-->

יום ראשון, ספטמבר 30, 2012

מלבי חלב קוקוס



אם אני אכין טפיוקה אתם תאכלו?
מה זה טפיוקה?
איכס זה נראה כמו חייזרים זה מוזר מידיי. עזבי.



טוב. ואם אני אכין...עוגה?
אבל בלי קוקוס. בלי לימון. בלי פירות. עם הרבה שוקולד.



בלי טעם גם אולי?! טוב אז אני לא אכין עוגה. ואם אני אכין מלבי?
לא יודע. אני לא כזה מת על מלבי. לא נראה לי שכדאי.
ואתה?
לא נראה לי שאני אוכל.

אז מה אתם רוצים שאני אכין?! אולי תגידו וזהו?
אבל זה התפקיד שלך. בשביל מה אנחנו מחזיקים אותך פה?

אני מכינה מלבי! עזבו אותי באמ'שכם! (לא את אמא, עלייך אני חולה, זו אמא גלובלית כזו שמאשימים אותה בהכל)
ואתם תאכלו הכל ויהיה לכם טעים שמעתם?!

ואז גם התחלתי לשכנע- אבל זה לא מלבי מגעיל כזה שקונים בבוטקה בחוף פלמחים, זה קלאסה, זה מחלב קוקוס, בכלל לא מרגישים שזה פרווה! בלי מי ורדים מבטיחה!

ואני? טעמתי מלבי פעם אחת בחיי. אולי פעמיים. פעם אחת בבוטקה בפלמחים (זה היה יותר מי ורדים ממלבי) ופעם שנייה בבית מלון, ונשבעת שהוא רטט עליי בחזרה בזעם. ומלבי קוקוס? בכלל לא טעמתי את זה עד אותו היום בו הוא הוכן בפעם הראשונה. אולי הייתי צריכה ללמוד שיווק? לא...

ואוי ואבוי למי שלא יאכל. אולי זה מה ששכנע? רימון עתיר גרעינים בראש של מי שישאיר גביע מלבי מיותם במקרר בערב החג? כנראה

מה שקרה בסוף זה שחבורה של אנשים שונאי קוקוס זללו גביע אחר גביע של מלבי חלב קוקוס שקושט בשבבי קוקוס קלויים וממותקים (באנה זה טעים ה*** הזה!)

ואני? אני ישנתי טוב באותו לילה.

את המתכון לאחד הקינוחים המוצלחים ביותר שיצא לי להכין לאחרונה לקחתי מהבלוג "העולם של נועה". טיפ-טיפה שיניתי אותו כדי שיתאים למפונקי הבית, והתוצאה בהחלט קלילה ומרעננת, פרווה בלי פשרות ומושלמת לקינוח של ארוחת חג כבדה. והקישוט הכי יפה מעל הם כמובן גרגרי רימון שיש בשפע בשווקים ובטח עוד נשארו לכם מערב ראש השנה, והשוס האמיתי- שבבי קוקוס גדולים, דקים, מתוקים ומתפצפצים שמוסיפים עוד מרקם לקינוח.

חשוב לשים לב שקונים קרם קוקוס ולא חלב קוקוס שהוא דל יותר בשומן. אפשר להשתמש גם בחלב קוקוס אבל התוצאה תהיה פחות עשירה אם כי טעימה מאוד.



מלבי חלב קוקוס
מתכון מהבלוג "העולם של נועה"
6-8 מנות אישיות
לי יצא 16 כוסיות שוטים
מרכיבים:

400  מ"ל קרם קוקוס (פחית שימורים אחת)
400  מ"ל מים (מודדים בפחית הקוקוס הריקה)
80 גרם סוכר (1/3 כוס מידה +1 כף)
60 גרם קורנפלור (1/2 כוס מידה פחות 1 כף)
30 מ"ל מים (1/4 כוס מידה)
חצי מקל וניל או כפית תמצית וניל איכותית או תמצית קוקוס
לקישוט:
סילאן, גרגרי רימון, שבבי קוקוס ממותק מסוכר.

אופן ההכנה:

  1. מערבבים היטב 30 מ"ל מים עם הקורנפלור עד שנראה שכל הקורנפלור התמוסס במים.
  2. מניחים בסיר את קרם הקוקוס, המים והסוכר.
  3. חוצים את מקל הוניל, מרוקנים את תוכנו לסיר ומוסיפים גם את המקל.
  4. מביאים את התערובת לרתיחה תוך כדי חימום על להבה בינונית.
  5. יוצקים מעט מהתערובת הרותחת לקערה עם הקורנפלור ומערבבים היטב להשוואת טמפרטורות,  ומחזירים את הסיר לאש על להבה נמוכה.
  6. יוצקים בבת אחת את הקורנפלור המומס ומערבבים בלי הפסקה עד שהתערובת מסמיכה מעט ומופיעות בועות גדולות במרכז הנוזל.
  7. מסלקים את שאריות מקל הוניל.
  8. מורידים מהאש ויוצקים לכוסות הגשה. נותנים לגביעים להתקרר היטב בטמפרטורת החדר, ומעבירים לקירור והתייצבות מוחלטים במקרר.
  9. מקשטים לקראת ההגשה בסילאן, גרגרי רימון ושבבי קוקוס.


הערות:
מומלץ לקשט לפני ההגשה כדי שהקוקוס לא ייאבד מפריכותו. אפשר לקשט בכל פרי טרי שאוהבים.


10 כבר הגיבו:

The Cookie Fairy אמר/ה...

מבינה לגמרי את התיסכולים :)
זה מאוד קשה להכין קינוחים לערב החג למשפחה המורחבת
במיוחד כאלה שיספקו את רצון כולם...
ובמיוחד כאלה שהם פרווה!
אבל איך אפשר שלא לאהוב את הקינוח הממכר הזה?
נראה פשוט מעולה!
תודה על השיתוף במתכון
וישר כוח גם על אסטרטגיית השיווק ;)

נדב אמר/ה...

טל זה נראה ממש מעניין! :)
איפה משיגים את הקוקוס הממותק והקרם קוקוס?

Winnie אמר/ה...

זה נראה מעולה ומאד טעים, ואני גם מתה על מלבי אבל.... חייבת להודות שאני לא יכולה לסבול חלב קוקוס (ואצלי במשפחה אי אפשר אפילו להזכיר את המילה הזאת)

דווקא לפרווה אין כמו חלב סויה או חלב ריץ' במידה וצריך לבשל אותו.

שוב - הקינוח נראה ממש מגרה ומאד אהבתי את תוספת הרימונים!

טל אמר/ה...

תודה :)
לנדב, קוקוס ממותק אני קונה בחנות כזו של גרעינים,קטניות ופיצוחים, אני מאמינה שאפשר למצוא בשווקים בחנויות דומות.
קרם קוקוס אפשר למצוא כמעט בכל סופר במדף של מוצרים מהמזרח הרחוק וכאלה של סושי..
בהצלחה :)

רויטל - המערוך המקפץ אמר/ה...

מקסים
אני אוהבת קוקוס בכל מצב וכאן יש גם במלבי וגם בעיטור מעל שזה שילוב מעולה
ושוב - האיורים שלך כל כך יפים. אהבתי את השינוי בעיצוב של הבלוג- מוכשרת אחת!

שמרית אמר/ה...

אוהבת מאווד!!!
נראה טעים טעים!!

נדב אמר/ה...

הכנתי עכשיו ומשהו קצת התפקשש לי בשלב של הקורנפלור. הכנתי חצי כמות אז לפי לוח המרות שמתי כף מים ושלוש כפות קורנפלור וקיבלתי קערה של דבק מגע, וכשהחזרתי את התערובת לסיר חלק נמס והשאר נשאר בתור גושים מוזרים שנראו כמו, למרבה האירוניה - טפיוקה! :)
בכל מקרה זה יצא מדהים והתוספות של רימון פתיתי קוקוס וסילאן ממש משדרגות.

תמי גלנץ אמר/ה...

הכנתי גם אני קצת הסתבכתי עם הקורנפלור אבל הסתדרתי יצא טעים מאד

תמי גלנץ אמר/ה...

הכנתי . גם אני הסתבכתי עם הקורנפלור. בסוף הסתדרתי יצא לי טעים מאד

BerLinie אמר/ה...

אליפות :)!
תודה רבה!
עשיתי הגשה עם מניפות מנגו, קוקוס מקורמל וסילאן.. תודה על הרחבת אופקים מעבר לסירופ מי ורדים המשעמם.. ומלבי על מים בכלל.. פיכס..
רק חסרים משהו כמו עוד 30 גרם מים להמסת הקורנפלור..
בכל אופן תודה רבה!

הוסף רשומת תגובה

כשאתם מגיבים, זה כיף חיים