-->
טוען...

יום שני, נובמבר 05, 2012

מאסטר שף ליום אחד

הרבה שאלו אותי למה אני לא משתתפת במאסטר שף.
הרבה.

קציצות סולת בשני מרקמים. צילום: רועי ברקוביץ


הרבה גם איימו שירשמו אותי בכח בלי שאדע ואז לא אוכל לסרב ואלך לאודישנים.
כן הם איימו ולא קיימו וטוב שכך.

לדעתי, אני לא מבשלת כזה טוב. כן כן.
אני בעיקר אופה, והבישולים שלי הם מנישה מאד מסוימת (אממ קציצות אפויות?...)
ובהרבה דברים חסרה לי טכניקה, כמו למשל בשר, דגים ועוד דברים שאני בקושי נוגעת בהם.

וזה לא שיש לי משהו נגד התוכנית, להיפך אני מאד מחבבת אותה ומוצאת את עצמי מתרגשת מאודישנים כאלה ואחרים.
אני פשוט טיפוס של מאחורי הקלעים :)

כזאת שתכתוב בלוג למשל...

אבל אין ספק שתמיד קיננה בי הסקרנות על איך זה מרגיש, ומה היה אם הייתי משתתפת בתוכנית.

אז.. כשמיטל מאיי לאב פוד דיברה איתי וסיפרה על חוויית המאסטר שף שהם מארגנים לכמה בלוגים, לא הצלחתי לסרב. הברזתי משיעור פוטושופ ועפתי לאולפנים בנווה אילן חצי מתרגשת.

קופסת ההפתעות צילוםף רועי ברקוביץ



כשנפגשתי עם מור, הבנו שסף ההתרגשות מתחיל לעלות. כשהגעתי לאולפנים, כבר רציתי לחזור הביתה מרוב שאני פחדנית.

אז אחרי סיבוב באזור, כריך וקפה, הכניסו אותנו למקום בו האתגר מתרחש.
אה כן היה אתגר. לא סיפרתי לכם.
קיבלנו קופסת הפתעות וממנה היינו צריכים להרכיב מנה בשעה וחצי.

אני לא אשקר. היו בקופסא מלא דברים- פיסטוקים, קוקוס, עגבניות שרי ורגילות, גזר, בצל, פלפל חריף, שוקולדים, קמח, סולת, סוכר מלח פלפל ושמן זית, פיסטוקים ושקדים, טחינה וסילאן, ובטוח שכחתי עוד דברים.

היה כמובן מקרר בשר ענק.

התלבטתי קשות מה להכין. עד שאני במאסטר שף אני חייבת שזה יהיה משהו מדליק.

את בימת האפיה החלטתי להשאיר למור, כי היא באמת אלופה בזה.

מראש באתי עם רצון להכין קציצות צמחוניות. בניתי על זה שיהיו דברים כמו בורגול או עדשים.

לא לא.

לא.

אז בהבלחה של רגע נזכרתי בדיסת הסולת שאמא שלי היתה מכינה לי כשהייתי קטנה.
בישלתי סולת עד שהגיעה למרקם של פירה דליל (דיסת סולת סמיכה מאד) והיא היוותה הבסיס לקציצות.

פלפל חריף!
קצה של פלפל חריף, אוקיי זה עדיין לא זה.
מאחורי הקלעים, צילום: רועי ברקוביץ

עשיתי משהו שלא עשיתי בחיים. הכנתי משהו עם מרכיב שאני לא אוהבת.
הוספתי זיתים לקציצות. ואני די שונאת זיתים.

אוקי, זה היה הטוויסט  שהקפיץ את הקציצה הזאת לשמים!
כל מה שנשאר היה לגלגל את הקציצות בסולת גולמית ולטגן במעט שמן זית עד להזהבה, והתקבלו קציצות קריספיות מבחוץ ועסיסיות מבפנים, או כמו שקראתי להן קציצות סולת בשני מרקמים.

להגשה הכנתי חצילים ועגבניות קלויים, וסלט ירוק עם שזיפים, תפוחים ועגבניות שרי ברוטב טחינה וסילאן.

עגבניות וחצילים ממתינים בצלחת. צילום: רועי ברקוביץ


כמה דברים רעים:
  • לא היה לימון, או חומץ, או תבלינים או קטניות או פחמימות שהן לא קמח או סולת.
  • כיריים חשמליות מתחממות ומבשלות ממש ל א  ט.
  • מאסטר שף זה ממש מלחיץ
  • אין מים בברזים של מאסטר שף.
דברים טובים:
  • מורקייק וביז היו שם ותמכנו נפשית אחת בשניה
  • היה מלא שוקולד . אכלתי את רובו.
  • מור הכינה עוגה טעימה (היו בה בננות ואכלתי ממנה אומייגד!!)
  • יונתן רושפלד ומיכל אנסקי אהבו את הקציצות שלי
  • היה כיף אדיר
הביקורת שקיבלתי:
לצערי השופטים היו עסוקים ודי באמצע צילומים של העונה, אז הם לא הספיק לעבור בין כולנו ויצא שחלקנו קיבלנו ביקורת רק מכמה שופטים ולא מכולם.

איל שני איך פספסתיך?
אני חושבת שמיכל אנסקי ויונתן רושפלד די אהבו את המנה. הם אכלו וחייכו, ואמרו שהקציצה ממש טובה. קיבלתי הערה על כך שהצלחת היתה עמוסה מידיי בחצילים ועגבניות, ושהסלט ממש טעים.

תכלס, ההוכחה הכי טובה לכך שהקציצות היו טעימות היא זו- הכנתי כמות גדולה של קציצות למקרה שאפשל ו/או אפיל הכל על הרצפה. אחרי ש"צלחתתי", עזבתי את הצלחת עם הקציצות הנותרות והלכתי להסתובב ולעזור למור. בינתיים בחדר הסתובבו משתתפים אחרים, אנשי הפקה צלמים וכו'.
מאוחר יותר כשחזרתי לעמדה שלי ראיתי שכל הקציצות נעלמו פשוט. וזה מה שהכי שימח אותי.

זה הקינוח שמור הכינה- מאפינס בננות עם שטרויזל שקדים קוקוס ופיסטוקים ומלא צ'אנקים של שוקולד. בצד יש קרמל-טופי-סילאן ממש טעים. הם עשו הרבה צרות, גם המאפינס וגם הקרמל. וגם האיש הנחמד שעזר לנו רוב הערב אבל משום מה התעקש להרביץ לתבנית עוגה של מור ולפרק את לחם הבננות שלה לפירורים, לא ממש תרם.זה מטורף, טעים והפיץ ריח ממש טוב. הדבר היחיד שאכלתי ואני שונאת שונאת בננות ברמות קשות. מור- תבורכי. לגרום לי לאכול משהו עם בננות זה חתיכת הישג.

בקרו אותה פה:
http://morcake.blogspot.co.il/

רועי ברקוביץ

זה מה שביז (בישול בזול, אקא רחל) המקסימה הכינה- סוג של טורטיות בלינצ'ס ממולאות בשר טחון וחצילים. זה נראה ממש טעים, אבל  לא הייתי מסוגלת לטעום כלום אחרי כל המתוק, אז הסתפקתי בלהריח ולהחמיא לה שהיא תותחית על שהצליחה גם להביא כלים מהבית, גם להכשיר חלק מהכלים שהיו במקום במים רותחים, וגם להספיק להכין בעצמה את הטורטיות יחד עם פרזנטציה כה מוקפדת, ועוד דברים נוספים שהגבילו אותה :) שאפו ביז, שאפו.

בקרו אותה פה:
http://bishulbezol.blogspot.co.il/
רועי ברקוביץ


היה ממש כיף. מלא אדרנלין. וטעים.
חזרתי עייפה מאד, עם רגליים כואבות אך מרוצות.

ועכשיו אנסה לתת לכם מתכון, אם כי זה היה האלתור הכי גדול, ולא היתה לי הזדמנות להכין שוב בבית, אבל מכיוון שלא מדובר בסופלה גבינות או בפיזיקה גרעינית, אפשר קצת לכופך פה ושם ולשחק עם הכמויות.

הכי רציתי לאייר לכם את אייל שני ורושפלד, צב הנינג'ה של ביזול ושאר ירקות, אבל לא הספקתי עד לעליית הפוסט היום.
אני אשתדל לפצות בפוסט הבא.

קציצות סולת בשני מרקמים
10-12 קציצות בינוניות
מרכיבים:
3/4 כוס סולת
כוס וחצי מים
1 גזר מגורר
1 בצל בינוני קצוץ דק
קצה של פלפל חריף ירוק קצוץ דק
6-7 זיתים ירוקים גדולים, מגולענים וקצוצים
50 גר' פיסטוקים קצוצים גס
2 כפות פטרוזיליה קצוצה
2 כפות כוסברה קצוצה
2 שיני שום כתושות
1 ביצה
פלפל ומלח לפי הטעם

סולת לציפוי הקציצות
שמן זית לטיגון

אופן ההכנה:

  1. מניחים בקערה גזר, בצל, זיתים, פיסטוקים, שום, פטרוזיליה וכוסברה.
  2. בסיר קטן מרתיחים מים עם מעט מלח. כשהמים רותחים מוסיפים את הסולת ומבשלים עד שהתערובת מסמיכה ממש ונראית כמעט כמו פירה.
  3. כשמתקבל בעבוע חזק במרכז התערובת מורידים מהאש. מוסיפים כף אחר כף מתערובת הסולת לירקות תוך כדי ערבוב, עד שמתקבלת תערובת דביקה יחסית, ולא נוזלית מידיי.
  4. מוסיפים ביצה ומערבבים היטב.
  5.  אם התערובת דלילה או נוזלית בטירוף (זה אומר שלא בישלתם מספיק את הסולת) אפשר להוסיף קצת סולת או קמח, עד שמרגישים שניתן ליצור ממנה קציצות (אבל עדיין, מדובר בתערובת די רטובה, לא צריכה להיות בצק של ממש)
  6. באמצעות כף, מפילים לצלחת עם סולת תלוליות מהתערובת ומצפים היטב מכל הכיוונים בגרגרי סולת.
  7. מחממים שכבה דקה יחסית של שמן זית במחבת. מטגנים את הקציצות עד שהן מזהיבות בצד אחד, הופכים ומטגנים עד שהצד השני מזהיב.
  8. מעבירים לנייר סופג לספיגת עודפי השמן ואוכלים חם.
את הקציצות שלי הגשתי על חצילים ועגבניות שאפיתי בתנור עם שמן זית, מלח ופלפל, עד שהתרככו.
פשוט רוקנתי את התוכן של החציל לצלחת, מעל שמתי 5 חצאי עגבניות, על כל חצי עגבניה הנחתי קציצה.

הקציצות מיטגנות. צילום: רועי ברקוביץ


במרכז הצלחת הנחתי ערימה של סלט שהורכב מצרור פטרוזיליה וצרור כוסברה קצוצים, שזיף אדום ותפוח ירוק חתוכים לקוביות קטנות, כמה עגבניות שרי חצויות, ושקדים קלויים. לרוטב הכנתי טחינה עם סילאן, מים, מלח ופלפל ומעט שמן זית. בגלל שלא היה לי חומץ או לימון, מעכתי כמה עגבניות קלויות לתוך הרוטב בשביל החמיצות.

לא טעמתי מהמנה שלי או מכל מנה אחרת (חוץ מהמאפינס של מור) כי אני לא טועמת כשאני מבשלת ואופה, אבל הכרחתי את עצמי לטעום מהקציצות כי הרגשתי שאני חייבת, והן היו ממש טעימות ואני חייבת לנסות להכין אותן שוב.

זהו.

אה רק רציתי לספר לכם שטינפתי את העמדה שלי כמו שלא טינפתי מעולם. מזל שלא הייתי צריכה לנקות אחריי. ממש הייתי מקללת אותי אם הייתי צריכה לנקות את הטורנדו המטונף שהשארתי במקום.אתם יודעים, סולת פזורה בכל עבר, עגבניות שרי ששטפתי בכד ועוד.

כאן מסתיימת החוויה הכיפית.
תודה למיטל וענבל מאיי לאב פוד על הארגון, לכל ההפקה של מאסטר שף שהיו ממש נחמדים ומזמינים ולכל מי שהיה מעורב בדבר.
כל הכבוד לשאר הבלוגרים שהשתתפו- ביסטייל, דפני מטבחונת, מורקייק, בישול בזול, ועפר-אוכל אמיתי.

התוכנית משודרת בימים ראשון ושלישי ב21:00 בקשת, ערוץ 2

כל התמונות בפוסט זה צולמו על ידי הצלם רועי ברקוביץ' שגם היה מאד סימפטי ואהב את הקציצות שלי.

אה, ובהצלחה לכל המתמודדים בתוכנית, אחרי מה שראיתי שם אני כל כך מעריכה אותם! זה כזה קשההה!




11 כבר הגיבו:

נטלי אמר/ה...

את פשוט גדולה והקציצות נראות מעולה :)

נטלי

מור אמר/ה...

אושיונת, איזה משהו את! לא שבאמת הספקתי לשכוח כמה כיף היה (טוב, גם מלחיץ. ומתפורר, במקרה של העוגה שלי), אבל הפוסט שלך לגמרי חידד לי את החוויה.
איך אני שמחה שהפירורים שלי (בינינו, זה מה שזה היה) גרמו לך לאכול ולאהוב משהו עם בננות!!! לפחות אחת מאיתנו בוגרת מספיק כדי לנסות דברים שהיא לא מתחברת אליהם בדרך כלל ;-)
ואני יודעת שלא היה לך זמן לעשות את זה לפני עליית הפוסט,לא אכפת לי - את תשבי ותאיירי את אייל שני ואת מיכאלאנג'לו ואני אשב ואצחקק מהאיורים שלך, את מבינה אותי? אה? אה?
יופי. שמחה שהבהרנו את זה :-)
ועכשיו אני משחררת אותך, כדי שתוכלי ללכת ולחשוב איך את מכינה לי גירסא של הקציצות האלה, רק עם מילוי של שוקולד וחמאת בוטנים במקום כל הירקות המטופשים שהיו שם במקור (אפילו שאמרתי לך שהקציצות באמת נראו ממש ממש טוב, יחסית למשהו שבחיים לא הייתי אוכלת). רוב תודות. שאי ברכה. שלום.

אנונימי אמר/ה...

עכשיו ברטרוספקטיבה וגם בבדיעבד אולי זאת הייתה החוויה לה פיללתי. בשונה מימך אותי רשמו ילדי לתחרות והגעתי עד השלב בו מבשלים לשופטים . מלחיץ זאת לשון המעטה למה שחשתי שם. מיכל ואייל אהבו מאד חיים התלבט ויונתן היה פשוט גס רוח !! הייתה לי חוויה מלאת עוצמות ולא נעצבתי כלל . עם זאת היום כשאני מביטה בתוכנית המשודרת אני מחלחלת בי התחושה שלא טיב ויכולת הבישול שלי נשפטו אלא היכולת להנפיק סיפור דרמטי חריג ומדמיע. אני "חופרת" בתגובה לפוסט שלך משום שחלק מתחושת המרירות שמלווה אותי בימים אלה בהם התוכנית משודרת התבהרה לי תוך כדי הקריאה . עכשיו אני מבינה את הפער בין מה שחוויתי לבין החוויה לה פיללתי. וחוץ מזה ויותר חשוב קציצות הסולת ינוסו בסופ"ש בקרוב סולת מביא אצלי את החורף..

אלון אמר/ה...

גדול גדול גדול!
מתי ישלחו אותנו למאסטר שף?!

גל אמר/ה...

מלכות!

טל אמר/ה...

תודה לכוווולכם!
ולאנונימית, אני חייבת להגיד לך, שעוד אחת הסיבות שלא נרשמתי לתוכנית היא הטענה שלי ש"אני לא מעניינת מספיק"
עם זה אני מסכימה איתך לחלוטין, אבל מה שמודד את ההצלחות שלנו הם האנשים הקרובים לנו שמעריכים וזה מה שהכי חשוב :)

בישול בזול אמר/ה...

אנונימית - תודה ששיתפת, ממש מעניין לשמוע ממישהי שעשתה את זה במסלול הרגיל. בדיוק בגלל הרגשות האלה שלך, ומה שטל תיארה אני גם לא רוצה להתחרות במאסטר שף. אתה מתאמץ ומתאמץ, בתנאים זרים, מטבח אחר, אז יש לך 30 שניות זמן שופט, אתה כולך לחוץ ולא מבין בכלל מה קורה ואז זה נגמר. אם מה שאנחנו עשינו, שלא היה תחרות בכלל, סתם בשביל הכיף, היה כל כך אתגרי ומלחיץ, אני לא רוצה לדמיין איך זה על אמת...

טל אני כל כך כל כך מזדהה עם מה שאמרת לגבי הרכיבים שרצית ולא היו לך. לימון! עדשים! בורגול! דברים כאלה צנועים וביתיים, פשוט לא היה וככה אנחנו מבשלות! כשלא היו לי את הכמה רכיבים שאני אוהבת היה ממש קשה לנפק מנה. הרגשתי שאני גולשת לבנאלי, ושלא באמת הצלחתי לבטא את עצמי. אז שאפו ענק שהצלחת לעשות משהו גם טעים (יונתן רושפלד אוהב > מיכל אנסקי בוכה. זה ידוע) וגם מקורי, וגם נאמן לסגנון שלך. זה לא פשוט בשום צורה.

לאייר את אייל שני ומיכאלנג'לו?? לא! כאילו כן! זה חלום! מור אל תטעי בי תקוות שוא. יש לטל דברים יותר מעניינים לעשות. אבל אם זה יקרה בטעות אני אתמוגג.

אישה הולכת לקולנוע אמר/ה...

קודם כל- איזה מגניב. הגעתי בכלל דרך מור, אבל נראה לי שאאמץ את הבלוג בחום :-) נשמע כמו חוויה מלחיצה-אך-עם-זאת מגניבה.

כלהכבוד (במילה אחת!)

אגב: אני נאלצת (בלב כבד, כי זה לא היה ככה בעונות הקודמות, לפחות לא בצורה כה מובהקת) להסכים עם זה שהשופטים, נראה כך, מחפשים סיפור אישי "רייטינגי" ולאו דווקא כישורי בישול.

להתעורר לחיים אמר/ה...

איזה שיש מתכון נחמד בלי בשר :)

דיאטה מהירה אמר/ה...

איך אפשר להירשם למאסטר שף?

אנונימי אמר/ה...

הכנו היום את הקציצות שלך.
כל אחד חטף בסתר כשהשני לא הסתכל.
ממש התבאסנו שהכנו כמות כ"כ קטנה.
לא הוספנו פיסטוקים ואפינו במקום לטגן.
יצא כ"כ טעים!
גם נראה טוב, גם מקורי וגם בריא.
תודה על המתכון הכייפי (:

הוסף רשומת תגובה

כשאתם מגיבים, זה כיף חיים