-->

יום שבת, דצמבר 22, 2012

עוגיות השוקולד צ'יפס הטעימות בעולם

מכירים את זה שבאים אליכם אורחים ואתם צריכים להכין קינוח? ולדאוג שהוא יהיה פרווה?
אז אתם מחליטים להכין עוגה בחושה שכולם אוהבים, ועוגיות פשוטות?
ואתם מחפשים מתכון מתאים, ומוצאים משהו שנראה לכם נחמד. מכינים אותו, ואין לכם יותר מידיי ציפיות.


יש לי המון ניסיון עם מתכוני פרווה, בגלל שאני מנסה להבריא כמה שיותר את העוגיות שלי, אז אני מכירה את הטעם הסופי של המתכונים האלה ולא חשבתי שצפויה לי הפתעה מטורפת.

הכנתם פעם מתכון שהפתיע אתכם כל כך? שהייתם בהלם מרוב שהוא יוצא טעים?
שהקופסא התרוקנה תוך יומיים ושהכנתם אותו 3 פעמים בשבועיים? שלקחתם עוגיה ועוד עוגיה ולא הצלחתם לעצור?




איך מתכון של עוגיות עם שמן זית יכול לצאת כל כך טעים? וכל כך עשיר עם כמות של רבע כוס שמן בלבד?

אני הכרזתי על העוגיות האלה כעוגיות השוקולד צ'יפס הכי טעימות שיצא לי לנסות (ולדעתי הן אפילו מנצחות את אלה באריזה הכחולה..) הן רכות ולעיסות (ואני תמיד אהבתי את אלה הפריכות), יש להן טעם מאד מיוחד בזכות השימוש בשמן זית, והן פרווה בלי טעם של תחליפים ופשרות.

 זה הניסיון הראשון-
בעלת המתכון טוענת שהן נראו כמו נאגטס.
איך אני אמורה לשכנע אתכם שאלה הן העוגיות הטעימות בעולם אם הן נראות כמו חטיפי עוף זולים? (ולדעתי הם בכלל לא נראות כמו נאגטס!)



התמונות יצאו לי מזעזעות, כאילו מפלצת רעה ומגורענת השתלטה לי על המצלמה והפכה את הכל לכתום-צהוב עצוב ועגמומי. אז ניסיתי לצלם את העוגיות שוב-


ועדיין לא הייתי מרוצה. לשמחתי, תוך יומיים מהכנתן הן כבר חוסלו כליל כולל הפירורים, אז הכנתי אותן שוב.הפעם קישטתי בעוד קצת שוקולד צ'יפס לפני האפייה, ומנורת הפלורסנט בסלון החליטה להיות נחמדה אליי ולעזור לי להוציא תמונה טובה של העוגיות-


ואז, בפעם השלישית באותם שבועיים כשהכנתי את העוגיות, החלטתי להחליף את שמן הזית בקנולה וזה פשוט לא יצא אותו דבר.  אז אני ממש לא ממליצה לוותר על שמן הזית. העוגיות יצאו עוגתיות ושונות במרקמן וטעמן, וחסרות ייחוד ששמן הזית מוסיף.



בנוסף, גיליתי שלהוסיף 3 כפות אבקת נוגט לבצק משדרג אותן פלאים ובאמת מעלה אותן כמה רמות למעלה לעוגיות משובחות ביותר.  אם אין בבית אפשר להשתמש בטחינה או נוטלה, ואפילו בחמאת בוטנים. והכי חשוב-לא לוותר על המלח! זה לא שהעוגיות האלה ממש מתוקות, אבל זה פשוט ממקסם את הטעמים האחרים, ויחד עם הניחוח המיוחד ששמן הזית מוסיף, מתקבלות באמת עוגיות מושלמות.
המידות של המתכון המקורי הן בכוסות ולא בגרמים, וגם אני הכנתי אותו לפי מידות אלה בהצלחה מרובה אז המידות מובאות בצורה זו כי היא סבבה.

עוגיות שוקולד צ'יפס, שיבולת שועל ושמן זית -מושלמות
מקור המתכון מהבלוג של מורקייק עם שינויים והתאמות שלי
כ-35 עוגיות

מרכיבים:

 1 1/2כוסות קמח לבן
½ כוס קמח מלא
½ כוס שיבולת שועל
¼ כפית מלח
1 כפית סודה לשתייה
2 ביצים גדולות 
¼ כוס שמן זית
½ כוס סוכר לבן
½ כוס סוכר חום דמררה/ חום כהה
½  כוס שוקולד צ'יפס
3 כפות אבקת נוגט/טחינה/נוטלה/חמאת בוטנים

אופן ההכנה:
  1. בקערה מערבבים היטב את החומרים היבשים-קמחים, סודה לשתייה, שיבולת שועל ושוקולד צ'יפס. מערבבים היטב עד שהשוקולד מקומח מכל הכיוונים. מניחים בצד.
  2. בקערת מיקסר מניחים שמן זית ושני סוגי סוכר. מערבלים היטב באמצעות מיקסר.
  3. מוסיפים ביצה, ממשיכים לערבל עד שהיא מוטמעת לחלוטין, ורק אז מוסיפים את הביצה הנוספת וממשיכים לערבל עד לקבלת תערובת בהירה ואוורירית.
  4. מוסיפים מלח ואבקת נוגט (או אחד מהממרחים לבחירתכם) ומערבלים עד לקבלת תערובת אחידה.
  5. מוסיפים בבת אחת את החומרים היבשים ומערבבים בעדינות עד בצק אחיד. להימנע מערבוב יתר שפוגע במרקם הסופי.
  6. מעבירים את הבצק לקירור של חצי שעה לפחות במקרר עטוף היטב בניילון נצמד.
  7. כשהבצק קר, מרפדים תבניות בנייר אפייה ומחממים תנור ל180 מעלות.
  8. מסדרים על התבנית תלוליות בצק באמצעות שתי כפות בכמות של כחצי כף. שומרים על רווחים בין עוגיה לעוגיה כי הן מתפשטות באפייה.
  9. אופים 13-15 דקות או עד שהעוגיות זהובות בשוליים ורכות מעט במרכז.

ולסיום עוד תמונה צהובה ונוראית כדי שהזיכרון של העוגיות יצרב לכם טוב טוב במח, גם אם לא לטובה



41 כבר הגיבו:

טלי אמר/ה...

נראה מעולה! כמישהי שנוהגת לשבש כל מתכון כדי שיהפוך לפרווה, הרסת לי את כל הכיף... סתם!
שאלה - את חושבת שממרח שוקולד רגיל יוכל להחליף את הנוגט/נוטלה/וכו'?

טל אמר/ה...

טלי- כן אפשר להחליף בממרח שוקולד רגיל- בהצלחה!

לילך הדר אמר/ה...

נראה מעולה. הולכת להכין

pastaeveryday אמר/ה...

באת לי ממש בזמן עם המתכון הזה. כמה קריטי לשים 3 כפות אבקת נוגט/טחינה/נוטלה/חמאת בוטנים או יש לך עוד רעיונות לאנשים שאין להם במקרה נוטלות בארון.

מור אמר/ה...

1. "בעלת המתכון" קראה לעוגיות הראשונות שלך נאגטס באהבה. כשם חיבה. היא מאד מאד אוהבת נאגטס, אז זה לא דבר רע.
2. משעשע אותי מאד ששתינו קיטרנו על תמונות לא טובות וצהובות באותו היום.
3. שלך נראות יותר טוב משלי, זה לא הוגן! (מפרגנת. אני מפרגנת. ברור) אולי בגלל שהשתמשת ביותר שיבולת שועל? אולי. אולי כי בטח לא השתמשת בשיבולת שועל אינסטנט כמוני? אולי. לטל הפתרונים.
4. רגע, קראתי עכשיו את אופן ההכנה. אולי זה כי הכנו את העוגיות בצורה ממש שונה?
5. אני רוצה את הספל הצהוב עם הנקודות.
6. גם את התבנית הצהובה.
7. טל, מאיפה לך חמאת בוטנים צ'יפס??? ;-)
8. לסיום, הכי חשוב: החלמה מהירה לעוגיות שלך ומה שזה לא יהיה, אני מקווה שזה לא מדבק (ציטוט: "אני מנסה להבריא כמה שיותר את העוגיות שלי").

אנונימי אמר/ה...

היי! אפשר להשתמש בשיבולת שועל שלמה או רק בשבורה (קוואקר)?
תודה!

טלי אמר/ה...

נראה טעים!
שיבולת שיעול - אינסטנט או רגילה?

אנונימי אמר/ה...

שלום טל,
ממש רוצה לנסות...
אבל-האם ניתן להשתמש רק בקמח מלא? נראה לך שיש סיבה שלא?

תודה רבה!
שרון

אנונימי אמר/ה...

האם אפשר להפוך אותן לטבעוניות? במה אפשר להחליף את הביצים?

אנונימי אמר/ה...

הי.אפשר הכל עם קמח לבן?

אנונימי אמר/ה...

אפשר תחליף לביצים? אני מחפש מתכון טבעוני :)

טל אמר/ה...

אוקיי, ואוו! אז ככה
תודה לכל המפרגנים חיממתם לי ת'לב!
התוספת של הממרח לעוגיות ממש לא חובה אבל משדרגת ממש, תכלס כל ממרח טעים שמבוסס על אגוזים או שוקולד יעבוד כאן- כל השקדיות והאגוזית למינהן.
את הביצים אפשר להחליף בבננה מעוכה או ברסק תפוחים, אין לי מושג לגבי כמות כי לא ניסיתי, אבל זה צריך להיות מעולה.
אני השתמשתי בשיבולת שועל אינסטנט אבל אפשר גם ברגילה.
אפשר להשתמש אך ורק בקמח לבן אם אין קמח מלא

ו....זהו.

טעמים שרואים מכאן אמר/ה...

אהבתי מאוד את המתכון ואני ממש מתכוונת לנסות אותו בקרוב (עם שמן זית כמובן). למרות שגם לי יש מתכון לעוגיות השוקולד ציפס הכי טעימות בעולם :) אני מסכימה איתך לחלוטין לגבי המלח- הוא באמת עושה משהו טוב לעוגיות מסוג זה.

נגה ג. אמר/ה...

תייגתי בפינטרסט תחת To Do: Somewhat Healthy.
איזה כיף כשמתכונים יוצאים טוב בצורה מפתיעה.
מחכה בקוצר רוח לנסות.

עלמה אמר/ה...

מגניב ביותר. אני גם בעניין של שמן זית בכל דבר לאחרונה, וזה נראה לי יופי של מתכון שינוסה בקרוב

אנונימי אמר/ה...

וואוו. מאחר ואני מצפה להכינם במהרה יש לי שאלות:
איזו שיבולת שועל? אני קונה במשקל ושם יש את האינסטנט השבורה או את השלמה.
- איזה סוכר חום? הדביק הכהה ממש?
ואחרונה- באיזה כוסות מידה את משתמשת? גילית שכוסות המידה שלי (שתמיד מצליחות)מכילות מעט יותר ממה שמצוין ברוב המתכונים.

תודה רבה.
מירי.

אנונימי אמר/ה...

ועוד משהו קטן- אם אני רוצה להמיר את הקמח המלא בקמח לבן. בכמה ממירים? והאם יש לו תפקיד מסוים שמשפיע על הטעם או רק לשם הבריאות?

מירי

אפרת אמר/ה...

נראה מעולה - השילוב עם שמן-זית קנה אותי - זה רעיון מעולה ואני שומרת את המתכון קרוב לליבי ::))

אנונימי אמר/ה...

אין לי מיקסר. האם להשתמש במיקסר יד עם ידית מקצף?
התערובת עם הביצים צריכה לעבור הקצפה או ערבוב בכדי להיות אורירית?
יסמין.

טל אמר/ה...

תשובות-
אפשר להשתמש במיקסר ידני, או במטרפה, הביצים לא צריכות לעבור הקצפה רק חשוב להוסיף את החומרים לפי הסדר שמצוין במתכון.
אפשר להמיר את הקמח המלא בלבן-זו תוספת בעיקר בריאותית. מכיוון שלא מדובר בכמות גדולה מחליפים באותה כמות.
השתמשתי בשיבולת שועל אינסטנט אבל אפשר גם בשלמה
סוכר חום- מומלץ להשתמש בכהה הדביק אבל אם אין אפשר להשתמש בדמררה.
אני משתמשת בסט כוסות מידה 240 מ"ל.
אם יש לך כוס של 250 מ"ל זה גם בסדר

אנונימי אמר/ה...

תודה רבה!!
מירי.

טל אמר/ה...

לשרון ששאלה על הקמח המלא- אפשר להחליף את הכל בקמח מלא, אך לדעתי צריך להפחית רבע כוס קמח מכל המתכון כדי שלא יצא יבש מידיי ולהוסיף עוד במידת הצורך.

אנונימי אמר/ה...

תודה טל :)

יום טוב, שרון

מוריה אמר/ה...

וואו, זה בא לי בול בזמן..
בדיוק אמרתי לעצמי : ממממ.. בא לי להכין עוגיות שוקולד צ'יפס.
מממ.. בא לי שהן תהיינה פרווה.
ובלי קשר: בוא נראה אם יש בטולטולים משהו מעניין.
בקיצור, הגעת לי בול בזמן!
אני הולכת לנסות עכשיו..
תודה!

מוריה אמר/ה...

אוקיי,
יצאו מעולות!
לא היה לי שיבולת שועל אז שמתי קורנפלקס,
ויצא ממש אחלה.
כמובן שהן לא נראות יפות כמו שלך..
יאמי!

sugarcook אמר/ה...

הכי הולכת לנסות את אלה. לפעמים נדמה שכל העוגיות הטעימות בעולם מתאדות כשאת צריכה להימנע מחמאה, אז שימחתני רבות. תודה בוב'לה.
(כמו כן, מצטרפת לשאלתה של מור: מאין החמאת-בוטנים-צ'יפס? מאז שעשו לי משלוח מארה"ב אני חולמת עליהם בלילות)

טל אמר/ה...

שוגרקוק
הם הגיעו ממור! זו היתה שאלה רטורית :)

נגה ג. אמר/ה...

היי פייב, הכנתי!
אני אישית יותר אוהבת עוגיות שבהן שיבולת השועל נוכחת יותר. אבל הן עדיין טעימות טעימות טעימות ולא הפסקתי לנשנש אותן.
בעלי אף טען שהן עוגיות הבריאות הכי טובות שהכנתי/שהוא טעם. אז המתכון נכנס לארסנל. הידד!

ליטל אמר/ה...

ניגשתי בסקפטיות למטבח והכנתי.אחרי 48 שעות לא נותר פירור.הילדים אומנם לא אמרו שהן הכי טעימות בעולם,אבל הצינצנת המיותמת אמרה הכל.והם אפילו לא אמרו כלום על טעם שמן זית!!
קיצר,צריך להכין שוב.
תודה

טלי אמר/ה...

הכנתי אתמול. היה קר מאוד ולאמא שלי התחשק עוגיות שוקולד צ'יפס ואז הזכרתי המתכון... מעולות! כל כך מעולות שנראה לי שאני יכולה להעיף את המתכון הישן שלי לעוגיות שוקולד צ'יפס.
אגב, השתמשתי בממרח שוקולד השחר. טעים!

דורית אמר/ה...

יצא מעולה! מסתבר שזו סתם אגדה שעוגיות שוקולד ציפס חייבות להיות עם חמאה. הוספתי נוטלה, בפעם הבאה ינוסה עם טחינה. גם ויזואלית הן יצאו חתיכות אמיתיות. אין תמונה כי לא נשאר פירור.

אנונימי אמר/ה...

במה אפשר להחליף סודה לשתיה? אולי באבקת אפיה??

טל אמר/ה...

אפשר להחליף באבקת אפייה באותה כמות

Miss16 אמר/ה...

היי טל, האם חלבה מפןררת תעבוד טוב במקום נוטלה? תודות

טל אמר/ה...

יעבוד מצוין!

מיה אמר/ה...

הכנתי את הבצק עכשיו, קצת התבלבלתי וערבבתי את הסוכר עם היבשים במקום עם הביצים. הבצק יצא לי קצת יבש (הוא במקרר). מה את אומרת, להוסיף שמן?

טל אמר/ה...

למיה
לא אמורה להיות בעיה
אם הבצק מרגיש ממש יבש הייתי מוסיפה מעט מים
דווחי איך יצא :)

אגם אמר/ה...

הכנתי ויצאו טעימות מאוד מאוד! באמת הזכיר את הטעם של העוגיות באריזה הכחולה.
אבל, לא כל כך יפות. גם כששמתי עיגולים ממש קטנים על התבנית הן יצאו נפוחות כאלה, כמו קציצות. בפעם הבאה אנסה לשטח יותר

אנונימי אמר/ה...

יצא מעולה עם קמח כוסמין בלבד, תודה רבה!

אנונימי אמר/ה...

מפחדת קצת מהטעם של השמן זית בעוגיות
במה ניתן להמיר(חשוב שישאר פרווה)

טל אמר/ה...

אפשר להחליף בשמן אחר או בשמן קוקוס

הוסף רשומת תגובה

כשאתם מגיבים, זה כיף חיים