "מבחן האצבעות", ובודקים האם נוצר שפיץ בצק בין שתיהן. במידה וכן הבצק מוכן ואין צורך להוסיף את יתרת הביצה. אם עדיין לא מספיק גמיש – מוסיפים עוד קצת ביצה וממשיכים לערבב.
  8. מוסיפים את הגבינה המגוררת ומערבבים היטב.
  9. כאשר הבצק מוכן מעבירים לשק זילוף עם צנתר חלק / כוכב (בקוטר של כ-1 ס"מ) ומזלפים במרווחים שוקטים על גבי תבנית תנור עם נייר אפייה.
  10. אפייה: ב12 הדקות הראשונות לא פותחים את דלת התנור בשום אופן, משום שזה עלול לגרום לצניחתם של השוקטים.
  11. לאחר כ12-15 דקות, פותחים חריץ בתנור (אם יש לכם תנור מקצועי זה נקרא "ארובה פתוחה"), ע"י תקיעה של ידית של כף עץ בדלת התנור.
  12. מנמיכים את חום התנור ל180 מעלות, וממשיכים לאפות עוד כ7-10 דקות, או עד שהשוקטים שחומים ותפוחים.

לסלט:
חצי חבילת עלי בייבי
2 מלפפונים פרוסים לאורך באמצעות קולפן ירקות או חתוכים לטבעות

לרוטב:
3 כפות שמן זית
3 כפות חומץ או מיץ לימון
2 כפיות דבש
כפית חרדל דיזון חלק
1 שן שום כתושה
קורט פלפל שחור גרוס
רבע כפית מלח

הרכבה:
בצנצנת מנערים את כל מרכיבי הרוטב עד לקבלת תערובת חלקה. מסדרים את הירקות והשזיפים הצלויים בצלחת הגשה. מערבבים עם הרוטב, ומעל מסדרים את השוקטים.



הערות ושדרוגים:
  • מי שלא אוהב סלט, שיכין רק שוקטים. מי שלא אוהב שוקטים שיכין רק סלט.
  • שזיפים צלויים זה אחד הדברים הטעימים שהכנתי לאחרונה. באמת. אפשר להשתמש גם באפרסקים או נקטרינות. אני הולכת לאמץ את זה לעוד מלא מתכונים.
  • את הפיקורינו אפשר להחליף בכל גבינה אחרת שאוהבים כמו קשקבל, פרמזן וכו'.
  • אם אין קמח עוגות משתמשים באותה כמות של קמח רגיל.
תודה לענבל ומיטל על הארגון המושלם, לארז על האירוח הנדיב והמעולה, ולסוגת על החבילות וכל שאר הפינוקים.

8 כבר הגיבו:

בישול בזול אמר/ה...

שזיפים תינוקות שהתבשלו בקליפתם נשמע כמו הפרה של אמנת ז'נבה :)
חוץ מזה המתכון ממש יצירתי ומרשים וחמוד. ולמקרה שעוד לא אמרתי, תמשיכי עם האיורים! עם ישראל איתך!

אנונימי אמר/ה...

אהבתי את פחזניות הגבינה!!
כרגיל טלטול - שיחקת אותה .
שלי

The Cookie Fairy אמר/ה...


הכי כיף כשהחיים נותנים לך קופסא עם מצרכים מוזרים- ככה יוצאים המתכונים הכי מגניבים!
הרעיון שלך פשוט הורס, סלט עם פחזניות גבינה נשמע מעולה
ובטוחה שזה גם משתלב יופי עם השזיפים :)
ושמחה שהכנסת את האיורים פנימה כי הם פשוט מהממים,
משדרגים את הבלוג פי כמה וכמה ונותנים לך בידול אמיתי משלך, תתחדשי!
נ.ב. ה"מלא בעצמו" ותינוקות השזיפים- בהחלט אייל שני, עשית לי חשק לתינוקת כרובית P:

LiHi =] אמר/ה...

LIKE! :)

מור אמר/ה...

את מהממת. זהו.

בעצם לא זהו - השזיפים התינוקות הולכים לעשות לי סיוטים בלילה. מסכימה עם ביז, זו בטח הפרה של משהו.

עכשיו זהו.

עלמה אמר/ה...

מעולה. הסיפור הזה עם האיורים הוא חתיכת שדרוג

liraz arviv אמר/ה...

אני הייתי אצל ארז בסדנא לאפיית לחמי שאור, היה מדהים. יש לו בית כזה יפה עם גינה ממש מדהימה. אני בעצמי גר נורא קרוב אליו, אז מבחינת האזור אני משוחד כבר מההתחלה.
המנה נראית נפלאה, מקורית מאוד! כל הכבוד על היצירתיות

שמרית אמר/ה...

איזה סלט מגניב!
נראה טעים ומעניין :))

הוסף רשומת תגובה

כשאתם מגיבים, זה כיף חיים