-->
טוען...

יום שבת, דצמבר 01, 2012

הכנתי עוגת תפוזים

הכנתי עוגת תפוזים.
הנה, אמרתי את זה.

הכנתי ע-ו-ג-ת   ת-פ-ו-ז-י-ם-!



אני, שמעולם לא התחברתי לז'אנר עוגות התפוזים, נוספתי לסטטיסטיקה.

ואני לא מתכוונת לעוגת התפוזים שהכנתי בפסח, כזו שמבוססת ברובה על שקדים, ומגיעה עם תועפות של קצפת ושוקולד.

לאלא. עוגת תפוזים בחושה רגילה.

פשוט עד עכשיו, העדפתי את התפוזים שלי כמו שהם, או בצורת מיץ. לא אוהבת שוקולד תפוז, קליפות תפוז בקינוחים- ממש לא בשבילי (וזה בלשון המעטה) ובאופן כללי, תמיד העדפתי עוגות לימון שהן תמיד חמוצות ונהדרות.

טוב תקשיבו, זה טעים!
זה עסיסי, נימוח, חורפי, וזה פשוט כיף.





מתנצלת בפני כל עוגות התפוזים על שזלזלתי בכן.

התפוזים בהו בי מהקערה והתחננו שאעשה בהם שימוש, אז אצתי רצתי למחשב וחיפשתי מתכון לעוגת תפוזים וקוקוס (כן כן איכשהו גם הקוקוס נכנס למערכה בשלב מסוים) כל המתכונים שמצאתי הכילו כמויות לא הגיוניות של חלב קוקוס, חמאה וסוכר.

בזמן החיפושים הבנתי למה אני תמיד ממציאה מתכונים. כל המתכונים שיש באינטרנט אף פעם לא יספקו אותי. אני אף פעם לא אהיה מרוצה ממה שאמצא, וארגיש שזה לא בדיוק מה שתכננתי להכין ושיש דרך אחרת להכין את זה.

עד שמצאתי מתכון אחד שפוי, גם לו קיצצתי, המרתי ושיניתי.
אם כל הכבוד לכמה שאני פתוחה לשינויים-

רבע כוס גרידת תפוז בעוגה שלי? אין שום סיכוי.
חלב קוקוס? אממ לא נראה לי הפעם.
עוגות בחושות עם חמאה? לא אוהבת.
3 כפיות אבקת אפייה? לא הגיוני בעליל.
קרם חמאה לציפוי? מיותר לחלוטין.
גבינת שמנת??? לא לא לא.

אז אחרי שסיימתי לשבור את הראש בהמרות ותכנונים, החלטתי להמיר את החמאה בשמן, לוותר על גרידת התפוז, להפחית את הסוכר ואבקת האפייה, ובמקום קרם חמאה להכין סירופ תפוזים קרמלי שיוסיף לחות ועושר לעוגה.
העוגה יצאה כל כך טעימה נימוחה ועסיסית! מעכשיו אני ועוגות תפוזים- החברות הכי טובות שיש.

במתכון המקורי, נעשה שימוש בקמח עוגות. מכיוון שלא היה לי כזה בבית, החלטתי להמיר חצי כוס קמח רגיל בחצי כוס קורנפלור. העוגה יצאה מאד נימוחה, אבל, בגלל כמות גדולה של פתיתי קוקוס, היא גם יצאה די מתפוררת. יותר מידיי מתפוררת. אני ממליצה להשתמש בקמח רגיל, וככה תקבלו עוגה במרקם מושלם.



עוד תגלית אחת אחרונה וניגשים למתכון. מבטיחה!
בדרך כלל כשמכינים עוגות ועוגיות על בסיס שמן, מתחילים בהקצפת ביצים עם סוכר ואז מוסיפים את השמן. החלטתי הפעם להתייחס לבלילה כאילו היא מכילה חמאה. "הקצפתי" שמן עם סוכר, הוספתי את הביצים, והמשכתי לפי הוראות המתכון המקורי שמשתמש בחמאה, וקיבלתי בלילה עשירה, סמיכה ונהדרת. מאז אימצתי את השיטה הזאת למתכונים אחרים שמבוססים על שמן.

המידות הפעם בכוסות, בגלל שהמתכון המקורי נתון בכוסות. השתמשתי בכוסות מידה ויצא מוצלח, לכן אני די בטוחה שהמידות מדויקות.

ויאללה למתכון!!



עוגת תפוזים וקוקוס מעולה
מתכון מהבלוג הזה עם שינויים שלי
עוגה בקוטר 24 או שתי תבניות אינגליש קייק
מרכיבים: 

לעוגה:
2 ו- ½  כוסות קמח
1 כוס פתיתי קוקוס
1 כוס סוכר לבן
¾ כוס מיץ תפוזים
1 שקיק אבקת אפייה
קורט מלח
3 ביצים גדולות
½ כוס שמן
2 כפיות תמצית וניל

סירופ תפוזים קרמלי:
100 מ"ל מיץ תפוזים
1 כף גדושה סילאן
סרט מקליפת תפוז

אופן ההכנה:

  1. מחממים תנור ל-170 מעלות. משמנים היטב תבנית ומפזרים מעט סוכר על התחתית והשוליים.
  2. מערבבים בקערה את הקמח, הקוקוס ואבקת האפייה. מניחים בצד.
  3. מניחים בקערה סוכר ושמן ומערבלים באמצעות מיקסר. מוסיפים ביצה, מקציפים, וכשהיא מוטמעת לחלוטין בתערובת הסוכר והשמן מוסיפים עוד ביצה, מקציפים ועוד ביצה.
  4. ממשיכים לערבל עד לקבלת תערובת בהירה ואוורירית.
  5. מוסיפים מלח, תמצית וניל ומיץ תפוזים ומערבלים עד לקבלת תערובת חלקה.
  6. מוסיפים בבת אחת את החומרים היבשים ומערבבים בעדינות עד לקבלת בלילה אחידה יחסית. לא לערבב יותר מידיי גם אם נשארים מעט גושים.
  7. יוצקים את הבלילה לתבנית המשומנת ומיישרים.
  8. אופים 30-35 דקות, או עד שהעוגה מזהיבה ומתייצבת, וקיסם יוצא יבש עם פירורים לחים עליו.
  9. בזמן שהעוגה בתנור מכינים את הסירופ: מניחים בסיר קטן מיץ תפוזים, סילאן וסרט קליפת תפוז. מחממים על אש בינונית ומביאים לרתיחה. כשרותח, מנמיכים את האש ומבשלים עד לצמצום 8-10 דקות.
  10. לאחר שהעוגה נאפתה, בעודה חמה יוצקים את הסירופ בצורה אחידה על פני העוגה.



הערות ושדרוגים:
  • מיותר לציין שניתן להשתמש במיץ של כל פרי הדר שרוצים נכון? יופי.
  • קישטתי את העוגה בסרטי קוקוס מקוקוס טרי שנפרס בקולפן ירקות ונאפה עם סוכר וניל. ממש לא חובה, אפשר לפזר פתיתי קוקוס או לא לפזר כלום.


זהו באמת שאין לי עוד הערות.



בייייייי

21 כבר הגיבו:

אולגה אמר/ה...

וואו טל, כל המשרד התמלא בריח של העוגה שלך :) תמונות מהממות!

אנונימי אמר/ה...

היי, תודה על המתכון, הוא נראה נהדר! מה זה סרט מקליפת תפוז?

The Cookie Fairy אמר/ה...

ברוכה הבאה לסטטיסטיקה,
מעתה אין דרך חזרה ;)
מתה על עוגות תפוזים ושלך נראית פשוט מעולה!
כל מה שצריך זו פרוסה עסיסית, כוס תה,
ו-1-2-3- להתכרבל!

אנונימי אמר/ה...

יש לה גוון ירקרק או שזה רק המסך שלי?
בכל מקרה נראה נפלא, עוגת תפוזים היא אחת האהובות עליי, בטח אחת כזו, שעושה נעים לבטן ולמצפון ביחד...
שאלת החלפות קצרה - אפשר להחליף את הסילאן בדבש או שהוא ישתלט?

אנונימי אמר/ה...

ממממממ, בגללך אני חייבת לאפות (-:
יש לך רעיון שיעזור להחליף את כוס הקוקוס ?
תודה

דורית אמר/ה...

ליתר בטחון, מאחר שזו הפעם הראשונה שאת מכינה עוגת תפוזים, את מודעת לכך שבתמונה מדובר בקלמנטינות, כן?

טל אמר/ה...

אז לכל השואלים!
1. סרט קליפת תפוז זה גשמקלפים תפוז עם קולפן ירקות ומתקבל סרט מהקליפה.
2.אין לעוגה גוון ירקרק, זה כנראה המסך שלך :)
3. אפשר להחליף את הסילאן בדבש כי מדובר בכמות קטנה
4. את הקוקוס אפשר להחליף באותה כמות של אגוזים או שקדים טחונים
4. אני מבקשת, בתמונה יש מנדרינות!! וגם הן תופסות במקום מיץ תפוזים בעוגה... העוגה הוכנה מתפוזים.

תודה על הדאגה ועל כל המחמאות :)

רויטל - המערוך המקפץ אמר/ה...

אני אוהבת מאוד עוגות תפוזים מכל הסוגים עם תוספות או בלי זו פשוט העוגה הכי אהובה עלי:-)
אהבתי את הסירופ שהכנת להרטבת העוגה,זה משדרג מאוד את העסיסיות שלה. וכמובן אין כמו הקוקוס. אחוות הקוקוס.
טעים!

טעמים שרואים מכאן אמר/ה...

העוגה שלך נראית מצויין. גם אני מעדיפה עוגת תפוזים עם שמן ולא עם חמאה ואהבתי מאוד את המתכון שלך.
איזה כיף זה לגלות אהבות חדשות באוכל :)

שמרית אמר/ה...

מאוהבת בעוגות תפוזים!
טעם נפלא, ביתי וממכר...שלא נדבר על הריח!
נראית נפלאה ועסיסית :)

דורית אמר/ה...

מתכון נהדר לכוס תה ביום חורפי (כמו היום).
הר הקלמנטינות שנח בקסלסלה כבר יותר משבוע ללא מתעניינים נכנס היום לעוגה במקום תפוזים. יצא טעיםםם מאוד. הטעם של הקוקוס יצא די דומיננטי לעומת הקלמנטינות. לא לוותר על הסירופ, משדרג ממש. כנראה שהקלמנטינות שלי היו טיפה'לה מרירות, נו נו נו להן. בפעם הבאה תפוזים.
זהו, לאט לאט אני עושה וי על כל המתכונים באתר...:-).

מריה קבנוב אמר/ה...

נראה מדהים!רצה לנסות...חשוב איזה שמן?

טל אמר/ה...

ממש לא משנה השמן-רק לא זית

אנונימי אמר/ה...

הכנתי ויצא יבש ולא טעים. ממש התאכזבתי

אנונימי אמר/ה...

הכנתי את העוגה אתמול.
יהא יצאה דחוסה וחסרת טעם תפוזי בכלל:(

טל אמר/ה...

איזה באסה :\
הכנת סירופ?

אנונימי אמר/ה...

הכנתי סירופ וזה עשה את הלמלה ליותר טעים אבל הבפנוכו היה לא משהו...
במקרה כזה בפעם הבאה פשוט אחתוך אותה לרוחב ואמלא בקרם...

אנונימי אמר/ה...

הכנתי עם מיץ אגסים כי זה מה שהיה בבית... יצא ממש טעים! כבר הרבה זמן שאני מנסה לשמח את בעלי עם עוגות שכבות מושקעות ומכולן הוא הכי אהב את העוגה הזו. תודה רבה!

בלהה אמר/ה...

נשמעת עוגה שווווה במיוחד, והכי שימחת אותי שהיא בלי חמאה ובלי חלב קוקוס!!!!!
תודה רבה!
מתכננת להכינה לשבת הזו ואז אוכל להגיב על אמת...

אנונימי אמר/ה...

בפעם הראשונה בחיי הכנתי לפי ההוראות והמידות.. ולצערי יצאה כבדה יבשה ודחוסה ללא טעם ממשי של תפוז.. :(
הסירופ נחמד רק בס"מ הראשון..
איך ניתן לשפר???

אנונימי אמר/ה...

שיפורים לעוגה... שינוי בכמויות מניב עוגה מוצלחת פחות יבשושית.
1 ו- ½  כוסות קמח
1 כוס מיץ תפוזים
¾ כוס סוכר לבן.
שבת טעימה ונפלאה ;)

הוסף רשומת תגובה

כשאתם מגיבים, זה כיף חיים