-->

יום שבת, נובמבר 24, 2012

לחמיני קופים טריפל חמאת בוטנים

מכירים את מורקייק נכון?



אז גם אני.

מאז שנפגשנו בפעם הראשונה, דיברנו על זה שאנחנו חייבות להיפגש ולאפות ביחד פוסט.

אז לקבוע עם מור לקפה ועוגה, זה ממש לא בעיה (כשאני אומרת קפה ועוגה אני מתכוונת שנזמין עוגה ממש טעימה ומלאה בחמאת בוטנים, ומור תסתפק רק בכפית)
אבל לקבוע עם מור ליום אפייה?



ממש לא פשוט.
מכיוון שהיא גם קונדיטורית וגם עושה דברים משעממים במחשבים, היא עסוקה רוב ימייה באפייה לאנשים אחרים, כך שלנסות להידחס בלו"ז האפייה הצפוף שלה הוא דבר כמעט בלתי אפשרי.
אז קבענו בערך חודש מראש. בינתיים כבר התחלפו כמה עונות, אבל החורף לא ממש הוכיח את עצמו.
בלילה שלפני הפגישה, נפתחו ארובות השמיים, ובליווי רעמים מטורפים, ירדו גשמים חזקים מאד כמעט בלי הפסקה.



לא נתנו לקצת גשם להרתיע אותנו, להיפך. זקפנו לזכותינו את הגעתו של החורף.
הרי זה ברור שהוא חיכה ליום שניפגש כדי להגיע ולגנוב לנו את הפוקוס...

גשם- לא הצלחת!

אז מה עשינו כל היום?
לפני הכל אספר לכם שבמשך ימים רבים תכננו לפרטי פרטים מה נכין. הרעיון היה להכין שני מתכונים ללחם קופים. כל אחת הציעה רעיון וביחד פיתחנו אותם למפלצות. בגדול אני אספר שהיו שם המון פחמימות, חמאת בוטנים, חמאה ושוקולד. רצינו לייצר לחמי קופים שלא נראו מעולם (חיפוש קצר בגוגל מוכיח שבאמת אין כאלה...)



אבל בעיקר אכלנו בצק נא.
למדתי שלאכול בצק שמרים שלא מכיל ביצים זה ממש טעים, ואפילו היה קשה להפסיק. תודה מור שחשפת בעיניי עולם חדש ומופלא של אכילת בצק נא.



ואני אכלתי גם מלא צ'יפס חמאת בוטנים. זה אחד הדברים הכי טעימים שיש. כמה שנים אני מחפשת כאלה ולא מוצאת, ולמור יש כאלה מלא בבית! בעוד טעמים מגניבים. פשוט יום של גילויים מרעישים.

ספגנו קצת תרבות בקריאת עיתון בסופרמרקט, אכלנו המון לחם קופים, בכינו שכואבת לנו הבטן, וניסינו להעביר את זה עם כוס קפה. ותה ג'ינג'ר.



זה אמנם לא עזר, אבל הצלחנו. יצרנו את מפלצות לחם הקופים הטעימות בעולם!
או דב הפנדה הרך והחמוד בעולם-



ווהו!

אני הייתי אחראית על לחם קופים חמאת בוטנימי שיכיל חמאת בוטנים בבצק, יגולגל בחמאה וחמאת בוטנים לפני האפייה, וכדי שלא יחסר נוסיף לו גם ריסז וצ'יפס חמאת בוטנים. לאחר מכן, כדי לגוון עוד קצת החלטנו להכין אותו בגרסת מיני, או כמו שמור הגאון הגתה- לחם+מיני=לחמיני.



את מה שנשאר בקערה בחלק התחתון של התמונה אכלתי בכפית עד שכאבה לי הבטן ורציתי לבכות. זה לא מנע ממני לאכול חצי פנדת קופים.



מור הייתה אחראית על לחם קופים שחור לבן, גדול ושמן שיורכב מכדורי בצק חומים ולבנים, בצק רגיל ובצק חום מקקאו, שבסוף יצא כמו תמנון שעבר הכלאה עם דב פנדה חמוד במיוחד.

הבצקים היו כל כך חמודים ורכים שרצינו לאמץ אותם ולחבק אותם כל כך הרבה פעמים. איך אפשר להתאפק ולא להניח את הראש על בצק שמרים רך וחמוד ולתפוס תנומה קלה?





מזל שהיינו שם יחד, להחזיק אחת את השנייה מלעזוב הכל ולרוץ להתחתן עם הבצק בוגאס.



בזמן הרכבת לחם הקופים השחור לבן, אני קצת הסתבכתי. רצינו לשים כדור אחד חום, כדור אחד לבן. לא יודעת למה הסתבכתי, אבל האיור הזה די ממחיש את מה שהלך שם...



אבל בסוף, כשכן הצלחנו, אני חושבת שמה שיצא לנו זו די יצירת אמנות.



טוב אז הגענו איכשהו למתכון...


מיני לחם קופים חמאת בוטנים
6 מנות אישיות בתבנית שקעים
המתכון מבוסס על לחם הקופים הזה מהבלוג של מור


מרכיבים: (מומלץ להשתמש בכוסות מדידה אוניברסליות)
לבצק:
1/2 כוס חלב פושר
1/6 כוס מים פושרים (חצי של שליש כוס)
1/8 כוס סוכר לבן (חצי של רבע כוס)
10 ג' חמאה מומסת, קרה 
1 כף גדושה חמאת בוטנים (מומלץ עם שבבי בוטנים)
1/4 1 כפיות שמרים יבשים
3/4 1 כוסות קמח לבן
1/2 כפית מלח- חובה!

לציפוי:
כ-40 ג' חמאה מומסת 
1 כף חמאת בוטנים 
סוכר לבן/ חום דמררה (מתחילים מחצי כוס, ומוסיפים לפי הצורך)
6 ממתקי ריסז קאפס (שוקולד וחמאת בוטנים חתוכים לרבעים, אם אין משתמשים בכל ממתק שאוהבים כמו סניקרס, אצבעות קינדר וכו')
חצי כוס שבבי חמאת בוטנים. (אם אין משתמשים בשוקולד צ'יפס בטעם שאוהבים- חלב, מריר או לבן)

אופן ההכנה:

  1. משמנים תבנית שקעים/מרפדים בעטרות נייר 
  2. מניחים בקערה חלב, מים וסוכר. מערבבים היטב, עד שהסוכר נמס.
  3. מוסיפים חמאה וחמאת בוטנים (ממסים חמאה וחמאת בוטנים יחד במיקרוגל או על הגז), ולאחר מכן שמרים. מערבבים ומניחים במקום חמים למשך כשלוש דקות, עד לתסיסת השמרים.
  4. מניחים קמח בקערת מיקסר.
  5. יוצרים גומה במרכז הקמח ויוצקים פנימה את תערובת השמרים. מערבבים בעזרת כף עץ, עד לקבלת מעין בצק.
  6. מחברים את וו הלישה למיקסר ומפעילים אותו למשך 7-10 דקות עד לקבלת בצק גמיש וחלק.מוסיפים את המלח ולשים עוד 1-2 דקות.
  7. מכסים את הקערה בניילון נצמד או מגבת ומתפיחים למשך כשעה אחת.
  8. לאחר שהבצק תפח, מוציאים את האוויר.
  9. קורצים מהבצק 36 כדורים שווים בגודלם. דרך קלה לעשות זאת היא לשטח את הבצק לצורה ריבועים ככל האפשר, ולחלק באמצעות סכין ל-6 שורות ו-6 טורים. כל קוביית בצק שהתקבלה מכדררים לכדור.
  10. מכינים את הציפוי: ממיסים חמאה וחמאת בוטנים במיקרוגל או בסיר. מערבבים היטב.
  11. בקערה קטנה מניחים את הסוכר.
  12. טובלים כדור בצק בתערובת חמאת הבוטנים ולאחר מכן מגלגלים בסוכר. 
  13. מניחים בכל שקע 3 כדורי בצק מצופים, מפזרים מעל מעט ממתקי השוקולד וחמאת הבוטנים, ומסדרים מעל עוד 3 כדורי בצק (כל שקע מכיל 6 כדורים בסך הכל) מפזרים מעל עוד מממתקי השוקולד וחמאת הבוטנים.
  14. אם בסוף התהליך נותרת חמאה, מוזגים אותה מלמעלה ומפזרים גם את מה שנשאר מהסוכר. לא חובה. (אתם יכולים לאכול את מה שנשאר בכפית ואז תכאב לכם הבטן, כמוני)
  15. מתפיחים למשך כ-50 דקות בטמפרטורת החדר. הבצק לא תופח בטירוף ועיקר התפיחה מתחולל בתנור.
  16. בינתיים מחממים תנור ל-180 מעלות.
  17. אופים כ-20 דקות או עד שהמאפים זהובים ויציבים למגע.
  18. מוציאים מהתנור, מצננים למשך 10-15 דק' ומחלצים מתבנית השקעים.
  19. זוללים ומתענגים 
אז איך מכינים לחם קופים?
מכינים בצק ממש פשוט, נותנים לו לתפוח, כשהוא סיים לתפוח, מגלגלים כדורי בצק קטנים בתערובת חמאתית


 ואז בסוכר חום, מסדרים בתבנית ואופים. 



ממש פשוט, והתוצאה ממש שווה כל רגע. בין אם זה לחמיני חמאת בוטנים ושוקולד,


ובין אם זה לחם פנדה-תמנון-קופים שחור לבן


הערות ושדרוגים:
  • אין דרך אחרת להגיד את זה אז אני פשוט אגיד: הבצק ממש ממש טעים. אז אל תאכלו ממנו הרבה כי לא ישאר לכם. ואז גם תכאב לכם הבטן כי אכלתם מלא בצק, ואת הציפוי חמאת בוטנים של כדורי הבצק.
  • מומלץ להכפיל כמויות
  • המאפה במיטבו ביום האפייה, אך מחזיק יופי כמה ימים בטמפרטורת החדר. ניתן להקפיא ולחמם בתנור לפני האכילה.
  • אנחנו גלגלנו את הבצק בסוכר לבן כי זה מה שהיה, אבל זה לא באמת משנה, פשוט תשתמשו במה שיש לכם בבית.אפשר לערבב.

רוצים את המתכון לתמנונת הקופים השחורה לבנה?
בקרו בבלוג של מור

13 כבר הגיבו:

נטלי אמר/ה...

מסוג הדברים שאסור לפרסם באמצע הלילה. נראה כל כך טעים!

טעמים שרואים מכאן אמר/ה...

נראה מעולה!!!
עוגות שמרים חמאתיות זו חולשה גדולה שלי, אבל לצרף להם גם חמאת בוטנים זה בכלל נראה לי ממכר ברמות אחרות
איך בא לי ביס...

LiHi =] אמר/ה...

האיורים הורסים! ;-)
ינוסה בקרוב...

חן אמר/ה...

וואו, איזה שת"פ!
גרסת הלחמיני חמאת בוטנים הרגה אותי סופית... האיורים מהממים. ככה זה כששתי מוכשרות נפגשות, תוצאות מדהימות!

אנונימי אמר/ה...

נראה מהמם!! איפה קונים צ'יפס של חמאת בוטנים?

טל אמר/ה...

תודה לכולם!
ולמי שחיפש צ'יפס חמאת בוטנים אני מחפשת כבר מלא זמן ולא מוצאת
אלה שהשתמשנו בהם בפוסט נרכשו בחו"ל
אבל הנה אחלה רשימה שמסכמת את המקומות שמוכרים אותם בארץ
http://www.shirley-nemesh.com/2012/09/4904

רויטל - המערוך המקפץ אמר/ה...

מושלם:) נהנתי לקרוא ,לדמיין איך זה לאכול בצק נא.
בצק חמאת בוטנים נשמע מושלם!
אהבתי את לחם קופי הפנדה ובכלל עכשיו יש לי חשק להכין את הפלא הזה.

מור אמר/ה...

אני יודעת שכבר אמרתי לך הכל פנים אל פנים, אבל אין ברירה, אני צריכה לומר את זה שוב. ויש מלא, אז כהרגלי - ממוספר:

1. חצופה. לא אכלתי כי הייתי בתקופה לא אכילתית ובנוסף לכל ניסו להכניס לי גבינה לתוך החמאת בוטנים ולהעמיד פנים שלא קרה כלום! ראית איזה טיפול מסור נתתי ללמון בר אתמול!!
2. גם את בעייתית, את לומדת ועובדת ו.. טוב בסדר. נכון. אשמתי. צודקת.
3. אני גאה בך מאד על שגילית את עולם הבצק הנא (והבצק של הלחמיני באמת היה טעים במיוחד). השלב הבא: אכילת בצק נא עם ביצים חיות. את לא רוצה מהאנשים האלה שהם בחיים, אבל לא באמת יודעים לחיות. נכון?!
4. תרבות = להסתנן לתוך AM PM רק כדי להתעלל בעיתון שלם ולדפדף באלימות בסופשבוע במטרה למצוא תמונה גרועה שלי, שנראית כאילו גזר אותה ילד בן שלוש או.. אני?
5. אני יודעת שאני אומרת את זה על כל ציור/איור/תמונה שקשורים לאוכל לאחרונה, אבל באמת שאני רוצה לתלות את האיורים שלך על הקיר בסלון. במיוחד את איור בריאת המאנקי ברד. ולא רק כי יש לי שם יד רזה והלק לא מקולף כמו במציאות.
6. ותרשים הבצקים גאוני. במיוחד עם הסרטים הוורודים החמודים.
7. והדיאלוג מדויק להחריד. אותו אני רוצה על הקיר בחדר.
8. איך בא לי איזה לחמיני קופים עם חמאת בוטנים עכשיו.
9. כמה כיף היה! כה נהניתי. תתחילי לחשוב על רעיונות לפעם הבאה.
10. ובלי קשר, מתי שוב פיצה בזוטה וקפה בנולה?

The Cookie Fairy אמר/ה...

איזה לחם קופים מגניב ומקורי, אהבתי מאוד!
לאחרונה גם לי התחשק לחדש ולגוון על לחם קופים,
אבל כזה בהחלט עוד לא ראיתי :)
חוצמזה מצטרפת לאהבת אכילה הבצק הנא בהנאה- זה טעיםםם!
לסיכום – אתן רק צריכות להיפגש יותר, בטוח שיהיה טעים לכולנו

גיל אמר/ה...

אין ספק שרוחה של מור שורה על הפוסט הזה. התגלגלתי מצחוק.
שני הלחמים נראים מעולה וכל הכבוד על המקוריות!

אסנת אמר/ה...

כמה טעים!!

אנונימי אמר/ה...

הכנתי כבר פעם אחת ויצא מעולה,תודה! רק שאלה,יש מצב כלשהו להכין את הלחמים ולשמור במקרר יום יומיים לפני האפייה?כי אני ממש רוצה כזה דבר אחרי הצום אבל אני לא יכולה להכין בצום...תודה!

טל אמר/ה...

אפשר להקפיא אותם אפויים, ואז לחמם בתנור
זה יוצא נהדר!

הוסף רשומת תגובה

כשאתם מגיבים, זה כיף חיים