-->
טוען...

יום שבת, נובמבר 10, 2012

עוגת הקפה הבוגרת שלי


לחברה טובה שלי מהלימודים היה יום הולדת בשבוע שעבר. כמובן שהיה ברור שאכין לה עוגה.
בגלל שאני די לחוצה בזמן בתקופה האחרונה, לימודים ושטויות אחרות, אין לי כל כך הרבה אפשרות להשקיע בעוגה מטורפת.



רק המחשבה על להשקיע שעות בעוגת מוס ואז לטלטל אותה באוטובוס, מעוררת בי חרדה. במיוחד כשהחורף התחיל רק בימים האחרונים.

כשאני אופה, המרכיבים תמיד יודעים את זה לפניי, מחכים לי יפה על השיש ואפילו מכינים לי קפה.




אז החלטתי להכין עוגה בחושה, שוקולדית. משהו פשוט של ימי הולדת. אבל מה, ציפוי שוקולד וסוכריות צבעוניות? איזה חוסר מעוף! ותחכום! ובגרות!

הלכתי על קו בוגר- עוגת שוקולד קקאואית כזאת, עם קפה=בוגר, וציפוי טופי קרמל=מתוחכם.
זאת אני הבוגרת והמתוחכמת, כן כן.

תמיד שאני יוצקת בלילה של עוגה לתבנית, היא נמזגת בצורה כזו קסומה ואיטית ויפה. עם מגבת מתחת.



כל כך רציתי לרסק כוס בייגלה ולערבב אותם עם הקרמל. בסוף החלטתי שלא יזרמו על זה בכיתה שלי וויתרתי. הכי בוגר ומתוחכם. ומזל שלא עשיתי את זה, כי הבייגלה הבודדים שכן קישטו את העוגה, ספגו את הקרמל ונהיו soggy-ים ולא כיפיים לאכילה. אז יופי של אינסטינקטים קוליניריים שפיתחתי. מוזמנים לנסות ולהוכיח לי שטעיתי.

חרף (הו כמה בוגר זה להגיד חרף) כל נסיונותיי להיות בוגרת ומתוחכמת, איכשהו, בטעות, כתבתי על העוגה "מזל טוב לשיר המכוערת" מבייגלה אותיות.


אני ממש לא הולכת להאשים מישהי מאד ספציפית שעודדה אותי לעשות את זה.
אתן לכם להאמין שחשבתי על זה לבד.

זה מה שיצא- יפה ?




אופסי?
מצטערת זה היה חזק ממני.
אז מזל טוב שיר, הנה לך עוגה מתוחכמת-בוגרת-אך-עם-זאת-ילדותית, או עוגת קפה שוקולדית בציפוי קרמל.

אה, הכי התעצלתי עם הטופי, כי אין-לי-זמן! אז הכנתי כזה רוטב קרמל מסוכריות טופי וחלב, כן כן זה מעולה. את הרעיון לקחתי מפהומתכון העוגה מבוסס בערך על העוגה הזו.

תמיד כשאני מוזגת קרמל על עוגה הוא מתפזר כל כך יפה. בכלל לא מכוער ולא אחיד כמו בעוגה למעלה.


ככה העוגה נראית לאחר האפייה, דקורה וממתינה לקרמל שיחלחל.


וככה מכינים קרמל בכמה דקות עבודה, בלי שום סיכוי שמשהו יתקלקל בדרך.



עוגה קפה שוקולדית בציפוי טופי קרמל
עוגה בתבנית 24 או שתי תבניות אינגליש קייק

מרכיבים:

לעוגה:

4 ביצים גדולות
210 גר' סוכר
180 מ"ל שמן
180 מ"ל מים רותחים
1 כף אבקת קפה נמס
350 גר' קמח
כפית אבקת אפיה
½ כפית סודה לשתייה
3 כפות קקאו

לרוטב טופי-קרמל:

35 סוכריות טופי קרמל
¾ כוס חלב

אופן ההכנה:

1. מחממים תנור ל170 מעלות
2. בקערה מניחים את הביצים ובאמצעות מיקסר מערבלים עד לקבלת תערובת קצפית.
3. תוך כדי הקצפה, מוסיפים את הסוכר בהדרגה, עד שהתערובת נעשית תפוחה וכל הסוכר התערבב לחלוטין.
4. ממשיכים לערבל ומוסיפים את השמן בזרם דק תוך כדי ערבול.
5. מערבבים את הקפה הנמס עם המים הרותחים, ומוסיפים לתערובת.
6. מנפים לקערת עם הרטובים את הקמח, הקקאו,אבקת האפייה והסודה בבת אחת.
7. מערבבים בעדינות ולא יותר מידיי עד לקבלת בלילה יחסית אחידה- להימנע מערבוב יתר.
8. מעבירים לתבנית משומנת ומיישרים.
9. אופים 35-40 דקות או עד שהעוגה יציבה וקיסם יוצא יבש עם פירורים לחים.
10. להכנת הרוטב: מניחים בסיר קטן את סוכריות הטופי והחלב ומחממים תוך כדי ערבוב עד לקבלת תערובת חלקה. כשמבעבע מאד מורידים מהאש.
11. מחכים כמה דקות שהקרמל יתקרר מעט ויתייצב, ומצפים את העוגה.



וזאת האמא של העוגה המכוערת והילדותית מלמעלה. מלכותית, מתוחכמת, בוגרת.
יום אחד היא תצליח לחנך את ביתה הסוררת. או, שלא.




הערות ושדרוגים:

  • זמן האפייה הוא בגדר המלצה. ממליצה לכם לבדוק את מצב העוגה לאחר 20 דקות בתנור, אצלי היא נאפתה מאד מהר וזה משתנה מתנור לתנור. בנוסף, אם אופים שתי עוגיות אינגליש קייק, הן ייאפו מהר יותר מעוגה אחת בתבנית 24, ויש לקחת זאת בחשבון. 
  • העוגה ממש עסיסית ורכה, אז תיזהרו מערבוב ואפיית יתר שיפגעו במרקם שלה.
  • מומלץ לדקור את העוגה בקיסם או שיפוד לאחר שהיא יוצאת מהתנור כדי שרוטב הקרמל יחלחל וייספג בעוגה היטב.
  • רצוי לחכות כמה דקות עד שהקרמל יתקרר לפני שמצפים את העוגה. אם הוא נוזלי מידיי הוא לא נמרח בצורה אחידה וזה לא נראה מאד מפתה (אבל עדיין טעים מאד)
  • אפשר לוותר על הקפה אם העוגה מיועדת לילדים.


8 כבר הגיבו:

מור אמר/ה...

את מהממת והעוגה הורסת; גם האם הסוררת וגם הבת הפוחזת. פוחזת - הרי לך מילה בוגרת.

ברם! חרף נסיונותייך לשכנע אותנו בהיותך כזו - יש כמה יחידי סגולה (הם יכלו להיות בכל צבע אחר, אבל אני יודעת שאת אוהבת סגול) אשר יודעים כי בוגרת אינך. יום טוב (ובוגר) לך ;-)

בשיא הרצינות אבל - נראה קקאואי (אהבתי!) ומעולה.

Winnie אמר/ה...

אני כבר אומרת לך שלא טעית. הכנתי פעם עוגה שמתחת לקרם שמתי קורנפלקס. אחרי שעה היה לזה טעם של קרטון. המזל הוא שאחרי יום פשוט לא הרגישו כבר את הקורנפלקס.

המתכון של העוגה דומה מאד למתכון שיש לי, אז אני יודעת שזאת יופי של עוגה.
אני חייבת למצוא סוף סוף טופי כי אני מאד רוצה להכין רוטב/קרם כזה. נשמע טעיםםםםםםםםםםםםם

The Cookie Fairy אמר/ה...

אוהבת אותך בוגרת ומתוחכמת ;)
אבל דוקוא הבת הסוררת עם הבייגלה אותיות עשתה לי את P:
העוגה נראית מעולה!
ולא נמאס לי להגיד שכרגיל נהנית מאוד מהאיורים שלך
שיהיה חורף משגע, ושכל הגשם ירד רק כשאת בתוך האוטובוס אינשאללה

רינת פולק אמר/ה...

איפה קונים את הסוכריות, חיפשתי בשופרסל ולא מצאתי, איפה את קונה אותן?
והאם אפשר איכשהוא לעשות אותה פרווה? יש לי בבית ממרח קרמל פרווה נראה לך שאפשר להשתמש בזה?

טל אמר/ה...

הי רינת, בחנויות ממתקים למינהן אפשר לרכוש במשקל, בסופרים גם אני לא ראיתי, קניתי בחנות יבואן ממתקים, אבל ראיתי שמוכרים גם בחנויות ממתקים קטנות
את יכולה להשתמש בממרח קרמל פרווה. או למרוח אותו כמו שהוא על העוגה כשהיא חמה, או לבשל כמה כפות ממרח עם שמנת מתוקה עד לבעבוע, ואז לצקת את הרוטב על העוגה, נראה לי שיצא בסדר גמור.
בהצלחה ואשמח לשמוע איך יצא

אנונימי אמר/ה...

זה נראה מושלם, אני מתאפקת מלהכין רק כי נגמר לי הקפה. ינוסה בהקדם!
אפשר להעשיר את העוגה עם חפיסת שוקולד מריר או שזה יהיה מוגזם לדעתך?

טל אמר/ה...

לדעתי זה יהיה מעולה!!

הדס מחלוף אמר/ה...

היי יקירה האם ניתן להמיר את הגרמים לכוסות?שבוע מבורך שיהיה

הוסף רשומת תגובה

כשאתם מגיבים, זה כיף חיים