-->

יום שבת, אוקטובר 20, 2012

שוקולד, טופי והגיון לא בריא

השיטה ההגיונית, הנכונה, הרגילה והנורמטיבית לגשת למתכון, היא קודם להחליט מה רוצים להכין, ולפי זה ללכת לקניות, לקנות את כל המצרכים הדרושים ולהתחיל בהכנות.

הגיוני.
כמו שכבר יצא לכם להכיר אותי, היגיון ואני הם בערך שני קווים מקבילים.


לתכנן מראש מה להכין? לקנות מרכיבים ולהיות מאורגנת ומסודרת? לא.

ללכת לחנות סיטונאי ממתקים, לחטוף sugar rush ולהתלהב מהכל כמו ילדה בגן? כן!
לקנות חבילה ענקית של סוכריות טופי קרמל?? כן! 
להגיע הביתה, לאכול כמה סוכריות, לבהות בשקית הענקית ולשאול את עצמי מה לעזאזל אני הולכת לעשות איתן? הממ..כן. טוב. כן.

מקלפים כל טופי מעטיפתו ונועצים במיני בראוניז שממתינים בסבלנות בעטרות הנייר שלהם.



קרמל לא יכול להיות רע.
ובאמת שמזמן לא הכנתי משהו כזה.
ויום הולדת של חברה טובה הוא תמיד הזדמנות טובה לחבר בין שוקולד וקרמל.



לא מזמן יצא לי להכין ולמכור שתי עוגות מוס מפוארות כאלה, שהוזמנו במיוחד לחגיגות מיוחדות.
בזמן ההכנה שלהן ערבבתי כאלה כמויות מטורפות של שוקולד ושמנת, ותוך כדי מלמלתי לעצמי בהלם מוחלט תוך בהייה באוויר בעיניים פעורות "אני לא מאמינה, יש פה כל כך הרבה שוקולד (700 גר' בערך) בחיים לא המסתי כל כך הרבה שוקולד..."

זאת היתה הפעם הראשונה שהכנתי עוגות רושם. למה פעם ראשונה? אני לא ממש מחבבת עוגות קרם ומוסים למינהן, ותמיד אעדיף עוגת שמרים טובה (קינמון דהה)או עוגיות שוקולד צ'יפס על פני כל מוס.

אבל, כדי לוודא שלא עשיתי פאשלות הייתי צריכה לטעום קצת מכל חלקי העוגה ולוודא שהם טעימים.
הכל יצא טעים, באמת. אבל תחתית הבראוניז היתה בעיניי החלק הכי טוב בעוגה!

למה אני מספרת לכם את זה?
לוקחים בראוניז, מוסיפים טופי קרמל, ולא צריך יותר מזה כלום בחיים. באמת.
טוב אולי כוס מים קרים אחרי כל המתוק.

אז כמו שאמרתי, הבראוניז אומצו ממתכון מוצלח מאד של נטלי לוין –הקוף קייק האגדית.



 ממליצה בחום על המתכון, ואם אתם מאותגרים, מפחדים או סתם עצלנים, תכינו רק את הבראוניז.


מיני בראוניז טופי קרמל
מבוסס על מתכון של נטלי לוין עם טיפונת שינויים שלי
כמות: 20 מיני בראוניז (בתבנית שקעים של מיני מאפינס)
מרכיבים:
100 גר' שוקולד מריר שבור לקוביות
100 גר' חמאה
120 גר' סוכר לבן
2  ביצים
1/3 כפית מלח (מי שלא אוהב את השילוב מלוח מתוק מוזמן להפחית לקורט אבל לא לוותר לגמרי)
70 גר' קמח לבן
20 סוכריות טופי קרמל 

אופן ההכנה:
  1. מחממים תנור ל-180 מעלות.
  2. מרפדים תבנית מאפינס או מיני מאפינס בעטרות נייר.
  3. מניחים בקערה חסינת חום שוקולד מריר וחמאה.
  4. מחממים מעל בן מארי (אמבט מים, סיר קטן מלא מים עליו מניחים את הקערה בלי שיש מגע ישיר בינהם) את השוקולד והחמאה עד להמסה מלא. 
  5. מורידים מהאש ומוסיפים את הסוכר והמלח. מערבבים היטב.
  6. מוסיפים ביצה, טורפים היטב ובזריזות ואז מוסיפים עוד אחת. מערבבים היטב עד לקבלת תערובת אחידה.
  7. מנפים את הקמח בבת אחת ומערבבים מעט עד שכל הקמח מוטמע- להימנע מערבוב יתר.
  8. מעבירים את התערובת לשק זילוף.
  9. ממלאים כל שקע בתערובת הבראוניז עד 2/3 מגבהו.
  10. משבצים סוכריית טופי במרכז כל בראוני.
  11. אופים בתנור חם עד שהבראוניז מתייצבים כ-9-10 דקות.


המלצה שלי- את הבלילה לזלף לתבניות, כי הן ממש קטנות, ולהתחיל לעבוד עם כפית זה ממש. ממש. מלכלך. ולא נוח.
אל תגידו לי עכשיו שאין לכם שקית זילוף בבית, כי שקית סנדוויצ'ים בטוח יש ובמקרה זה היא תהיה מושלמת. הנה תראו הוכחה!

הדרך הקלה והנקייה להכין מיני בראוניז


הערות ושדרוגים:
  • אם אין טופי, אפשר לוותר, או לפזר חתיכות של שוקולד לבן או חלב, או ממתק אחר שאוהבים כמו מרשמלו.
  • אפשר לאפות את הבראוניז בתבנית עגולה כבראוניז גדולים, אבל מכיוון שמדובר בכמות יחסית קטנה, מומלץ לאפות בתבנית בקוטר 20 ולא יותר. זמן האפייה מתארך בהתאם לכ-12 דקות. והם יוצאים יחסית נמוכים.
  • אפשר לאפות בתבנית מאפינס רגילה, ממלאים כל שקע עד לחצי מגובהו. במקרה זה מומלץ לנעוץ בכל בראוני שתי סוכריות. זמן האפייה מתארך ל10-11 דקות.
  • חשוב לא לאפות את הבראוניז יותר מידיי. הם צריכים להישאר לחים ורכים. קיסם שמוחדר לעוגה צריך לצאת לח עם פירורים רטובים עליו.
  • לאחר הוספת הקמח חשוב להקפיד על ערבוב מועט ככל האפשר כדי למנוע פגיעה במרקם הפאדג' של הבראוניז.
  • את הבראוניז יש לשמור במקרר, אבל מומלץ להוציא לטמפרטורת החדר לפני האכילה כדי שהטופי ייתרכך מעט. או אפילו לחמם.



8 כבר הגיבו:

Winnie אמר/ה...

מקסיםםםםםםםםםםםם
מתוקים עם טופי זה להיט עכשיו בארה"ב וזה ברשימה אינסופית שלי של מתכונים לאפייה.
שמחה שהכנת, נראה מאד מאדדדדדדדד טעים

מאיה אמר/ה...

נראה. פשוט. הורסס.
תמיד מתחשק לי להעמיס 2 קילו של סוכריות טופי חלב בחנויות האלה, וברגע האחרון אני עוצרת את עצמי!

אנונימי אמר/ה...

הטריק שלי הוא להשתמש בשקית של דפים - "שמרדף"

רויטל - המערוך המקפץ אמר/ה...

שילוב מנצח וטעיםםםםםם של שוקולד וטופי.
אהבתי שזה בא במנות קטנות. נראה מקסים ביותר

The Cookie Fairy אמר/ה...

דווקא הרבה יותר כיף להכין דברים לפי מה שכבר יש בבית-
כך יוצאים האילתורים הכי מגניבים!
בתור חולת טופי חלב נראים מעוליםםם הבראוניס שלך
ממש עשית לי חשק... יאמממ
שאפו על הזבוביות :)

מור אמר/ה...

נראה מעולה, ברור. אני אפילו לא מרגישה צורך לציין את זה מרוב שזה מובן מאליו. ובכל זאת ציינתי. הממ.
בכל אופן... כן.

גם השמלה של בת דמותך חסרת הפנים מהממת :-)

נטלי אמר/ה...

אז מה אם כבר אמרתי לך - הבראוניז פשוט מהממים!

נטלי

אנונימי אמר/ה...

איפה יש חנויות סיטונאיות כאלה?:)

הוסף רשומת תגובה

כשאתם מגיבים, זה כיף חיים