-->
טוען...

יום ראשון, ספטמבר 23, 2012

עוגיות בלי דבש

אז הכנתי קיש. הבצק רודד, המלית נמזגה, הקיש נאפה והתייצב, ומי שנותרה בודדה היא חתיכה קטנה ובודדה של קשקבל.
טוב מה אני אעשה מה אני אעשה, אני לא יכולה להשאיר אותה ככה. טוב, אני אוכל אותה. לא, לא טוב לא טוב. לאכול גוש קטן של קשקבל שהוא בעצם די גדול  לבד-לא טוב. ממ. 



מבט חטוף במזווה חשף בפניי את הממצאים הבאים- יש פקאנים. 
הממ הממ. פקאנים, קשקבל- אין סיבה שזה לא ילך טוב נכון?



טוב טוב יאללה, עוד שנייה האורחים נכנסים בדלת, וכבר שישי צהריים-אחר הצהריים. יאללה. ואני כבר עייפה, וכבר הכנתי קיש, וחם. 




טוב. מערבבת צ'יק צ'ק, לשה,מקררת, חותכת. טוב. טוב מאד.


ממ. טעים. עוגיות פקאן וקשקבל. טעים. עוד אחת ודי. טוב די!

אז את העוגיות האלה הכנתי מלא פעמים. פעם עם קמח מלא, ופעם עם קמח לבן. פעם רק עם קשקבל, בלי פקאנים ופעם עם הרבה מלח גס. כל הגרסאות מעולות. אני הכי אוהבת את זו שמשלבת הכל- מלח גס וצ'ילי וקמח מלא ושמן זית וקשקבל. הן מעולות וממכרות ומחזיקות ממש הרבה זמן כי אין בבצק חמאה. אפילו שכל כך חם בחוץ. אפשר להכין מראש גלילים של בצק, להקפיא, וכשבאים אורחים לחתוך ולאפות וצ'יק צ'ק יש פינוקים.





עוגיות פקאן וקשקבל
כ-40 עוגיות קטנות (ממש קטנות)

מרכיבים:

160 גר' קמח מלא 
60 מ"ל שמן זית
60 מ"ל חלב
70 גר' גבינת קשקבל מגוררת
50 גר' פקאנים טבעיים שבורים גס
¾ כפית עד 1כפית שטוחה מלח גס (תלוי במליחות הגבינה)
חצי כפית פפריקה מתוקה
קורט צ'ילי גרוס
מעט פלפל שחור גרוס

אופן ההכנה:
  1. טורפים היטב בקערה: חלב, שמן ותבלינים.
  2. מוסיפים את הקשקבל ומערבבים היטב.מוסיפים את הקמח, הפקאנים והמלח ומעבדים עד לקבלת גוש בצק אחיד. אם הוא שמנוני מדיי מוסיפים עוד מעט קמח עד לקבלת מרקם נוח. 
  3. מגלגלים את הבצק לגליל תוך כדי עטיפתו בנייר אפייה ומקפיאים לפחות לשעה.  
  4. מחממים תנור ל180 מעלות.
  5. לאחר ההקפאה, פורסים את הגליל לפרוסות בעובי 1 ס"מ ומסדרים בתבנית מרופדת בנייר אפייה.
  6. אופים 15-18 דקות או עד שהעוגיות זהובות למראה.




הערות:
חשוב לדייק במדידה של הנוזלים. בכל מקרה ייתכן צורך בתוספת קמח לבצק. אם הוא שמנוני מדיי, פשוט להוסיף קצת קמח עד לקבלת מרקם נוח לעבודה.
ניתן להחליף את הקמח המלא באותה כמות של קמח לבן
לגרסת הפרווה- מוותרים על הגבינה ובמקום חלב משתמשים במים. עדיין יוצא טעים מאוד.
חשוב לטעום את הגבינה ובהתאם למליחות שלה יהיה ניתן לדעת כמה מלח להוסיף.
את הפקאנים ניתן להחליף בכל אגוז שאוהבים כמו אגוזי מלך, או להשתמש בגרעיני חמניה או דלעת.

3 כבר הגיבו:

Winnie אמר/ה...

בהחלט עוגיות מעניינות.
שילוב של גבינה ופקאנים נשמע לי שילוב מגניב לגמרי.
וכפי שאני מכירה את עצמי - אני אוכל עוגיות כאלה עם סלט חסה
גמר חתימה טובה טל, לך ולכל משפחתך!:)

The Cookie Fairy אמר/ה...

יאממ זה נשמע טעיםםם!
מתה על עוגיות מלוחות
ואהבתי מאוד את שילוב הטעמים, נשמע מזמין ביותר!
והצילומים משגעים, את הולכת ומשתדרגת בובה

אפרת אמר/ה...

אין-אין-אין - האיורים שלך פשוט הורסים!! העוגיות נשמעות מעולות ביותר ::)) חג שמח!---הנה בא עוד אחד...

הוסף רשומת תגובה

כשאתם מגיבים, זה כיף חיים