-->

יום שבת, דצמבר 15, 2012

עוגיוטל, או אני עוגיה

איך עוגיות ג'ינג'ר הצילו לי את הסמסטר אתם שואלים?
אני אסביר.

השיעור הראשון שלי הסמסטר נפתח ככה:
יש לכם חצי שעה להסתובב ברחבי הקמפוס להביא חפץ שמייצג אתכם, ולכתוב בצורה כלשהי את השם שלכם עליו.

חפץ? שמייצג אותי? אולי הטישו שלו כי הוא החפץ הכי שימושי שלי? אבל להיות טישו זה מעפן. טוב מה עוד יש לי בתיק?
קלמר-לא מעניין. עטים, משקפי שמש, עוגיות, מחברת. עוגיות?? כן! אני עוגיה!



ועוד איזו עוגיה.
סבבה. חוזרת לכיתה, מניחה על השולחן מפית, כותבת עליה את שמי ומניחה מעליה עוגיה.


המרצה עובר אחד אחד ונותן ביקורת על הבחירות שלנו.  מגיע אליי וכמעט עובר הלאה. רגע רגע! יש פה עוגיה!

"אני רוצה להבין, את מכינה לעצמך עוגיות ולוקחת איתך בתיק?"
"כן.." אמרתי, קצת מובכת
"מה אני אמור לעשות?"
"תטעם"

"מה זה? דבש? קינמון? מה שמת פה? הל? ציפורן? ג'ינג'ר?"
"כן. זו אני. עוגיה פשוטה כלפי חוץ, אבל ככל שטועמים, מגלים עוד ועוד רבדים".

אפיזודה דרמטית-אני יודעת, הכי פלצני שיש. יודעת1!!!\ אבל שיעור ראשון וזה, חייבים לעשות קצת רושם.

אז מעבר לזה שהעוגיה שלי הייתה טעימה, גם הרעיון מאד מצא חן בעיני המרצה שלי, ונאלצתי לפתח אותו לשיעור הבא.
בתור שלב ראשון נשארתי עם עוגיות הג'ינג'ר והפכתי אותן לעוגיות תבלינים שהשם נכתב עליהן ברויאל אייסינג.



איזה מזל ששתיתי חליטת ג'ינג'ר כי הייתי קצת חולה. איזה מזל שהתאהבתי בג'ינג'ר. איזה מזל שהיה לי קרייבינג מטורף לג'ינג'ר סנאפס אמריקאיות אמיתיות. איזה מזל שהלכתי אחרי החשק שלי והכנתי לעצמי מלא עוגיות. איזה מזל שלא אכלתי את כולן לפני תחילת הלימודים.

גם המרצה שלי וגם אני חשבנו שזה לא מספיק ולהגשה הסופית הכנתי עוגיות פיניאטה- חמאה פשוטות, שההפתעה הפעם לא תבוא בטעם, אלא בזמן האכילה יתפרץ מהן נהר של סוכריות צבעוניות, ובייגלה אותיות בצורת ט' ו- ל'.

ככה מכינים עוגיות פיניאטה




כמובן שזה היה פרויקט כיפי ממש, למרות שלמצוא בייגלה אותיות זה ממש קשה כי לא ממש מייצרים את זה יותר ואני די בטוחה שמצאתי את האריזה האחרונה בסופר בפוקס- אמא תודה שראית את זה!

אבל מעבר לכך, בשבילי להכין עוגיות זה אף עם לא פרויקט רציני, והכל הלך בדיוק כמו שתכננתי!
טוב, בערך הכל. אולי שרפתי חצי מכמות העוגיות יומיים לפני ההגשה הסופית? אולי, אבל לא גיליתי לאף אחד.

מזל שלא הייתי צריכה יותר מעוגיה אחת להגשה :)
וכמובן שפרגנתי לבני כיתתי במיני קאפקייקס נוטלה שלא יתלוננו שאני לא מביאה להם כלום!!!

אז בבקשה, מתכונים לעוגיות שהצילו לי את הסמסטר


עוגיות ג'ינג'ר מדהימות
כ-40 עוגיות בינוניות
מבוסס על מתכון מהבלוג הזה
מרכיבים:
140 גר' חמאה רכה
60 מ"ל שמן (רבע כוס)
60 מ"ל סילאן (רבע כוס)
140 גר' סוכר חום  (¾ כוס )
140 גר' קמח לבן (1 כוס)
125 גר' קמח מלא  (1 כוס)
1 ו- ½ כפיות סודה לשתייה
1 ביצה
2 כפיות ג'ינג'ר טחון
1 כפית קינמון
¼ כפית ציפורן
¼ כפית פלפל שחור
קורט מלח

לגלגול העוגיות לפני האפייה-סוכר חום, לא חובה.

אופן ההכנה:
  1. בקערה מערבבים שני סוגי קמח, סודה לשתייה ותבלינים. מניחים בצד.
  2. מחממים תנור ל180 מעלות.
  3. מניחים בקערה חמאה ושמן ומקציפים באמצעות וו גיטרה במיקסר או באמצעות מיקסר ידני עד שהחמאה נעשית אוורירית. 
  4. מוסיפים את הסוכר והסילאן וממשיכים לערבל עד לקבלת תערובת אוורירית.
  5. מוסיפים ביצה ומלח ומערבלים היטב עד להטמעה.
  6. מוסיפים בבת אחת את החומרים היבשים ומערבלים בעדינות עד לקבלת בצק אחיד.
  7. לציפוי-לא חובה: מפילים כפות מהתערובת לקערה עם סוכר חום ומגלגלים עד לציפוי. 
  8. מסדרים בתבנית מרופדת בנייר אפייה עם מרווחים בין עוגיה לעוגיה. אופים 10-12 דקות או עד שהעוגיות מזהיבות בשוליים ונשארות מעט רכות במרכז.


עוגיות תבלינים ריחניות ונהדרות
כ-40 עוגיות (תלוי בגודל החותכן)
מבוסס על מתכון לעוגיות חמאה מהבלוג sweetopia
השראה לעוגיות הפינאטה והוראות מפורטות בבלוג sheknows

מרכיבים:
140 גר' חמאה רכה
90 גר' סוכר חום (חצי כוס)
1 כף גדושה סילאן
1 ביצה
180 גר' קמח לבן ( כוס ורבע)
קורט מלח
1 כפית ג'ינג'ר טחון
1 כפית קינמון
¼ כפית ציפורן
¼ כפית פלפל שחור
½ כפית פפריקה חריפה
1/8 כפית צ'ילי גרוס/טחון

אופן ההכנה:
  1. מניחים בקערה קמח, מלח ותבלינים. מערבבים ומשהים בצד.
  2. בקערה אחרת מניחים חמאה, סילאן וסוכר ומערבלים באמצעות מיקסר עד לקבלת תערובת אחידה.
  3. מוסיפים את הביצה ומערבלים עד להטמעה.
  4. מוסיפים בבת אחת את החומרים היבשים ומערבבים בעדינות עד לקבלת בצק אחיד.
  5. עוטפים את הבצק בניילון נצמד, משטחים לצורת פיתה, ומקררים כשעה במקרר.
  6. מחממים תנור ל- 180 מעלות.
  7. מקמחים היטב משטח עבודה (מומלץ לעבוד על נייר אפייה/ משטח סיליקון). מחלקים את הבצק הקר לשני חלקים. כל חלק מרדדים לעלה בעובי חצי ס"מ. קורצים באמצעות חותכנים עוגיות בצורות שונות.
  8. מסדרים את העוגיות בתבנית מרופדת בנייר אפייה.(לא חייבים להקפיד על מרווחים כי העוגיות לא ממש משנות את צורתן באפייה.)
  9. אופים בתנור חם 8-12 דקות, או עד שהעוגיות מזהיבות. אם העוגיות ממש קטנות מומלץ לבדוק את מצבן לאחר 5 דקות.
  10. ניתן להקפיא את הבצק, וכשרוצים עוגיות, מפשירים, מרדדים ואופים.
הערות ושדרוגים:
  • לעוגיות פינאטה: מכינים בסיסי עוגיה בצורה זהה ובגודל אחיד באמצעו חותכני עוגיות. את העוגייה שמניחים באמצע צריך לרדד מבצק עבה יחסית, ניתן לראות בתמונות שלי, כדי שיהיה מקום להכין את המילוי (סוכריות וכדו'). לאחר האפייה מסדרים את העוגיות בשלישיות שיצאו הכי דומות אחת לשניה מבחינת מבנה. מדביקים בסיס לעוגייה עם חור באמצעות רויאל אייסינג (מערבבים אבקת סוכר ומים עד לקבלת תערובת דביקה- יחס של 1:1, כף מים על כף אבקת סוכר), ממלאים את העוגיה עם החור, מורחים את השוליים שלה בעוד ציפוי וסוגרים בעוגיה השלישית. חשוב לתת לעוגיות להתייבש כרבע שעה כדי שהציפוי יתקשה כראוי.
ככה:

  • ניתן לשחק עם כמות התבלינים לפי הטעם, להשמיט או להוסיף מה שאוהבים.
  • לעוגיות וניל נהדרות- משמיטים את התבלינים במתכון האחרון, ומוסיפים לבצק כפית תמצית וניל.


21 כבר הגיבו:

אנונימי אמר/ה...

יווו!!! איזה כיף! הלוואי שזה מה שאני הייתי צריכה לעשות בקורסים שלי...

adi אמר/ה...

מדליק! בסופרים הצפוניים(עפולה) יש בייגלה אותיות....

שגיא אמר/ה...

מקסים :)

Ayelet אמר/ה...

אני מתה על תבלינים! והכי על ג'ינגר...
אפשר להחליף את הסילאן בדבש?ואם כן, בכמה?

אנונימי אמר/ה...

ניראה טוב...
האם הג'ינג'ר הטחון - יבש

גיא אמר/ה...

ואיך לדעתך יצא המרקם ללא ביצה?

אנונימי אמר/ה...

האם יש לך נסיון עם שימוש בשומן אחר חוץ מחמאה???-שמן זית? שמן קוקוס?
תודה

רויטל - המערוך המקפץ אמר/ה...

איזה סטודנטית חרוצה:)
אני מאוד אוהבת עוגיות תבלינים. בכלל עוגיות זה הכי ריפוי בעיסוק... ותירוץ טוב לא להיות עסוקים במה שבאמת צריך אלא בכייף.
הרשומה שלך נפלאה. נהנתי לקרוא ולחייך חיוך ענק. תודה

טל אמר/ה...

תודה לכולם :)
מדובר בג'ינג'ר טחון יבש
את הסילאן אפשר להחליף באותה כמות של דבש,
לגבי שאר ההמרות- לגבי איזה משני המתכונים מדובר? לכל מתכון יש יחס אחר...

אנונימי אמר/ה...

טל,האם אפשר להוריד את הביצה בעוגיות ולקבל משהו דומה ? :)

נטלי אמר/ה...

יאמ יאמ גיב מי סאם!

Ayelet אמר/ה...

התכוונתי למתכון הראשון. את בטוחה שמחליפים באותה כמות? דבש יותר מתוק מסילאן לא? וגם המרקם המתקבל איתו באפיה שונה לא?
סליחה על החפירה ושיהיה סמסטר מוצלח!

טל אמר/ה...

אנונימי, במתכון הראשון אפשר להחליף את הביצה ברסק תפוחים-כרבע כוס לדעתי, לא ניסיתי אבל אני מאמינה שיעבוד.
את החמאה במתכון הראשון אפשר לדעתי להחליף ברבע כוס שמן כך שבסך הכל בכל המתכון תהיה כמות של חצי כוס.
גם, לא ניסיתי אבל אני מאמינה שיצא בסדר.
לגבי המתכון השני- בעייתי להחליף חמאה בשמן, אבל אולי את הביצה אפשר להחליף בטחינה גולמית.

איילת- לגבי החלפת הדבש בסילאן- מבחינה מרקמית חשוב להשתמש באותה כמות. אמנם הדבש מתוק יותר מהסילאן, אבל לדעתי זו כמות קטנה יחסית. אם את עדיין חוששת ממתיקות יתר תפחית כף או שתיים מהסוכר.

מור אמר/ה...

איזה פוסט על ספידים - ממש שוגר ראש אחד גדול!
ואיזה כיף לי שהייתי עדה לכל התגלגלות תהליך עוגיות הג'ינג'ר!
ואיזה כיף גדול אפילו יותר שזכיתי לטעום את העוגיות המעולות מהמתכון השני! אני מסתכלת על התמונה עכשיו ובא לי שוב.. ואולי גם איזו פיניאטה.. טוב, אפשר גם עוגיה אחת שמנמנה מהמתכון הראשון, אם את ממש מתעקשת..

אנונימי אמר/ה...

איזה בלוג חמוד ,אבל למי שסופר קלוריות, בעייתי-ס.פ

סופי אמר/ה...

איזה פוסט חמוד ומקורי! כתיבה יפה חייכתי כל הפוסט :) אבל מה את לומדת?

טל אמר/ה...

תודה :)
אני לומדת עיצוב תקשורת חזותית

The Cookie Fairy אמר/ה...

חחחח, קרעת אותי מצחוק :)
זה בהחלט רעיון גאוני, אני הייתי מעבירה אותך מיד!...
חוצמזה גמני לאחרונה מכורה לג'ינג'ר, זה דבר גאוני
כך שממש הייתי שמחה לנשנש את העוגיות שלך עם כוס קפה ליד
סופשבוע רגוע והתכרבלות נעימה

בישול בזול אמר/ה...

עוגיות פיניאטה! אדיר! לא ברור למה ראיתי את זה רק עכשיו...

טלי אמר/ה...

עם כאלה מטלות בטוח תקבלי "מצטיינת"!

אנונימי אמר/ה...

בקר טוב--הכנתי את עוגיות הגינגר לשבת-מראש הכפלתי את המתכון כי הבנתי מה הולך להיות.מתכון מדהים!מרקם מושלם.הוספתי כפית הל.משהו משהו.המתכון הולך למחברת ה favorites.תודה ויום נפלא!

הוסף רשומת תגובה

כשאתם מגיבים, זה כיף חיים