-->
טוען...

יום שבת, דצמבר 29, 2012

כל כך הרבה דברים יש לי להגיד על קיש

מאיפה אני אתחיל?

אכלתם פעם קיש בבית קפה?
לא במקום מיוחד לקישים בלבד. לא בפטיסרי איכותי. בבית קפה. רגיל. ליד הבית.



קיבלתם מאפה שחומם במיקרוגל לצד סלט עייף? טעמתם ואמרתם לעצמכם ממ..את זה אני לא אזמין שוב.
בגלל המרקם של הבצק שחומם שוב ושוב? והמלית שהיה לה טעם של חביתה לחה ולא עשויה היטב?כנראה שבגלל זה.


עד לא מזמן חשבתי שקיש זה מאכל בכלל לא טעים. (ושזה אפילו מגעיל) ומאכל של בחורות? הדבר השמנוני הזה? הכי לא הגיוני.
לא אהבתי קיש ולא אהבתי קיש והרגשתי הכי לא בחורה שיש בגלל זה.

עד שיום אחד הכנתי בבית.



זה היה מדהים. ברמות אחרות.
מלית מושלמת- קלילה ולא כבדה, עם ירקות עשויים בצורה טובה ובצק חמאתי ופריך (ששומר על פריכותו!)
התאהבתי.


מאז באמת שאין סיכוי שאזמין קיש בחוץ. 
ובכלל, אם תכינו קיש לחברות או חברים שלכם, ותכינו גם סלט יפה,ותזמינו אותם אליכם הם יאהבו ויעריכו אתכם ממש ולו רק בגלל שלא קניתם וחיממתם להם קיש במיקרוגל.

ועוד יותר, אם תקבלו תרגיל פתוח בצילום בו אתם יכולים לעשות מה שבא לכם (כלומר להתמקד בצילומי אוכל) אתם תכינו קיש מהמם מהמם ויפה ממש, ותצלמו אותו בצורה ממש מושקעת ומגרה, תצליחו לגרום למרצה שלכם להזיל ריר וממש לאהוב את התמונות שלכם...



בעצם קיש הוא המפתח להצלחה בכל התחומים. וכמו שכבר סיפרתי לכם בפייסבוק, הוא גם שיעורי בית מתגמלים מאד.
מכינים, אופים, מצלמים, ואז אוכלים. את השאריות מביאים ללימודים והכל יופי טופי אחלה בחלה. וכולם שמחים.

אה, איזה קיש אתם שואלים? קיש עגבניות שרי בשני צבעים- כי זה יפה יותר משזה טעים, מלית עשירה בגבינה בולגרית- כי בולגרית ושרי זה שוס, ותחתית בצק מדהימה עם אורגנו. הכל ביחד מקבל טעם של פיצה למרבה ההפתעה, ו...זהו.



הערת ביניים:
התרגיל בצילום התמקד בקצוות בכל אשר הם. החלטתי ללכת על קצוות קולינאריים ולצלם שני שולחנות- אחד מקומי, ביתי, חם- שקשוקה, לחם שחור ושאר אביזרים. השני- רחוק, אירופאי על גבול הצרפתי-קיש בגט וסלט ירוק.





הערת בינתיים:
את הקיש הכנתי משני סוגים של עגבניות שרי. זה לא חובה, אבל מאד מוסיף. ניתן למצוא בסופרים ובשווקים מגוון עגבניות שרי- כתומות, צהובות, אדומות ומנומרות. מה שתמצאו יהיה טוב. ואם יש רק אדומות זה גם מעולה. הבצק עצמו מתובל באורגנו. אם נשארת שארית בצק שלא נכנסה בתבנית, הרווחתם עוגיות מלוחות נהדרות לנשנוש בזמן שהקיש נאפה.



בצק הקיש מבוסס על המתכון הנהדר שהכנתי עם נטלי מעוגיו.נט לבצק מתובל.
 הורדתי את התבלינים והחלפתי באורגנו. המלית מבוססת על המלית הקבועה שלי לקישים. אני משתמשת בשמנת חמוצה 9% שומן אבל אפשר יותר אם רוצים.



קיש עגבניות שרי, בולגרית ואורגנו
קיש בקוטר 24 
לבצק:
240 גר' קמח לבן
160 גר' חמאה קרה חתוכה לקוביות
כפית מלח
כפית גדושה אורגנו מיובש טחון
1 ביצה
2 כפות מים (במידת הצורך)

מלית:
200 מ"ל שמנת חמוצה
50 מ"ל חלב
2 ביצים
3 כפות קמח
1 שן שום כתושה
מלח, פלפל לפי הטעם
100 גר' גבינה בולגרית מפוררת
חצי סלסלה עגבניות שרי צהובות
חצי סלסלה עגבניות שרי אדומות

אופן ההכנה:

  1. שוטפים היטב את העגבניות וחוצים כל אחת לשני חצאים. 
  2. במעבד מזון עם להב פלדה מניחים יחד קמח, חמאה, מלח,ואורגנו ומעבדים יחד לתערובת פירורית.
  3. מוסיפים פנימה את הביצה ומעבדים עד שמתקבל בצק. במידה והבצק לא מתגבש לחתיכות גדולות, מוסיפים עוד כף או שתיים של מים וממשיכים לעבד עד שנוצרים גושי בצק גדולים.
  4. מאחדים את גושי הבצק לדיסקית אחידה, עוטפים בנילון נצמד ושומרים במקרר כחצי שעה.
  5. לאחר הקירור מרדדים את הבצק לעלה בעובי 0.5 ס"מ. מחממים תנור ל170 מעלות.
  6. מרפדים תבנית פאי מתפרקת או רינג בבצק. חשוב להדק את הבצק היטב לדפנות ולתחתית ולוודא שאין מרווחים בין התבנית לבצק. דוקרים את הבצק.
  7. מכסים את הבצק בנייר כסף/אפייה/נילון נצמד עמיד לחום ומפזרים שכבה של קטניות יבשות.
  8. אופים אפייה עיוורת (עם הקטניות מעל) 10 דקות. לאחר מכן מסירים את הקטניות והנייר וממשיכים לאפות עוד 4-5 דקות עד שהבצק מזהיב מעט.
  9. בקערה נפרדת מערבבים את כל מרכיבי המלית מלבד העגבניות. יוצקים לקלתית החצי אפויה ומיישרים.
  10. מסדרים את חצאי העגבניות בשורות שורות לפי צבע. למראה יפה מסדרים שורה אחת כשהצד החתוך כלפי מעלה ואת השורה הבאה כשהצד החתוך כלפי מטה.
  11. אופים את הקיש בתנור החם כ-30 דקות או עד שהמלית מתייצבת ושולי הבצק זהובים.



הערות ושדרוגים:
  • אם אין מעבד מזון- מקפיאים את החמאה עד שהיא מוצקה לגמרי. מגררים אותה בפומפייה גסה לקערה. מוסיפים את הקמח, המלח והאורגנו ומעבדים בידיים לתערובת פירורית. מוסיפים ביצה ומעבדים בעדינות עד לקבלת גוש בצק. מקררים את הבצק, וממשיכים לפי המתכון.
  • ניתן לתבל את הבצק באיזה עשב תיבול שאוהבים- בזיליקום יתאים כאן מאד ויתן צבע יפהפה לבצק.
  • חשוב להשתמש בעגבניות שרי, עגבניות רגילות לא מתאימות כאן ולא יתנו תוצאה טובה.
  • חשוב להקפיד על אפייה עיוורת של הבצק, והידוקו היטב לדפנות התבנית ווידוא שאין אוויר, רווחים ושהבצק ממש צמוד לפינת התבנית. זה מונע צניחה של דפנות הבצק, ואת התרחקותו מהשוליים. אם לא מקפידים על כך הבצק מתכווץ בצורה משמעותית.
  • את הקיש יש לשמור בקירור יומיים שלושה. לפני האכילה מומלץ להוציא לטמפרטורת החדר, ולא חייבים לחמם במיקרוגל :)

15 כבר הגיבו:

מור אמר/ה...

טל, את יודעת מה צריך לקרות כדי שאני אגיב על פוסט שיש בו מתכון לקיש עם גבינה ושני (!) סוגי עגבניות?

אממ. בואי נגיד שהוא צריך להיות פוסט כזה דיוק - מהמם, משעשע, עם תמונות מעלפות (כן, אפילו שמדובר בקיש עם דברים בלתי אכילים בעולם שלי). מעולה.

Ayelet אמר/ה...

איזה תמונות יפיפיות! אהבתי את הרויאל/מלית שלך ובצק מתובל זה בכלל תענוג. ינוסה בקרוב :-)

טליה אמר/ה...

תמונות מדהימות, והצלחת לגרות אותי למרות שאני לא אוהבת עגבניות אפויות (יש לי שריטה עם עגבניות).

טעמים שרואים מכאן אמר/ה...

עשית לי חשק לקיש!!
התמונות שלך פשוט מעוררות תיאבון..איזה כיף לך ששיעורי הבית שלך הם לצלם תמונות של אוכל :)

טלי אמר/ה...

עשית לי חשק מטורף ואני בכלל לא אוכלת גבינות שלא במצבן הטבעי (סטייה עוד משנותיי הראשונות). והתמונות פשוט מדהימות. מעוררות קנאה והערצה!
מסכן המרצה שלך שבכל פעם מקבל כאלה תמונות ואז צריך להמשיך ללמד את שאר השיעור במקום ללכת לאכול...

נטלי אמר/ה...

יאמ יאמ יאמ, אהבתי את שילוב הטעמים ולא ברור לי איך לא קיבלתי מהקיש הזה חתיכה :)

נטלי

רות אמר/ה...

הי טל,
התמונות ממש כיפיות והכל נראה ממש מוצלח.
רציתי לשאול אם את יודעת להגיד לי בכמה צריך לשנות את הכמויות אם אני משתמשת בתבנית בקוטר 26.
תודה!
רות.

טל אמר/ה...

ואיי אני מה זה גרועה בהמרות
הבצק ייכנס לך בתבנית בטוח כי נשארות שאריות, אז הוא אמור להספיק לתבנית של 26.
לגבי המלית, אם תשתמשי בכמות הנוכחית, המלית פשוט תצא טיפה יותר נמוכה אבל זה לא יורגש בגלל העגבניות
את הכמות של העגבניות הייתי מגדילה במקצת

אנונימי אמר/ה...

הכנתי , עכשיו בתנור (: נראה ממש טווב D:
טל, הכנתי הכל הכל כמו במתכון, והידקתי את הבצק לצדדים בלי אוויר כמו שאמרת .. אבל שולי הבצק צנחו והתרחקו .. אולי כי השתמשתי בתבנית עגולה חד פעמית ..?

טל אמר/ה...

הצניחה של השוליים לא קשורה לתבנית, הנחת על הבצק משקולת? (קטניות יבשות או משהו בסגנון)
אם לא זו כנראה הסיבה
אבל עדיין טעים..:) מניסיון

רות אמר/ה...

היי טל!
הכנתי את הקיש הזה והוא יצא ממש כיפי וטעים!
(ואני מכינה גם כל הזמן את הטראפלחורס שיוצאים מעולה בכל פעם מחדש!! תודה!).
לגבי הקיש:
רציתי לשאול אם לדעתך אני יכולה לשים בתערובת הגבינות בטטה נגיד, במקום עגבניות השרי, וזה לא יצריך ממני עוד שינויים?
תודה וחג שמח!

רות אמר/ה...

היי טל!
הדברים שלך כאלו כיפיים - הטראפלחורס מככב אצלי ברשימת הקינוחים האהובים!

לגבי הקיש - עשיתי אותו וגם הוא יצא מצוין. רציתי לשאול אם את חושבת שאני יכולה לשים בבלילה של הגבינות בטטה (שנאפתה כבר) במקום עגבניות השרי, ללא תוספות נוספות, וזה עדיין ייצא מעולה?
תודה רבה וחג שמח!

טל אמר/ה...

הי רות :)
נשמע לי שבטטה אפויה/ מרוככת תשתלב מצוין!
את יכולה אפילו לבשל אותה במים..
אשמח לשמוע איך יצא, בטוחה שיהיה מדהים
הייתי מוסיפה בזיליקום טרי קצוץ לתערובת הגבינה

רות אמר/ה...

היי טל,
הכנתי את קיש הבטטה על פי המתכון שלך, (רק עם בטטה במקום עגבניות שרי) ויצא ממש ממש מעוליסט!
תודה רבה!!

photo.fashion.passion - בלוג אופנה ישראלי אמר/ה...

יאממי, נראה מעולה! בא לי ביס :)

הוסף רשומת תגובה

כשאתם מגיבים, זה כיף חיים