-->

יום שבת, ספטמבר 01, 2012

סלט שהוא לא עוגת דבש


החגים הולכים ומתקרבים. כולם במתח. כל הפוקוס הולך לעוגת הדבש שתכינו השנה.עוד לא התחילו החגים, ואנחנו בדמיון כבר פתחנו כפתור והורדנו פרוסה של עוגת דבש עם התה אחרי האוכל.
אבל רגע, יש גם ארוחה. שוב אורז לבן,תפוחי אדמה ועוף בתנור?



אני אומרת די לבנאליות! רושם- כל הארוחה. לא רק בקינוח. סימני החג- גם במנות הראשונות! מי אמר שתפוח זה רק בדבש (או בפאי)?  מי אמר שרימון הוא רק כפית המשולה לזכויותנו? ומי אמר שאי אפשר לאכול שזיפים בערב ראש השנה?



מה אני הכי אוהבת? רושם ברגע. אפקט ה"ואוו" שמושג באמצעים פשוטים ביותר. מינימום השקעה- מקסימום רושם.



מנה ראשונה, מפוצצת בטעמים ובצבעים, מרשימה, קלה להכנה וזולה. מה יותר מזה?



סלט בורגול צבעוני עם תפוחים, שזיפים צלויים, (שהתאהבתי בהם בפוסט הקודם-טעימים אפילו איך שהם) טעמים של רימון ודבש וקצת חריפות של עלי בייבי. מגישים במנות אישיות קטנות לפני העיקרית, ונהנים מכל רגע.קצת גיוון עוד לא הרג אף אחד.



סלט בורגול צבעוני בניחוח תשרי
3 מנות גדולות
6 מנות קטנות



לסלט:
חצי כוס בורגול
כוס מים רותחים
חצי חבילת עלי בייבי
תפוח גדול מתוק
2 כפות צימוקים בהירים

לשזיפים הצלויים:
3 שזיפים גדולים עסיסיים
2 כפיות שמן זית
1 כף רכז רימונים
מלח ופלפל שחור גרוס

לרוטב:
4 כפות שמן זית
2 כפות חומץ
2 כפות רכז רימונים
1 כפית גדושה חרדל גרגרים
1 כף דבש/ סילאן
1 שן שום כתושה
מלח ופלפל

אופן ההכנה:
מניחים את הבורגול בקערה ויוצקים מעליו מים רותחים. משרים לחצי שעה עד לריכוך מלא. מסננים מעודפי מים.
חותכים את השזיפים לחצאים ומסלקים את הגלעין. מחלקים כל מחצית לשלושה חלקים (כך שכל שזיף מניב שישיות). מניחים בקערה. מעל יוצקים שמן זית ורכז רימונים, מפזרים מעט מלח ופלפל ומסדרים בתבנית מרופדת בנייר אפייה כך שאין חפיפה בין פרוסות השזיפים. צולים בתנור שחומם מראש ל180 מעלות עד שהשזיפים זהובים ומבעבעים -15-20 דקות. כשהם מוכנים, נותנים להם להתקרר.
קוצצים דק את עלי הבייבי. אם הצימוקים גדולים יש לקצוץ גם אותם. את התפוח חותכים לקוביות קטנות.
מערבבים את מרכיבי הרוטב היטב ומתקנים תיבול.הכי מומלץ לנער בצנצנת.

הרכבה:
מערבבים את הבורגול עם עלי הבייבי, הצימוקים והתפוח. יוצקים את הרוטב ומערבבים היטב. מסדרים בקעריות אישיות או צלחת הגשה גדולה ומעל מסדרים את השזיפים הצלויים.






הסלט מתאים כמובן לימות השנה הרגילים, ויכול להוות אפילו ארוחה. מאד בריא, טעים ומזין, בלי פשרות.
ניתן לגוון בירקות ופירות שמכניסים לסלט ולקבל כל פעם ארוחה אחרת.

חגים שמחים!

4 כבר הגיבו:

Winnie אמר/ה...

וואייי איך אנחנו אוהבים סלטי בורגול
וזה נשאה ונשמע (לפי המתכון) סלט מעולההההההההההה
מאד מאד מתאים לחגים המתקרבים, ובעצם.... מתאים גם לכל שבת חגיגית.

אפרת אמר/ה...

לא הספקתי לכתוב לך על הפוסטים הקודמים שהאיורים שלך פשוט מקסימים ואני
מ-ת-ה על זה!! גם הסלט נראה מעולה!
you had me at
בורגול!
חג שמח :)

מור אמר/ה...

טל!
שלוש מנות גדולות?? שש קטנות?? הכמויות שתיארת פה - מינוס צימוקים, שזיפים ורוטב, פלוס כל מיני קרקרים ואגוזים/גרעינים/זרעים - זה מה שאני אוכלת לארוחת צהריים/ערב. לבד. הכל. תודה לך, עכשיו אני מרגישה בהמה.
רגע, אבל זה סלט. אז לא משנה, בעצם אני סופר בריאה, נכון?

אה, ועלי בייבי אמורים להיות חריפים? מעניין.. ואני תמיד חששתי שהעלים שאני אוכלת מקולקלים, כי הטעם שלהם היה מאד חשוב בעיניי.

The Cookie Fairy אמר/ה...

חחחחח, קרעת אותי מצחוק עם הכותרת של הפוסט :)
חוצמזה אם תפתחי מפלגה אם המסרים שהטפת להם בפוסט הזה- אני מצביעה בעדך
וחוצמזה2 – מאוהבת באיורים שלך, כבר אמרתי?
וחוצמזה 3 ואחרון – כמובן שהסלט נראה יופי :) טעיםםםם

הוסף רשומת תגובה

כשאתם מגיבים, זה כיף חיים