-->

יום שבת, נובמבר 03, 2012

גשם גשם בוא, יש אוכל (לביבות תירס)

הריח של החורף הציץ לכמה ימים, השמים נתנו קצת גשם ושוב הוא נעלם.
הבליח לדקה וברח.
מה לא עשיתי כדי שיבוא?



מרק עדשים- כמה פעמים.

חליטת תפוחים וקינמון- פעמיים ביום.

עוגיות ג'ינג'ר? הכנתי בלי הפסקה.



דייסת קוואקר? ארוחת הערב הקבועה שלי כבר כמה חודשים!

והחורף לא בא.




הימים נעשים חמים יותר ויותר! אני לא מאמינה. אחרי הקיץ הקשה הזה, לא מגיעה לי טיפה של חורף אמיתי? כזה שישאר עד שימאס וילך בפברואר הביתה?
חורף, אולי תבוא? הכנתי לביבות תירס אפויות, עם שיבולת שועל. זה הכי חורפי שיש. נראה לי. אני מקווה.

בקיצור, תבוא, יהיה טעים. מבטיחה!


לביבות תירס אפויות- טעים. אפשר להשתמש בתירס טרי כמובן, ולגלח את הגרעינים מהקלח עם סכין. אם אין אפשר כמוני להשתמש בגרגרי תירס קפוא או בתירס משימורים. מה שיש לכם עובד.




לביבות תירס ושיבולת שועל אפויות
12 לביבות בינוניות
מרכיבים:
2 כוסות גרגרי תירס
חצי גביע קוטג (125 מ"ל)
50 גר' גבינה קשה מגוררת (כל גבינה, אני השתמשתי בחמד 5%)
1 ביצה
4 כפות שיבולת שועל אינסטנט
מלח ופלפל לפי הטעם
2 גבעולי בצל ירוק קצוצים דק
שמן לשימון התבנית

אופן ההכנה:

  1. מחממים תנור ל-180 מעלות.
  2. מניחים בקערה את כל המרכיבים מלבד השמן ומערבבים היטב עד לקבלת תערובת אחידה. 
  3. מתבלים לפי הטעם בפלפל ומלח (ובהתאם למליחות הגבינות שהשתמשתם בהן)
  4. מרפדים תבנית בנייר אפייה ומברישים את הנייר במעט שמן.
  5. מניחים תלוליות מהתערובת על התבנית במרווחים בין תלולית לתלולית. (נעזרים בשתי כפות- אחת אוספת תערובת והשניה מורידה אותה לתבנית)
  6. 15-17 דק' או עד שהלביבות זהובות למראה ויציבות.





הערות ושדרוגים:

  • אין לי ממש הערות כי זה מתכון פשוט, רק אוסיף ואומר שזמן האפייה משתנה בהתאם לתנור שלכם. פשוט שימו לב- כשהלביבות מזהיבות בשוליים ופניהם יציבים ומבעבעים- הן מוכנות.
  • ניתן להשתמש בכל גבינה יש בבית, אם אין קוטג' משתמשים בגבינה לבנה, או ריקוטה, וכל גבינה קשה שיש תתאים- צפתית, בולגרית, פטה וכו'.
  • ניתן לאפות בתבנית שקעים, זמן האפייה מתארך בהתאם. בודקים עם קיסם, כשיוצא נקי הם מוכנים.


10 כבר הגיבו:

אפרת אמר/ה...

איזה כיף! מחר אני מכינה!! :)

רויטל - המערוך המקפץ אמר/ה...

מעולה. הילדים שלי מאוד ישמח ללביבות כאלה. וזה שהן אפויות מקל על ההחלטה להכין אותן.

גיל אמר/ה...

נשמע גם כיף וגם פשוט.
אני מיד מוסיף בצל ירוק וגבינה לרשימת הקניות של היום :)

The Cookie Fairy אמר/ה...

יאממממ נראה מצוין!
תירס ובצל ירוק נשמע טעיםםם יחד, תודה על המתכון!
מצטרפת אלייך לתפילה לחורף, אוטוטו... :)

Winnie אמר/ה...

הלביבות נראות טעימותתתתתתתתתתתתתתתתת
אחלה מתכון עם שיבולת שועל - אף פעם לא אכלתי דבר כזה, אבל זה נראה טעים ונשמע טעים!

אני מאד אוהבת חורף, ונראה לי שצריך להפסיק להתחנן שיבוא ואז הוא יבוא במהירות (בערך כמו גברים, שלא מתחננים אליהם אז הם רצים אליך חחחחחחחחחחח)

אנונימי אמר/ה...

נראה מצויין - מה אפשר לשים במקום שיבולת השועל?

טל אמר/ה...

תודה לכולם!
במקום שיבולת שועל אני מניחה שאפשר לשים אותה כמות של קמח/ סולת/סובין

טלי אמר/ה...

אההההה. כל כך התרגשתי. בכל זאת, יש תירס ושיבולת שועל. גם משהו שאני אוהבת וגם משהו בריא. אז התחלתי לקרוא והמשכתי בציפייה למתכון. ואז הוא הגיע. וגיליתי שהלביבות כוללות גבינה. אווווווווף! אז כשאתם לוקחים ביס ונהנים, קחו עוד אחד גם בשבילי...

יעלי אמר/ה...

רק לוודא- נוכח עצלות ללכת לסופר- אפשר להחליף את הקוטג' בשמנת חמוצה?

טל אמר/ה...

יעלי
עדיף גבינה לבנה
שמנת חמוצה יכולה להיות מעט דלילה

הוסף רשומת תגובה

כשאתם מגיבים, זה כיף חיים