-->

יום שבת, אוקטובר 13, 2012

עוגיות שוקולד פאדג' ושגרה ארורה

חג..שמח?
אפשר להגיד שנגמרו החגים?
רגע, תנו לבדוק.



ראש השנה? צ'ק
כיפור?צ'ק.
סוכות? צ'ק!

פתאום זה נראה כל כך מעט.
מה רק שלושה חגים? אז למה כל הרבה אוכל? וחלות? וקינוחים?

טוב נגמר.
יאיי חזרה לשגרה! שגרה זה טוב. כן זה טוב.
רגע, מה? חוזרים ללמוד? לא, אני לא מוכנה! לאאאא


מצד אחד חורף. שזה טוב. פוך, ושוקו, וכל הכיף שכרוך בזה.
מצד שני, סמסטר חורף. לא כיף. לא כיף בכלל.

לסחוב תיקיית חצי גיליון באוטובוס? לא כיף.
לחבוט באנשים עם התיקייה כי הם לא נותנים לך לצאת מהאוטובוס? כן כיף.




להיכנס הביתה בערב ולאכול קערת מרק מחממת? כיף. ממש כיף.
לקחת מרק ללימודים ולגלות מאוחר מידיי שהכל נזל מהקופסא? לא כיף.

ללכת בגשם ולתת לטיפות להרטיב אותי קצת? כיף. מאוד כיף.
ללכת ברחוב עם עבודות,ופתאום מתחיל לרדת מבול, המטרייה כבר מפורקת באיזו תעלת ביוב וחסכתי לעצמי כמה שלבים במקלחת? לא כיף. וזה קרה באמת. יותר מפעם אחת.

עוד דברים שלא כיף בשגרה?

  • לשכוח את שיעורי הבית באוטובוס כי הם בגודל 70X100 ס"מ, והם נפלו באיזשהו שלב ולא שמתי לב כי אני עפיפון.
  • לפתוח את הארון המפוצץ להחריד ולבכות כל בוקר מחדש שאין לי בגדים.
  • לשפוך על עצמי קפה מהכוס התרמית באוטובוס.
  • לפספס את האוטובוס ולרוץ אחריו כמו מטורפת עם שלל פקלאות מרשרשות.
  • להסתובב באופן קבוע עם פטיש וסכין יפנית בתיק.
  • להכין מלא אוכל ליום ארוך, להשאיר אותו על השיש, ולהיות רעבה ועצבנית כל היום.



הכל אמת.

בקיצור, אני צריכה איזה מתכון, בלי דבש ותפוחים, שלא דורש קילוף רימונים. כזה של חזרה לשגרה, ושבו זמנית ינחם אותי מתחילת הסמסטר הקרב ובא.

שיכלול הרבה שוקולד. ובלי יותר מידיי ערבובים וכלים. תודה.
עוגיות שוקולד בבקשה.



עוגיות פאדג' שנולדו משאלה של קוראת לגבי פאי השוקולד שלי. שאלה תמימה בהחלט שגרמה לי לפעול.
"האם אפשר לאפות רק את המלית בלי הקלתית בתבניות אישיות?"

בעצם למה לא? השמטתי את השקדים, שיניתי כמויות, קיצצתי הוספתי ופאדג'!!


עוגיות פאדג' שוקולד ואגוזים
לכ-30 עוגיות קטנות
מרכיבים:
100 גר' שוקולד מריר שבור לקוביות
60 מ"ל שמן
160 גר' סוכר
70 גר' קורנפלור
2 ביצים
2 כפות קקאו
1/4 כפית מלח
50 גר' אגוזים קצוצים גס (ערבבתי פקאן ופיסטוק)

אופן ההכנה:

  1. מניחים את השוקולד והשמן בקערה חסינת חום ומחממים על בן מארי (אמבט מים) עד שהשוקולד נמס לחלוטין.מורידים מהאש. (אפשר גם במיקרוגל בפולסים של 30 שניות)
  2. מוסיפים לשוקולד את הסוכר ומערבבים היטב. 
  3. מוסיפים ביצה, מערבבים היטב ובזריזות ורק אז מוסיפים את הביצה הנוספת. מערבבים עד לקבלת תערובת אחידה.
  4. מנפים את הקורנפלור והקקאו, כדי שלא יהיו גושים.
  5. מוסיפים את האגוזים והמלח ומערבבים היטב עד לקבלת תערובת אחידה.
  6. מעבירים את התערובת לקירור של שעה לפחות.
  7. מחממים תנור ל180 מעלות.
  8. צרים כדורים באמצעות כפית ומורידים אותם לתבנית באמצעות כפית נוספת.
  9. אופים 9-10 דקות, או עד שהעוגיות יציבות בשוליים ורכות במרכז.




הערות ושדרוגים:

  • המתכון לא מכיל גלוטן או חלב. לכן אין סיבה לחשוש מערבוב יתר.
  • מומלץ לאפות תחילה 2-3 עוגיות כדי לראות כמה זמן לוקח להן להיות מוכנות אצלכם בתנור. כל תנור מתנהג אחרת, וחבל סתם לעשות ניסויים על תבנית שלמה.
  • לעוגיות יפות יותר אפשר להשאיר חלק מתערובת האגוזים הקצוצים בצד ולפזר על העוגיות לפני האפייה.
  • העוגיות ממש מתפשטות לכן חשוב להקפיד על רווחים בין עוגיה לעוגיה.
  • חלק מהעוגיות הכנתי עם כף וחלק עם כפית. העוגיות שהכנתי בכמות של כף יצאו ענקיות ויפות וממש מתאימות לסנדוויץ' מתוק עם גלידה.
  • יש לחכות עד לצינון מוחלט של העוגיות לפני שמזיזים אותן מהתבנית. כשהן יוצאות מהתנור הן ממש עדינות ורוב הסיכויים שיתפרקו. לאחר הקירור הן מתייצבות לחלוטין.


16 כבר הגיבו:

Tomata אמר/ה...

הריני להכריז שאני עוד אכין את העוגיות האלו ואחזור כדי לספר.

Winnie אמר/ה...

עם עוגיות כאלה השגרה לא נראית לך פתאום הרבה יותר טוב??
תודי שכן!
אחלה עוגיות והן משפרות כל מצב רוח :)

אנונימי אמר/ה...

נראה מצויין!ינוסה בקרוב..
ותודה על ההערות שלך בסוף! אני תמיד מאד מרוצה מהיעילות שלהן :)
שבוע טוב,
שרון

אנונימי אמר/ה...

את יכולה בבקשה להמיר את הגרמים לכפות/ כוסות? [דגש על 70 גר' קור'] תודה רבה :)

The Cookie Fairy אמר/ה...

נום נום נראה מעולהההה,
מתאים לי לגמרי ביס ענק מהפאדג' הזה!
צר לי על כל הדברים הלא כיפיים שעומדים לבוא בקרוב
אבל מאחלת שחולצות הפסים והנקודות יתאהבו ויולידו הרבה חולצוניות קטנות
שתוכלי ללבוש כשאת נהנית מטיפות הגשם הקטנות המגניבות...
כיף לקרוא אותך כרגיל :)

טל אמר/ה...

כוס אחת של קורנפלור היא 140 גר' כך ש-70 גר' הם חצי כוס
יש דף המרות לכוסות בתחילת העמוד :)
בהצלחה ותודה לכווולם :)

טעמים שרואים מכאן אמר/ה...

אהבתי מאוד את הפוסט, את המתכון ואת העיצוב החדש של הבלוג. אני דווקא מברכת על החזרה לשגרה ולפעמים ימים כמו שתיארת הם תירוץ מעולה להתפנק עם עוגיות שוקולד מושחתות ללא רגשות אשמה :)

סופי אמר/ה...

הי,
אחרי שנים רבות של קריאת בלוגים, בעוד שלעולם לא הגבתי או נרשמתי לשום בלוג, אני נשברת.
האיורים שלך והמתכונים שלך כל כך יפים שהאני חייבת לומר לך שהבלוג שלך מדהים.. מאוד מיוחד! תוספת האיורים הייתה גאונית לטעמי :)
אני מקווה שברור לך שאני לא בנאדם שרץ לפרגן לכל אחד, אלא מנסה להשאר אנונימי בכל עולם הבלוגים והאוכל. את פשוט שברת אותי.
תמשיכי כך.

שמרית אמר/ה...

נקרא טעים, נראה נהדר!
יאמי!!

gita shtivelman אמר/ה...

היי, ניתן להחליף קורנפלור בקמח תפוחי אדמה ? תודה וחג שמח !

טל אמר/ה...

כן בהחלט אפשר להחליף בקמח תפו"א

גבריאלה אמר/ה...

הכנתי את העוגיות, הן נהדרות. תוך יומיים כמעט ולא נשאר כלום

אנני אמר/ה...

הכנתי ויצאו טעימות מאוד! מרקם וטעם לגמרי של עוגה, רק בצורת עוגיה :)
אני שמתי במקום האגוזים שוקולד צ'יפס לבן, אבל נראה לי שזה לא היה רעיון כל כך טוב- הטעם לא ממש השתלב כמו שחשבתי, וגם רובם נבלעו (גם אלה ששמתי שניה לפני האפיה) אז לא היה ניגוד שחור-לבן יפה.

יעלי אמר/ה...

הכנתי עכשיו את העוגיות והן יצאו מעולה! כמובן שהתעצלתי לפצל לשתי נגלות והתבנית כללה בסוף שלוש עוגיות יפות ועוד חצי-תבנית-עוגיה-אחת-מפלצתית שחתכתי בסכין לצורות גיאומטריות חופשיות מהגדרה. בעלי ואני כבר נשנשנו ארבע עוגיות ועכשיו צריך להתאפק כדי שיהיה גם לאורחים למחר. יאמי!

פרידה אמר/ה...

טל, תודה על כל המתכונים !!! את עולה על שולחננו בכל חג,מועד,וגם חול...
את מתוקה, ואני מתה לקנות צלחת מאויירת שלך כדי להגיש בה חלק קטן מהשפע שאת מרעיפה.
פרידה

פרידה אמר/ה...

טל, תודה רבה על שפע המתכונים שאת מרעיפה. (צריך גם לב רחב שיש לך...)
את "מתארחת" אצלנו באופן קבוע בחול, ובחג ומועד.
מתה לקנות צלחת מאויירת שלך ולהגיש בה כל מיני טעימים שלך.
פרידה

הוסף רשומת תגובה

כשאתם מגיבים, זה כיף חיים