-->
טוען...

יום שבת, ינואר 26, 2013

מיני קאפקייקס נוטלה ואיך לבחור מנז'טים

אם אתם לא אופים הרבה, או קצת מפחדים מהמטבח אתם בטח מכירים את הסיטואציה הבאה-
א. יש ארוחה בעבודה/ אצל חברים ונפל עליכם תיק של להביא עוגה, וההוא שמביא ספרייט לא רוצה להתחלף.
ב. חמותכם מגיעה לביקור בסוף השבוע, ואין חגיגה בלי עוגה
ג. קיבלתם הזמנה לארוחת ערב אצל הבשלנית המדופלמת של החבורה ואי אפשר לבוא בידיים ריקות.



הדבר הראשון שעולה לכם בראש הוא ללכת למכולת ולקנות איזו עוגה. אפשר גם לקפוץ לקונדיטוריה, אבל זה כבר הופך להיות עסק יקר.
רוב הסיכויים שהעוגה שתקנו בסופר לא תהיה מי יודע מה טעימה, ובמחיר ששילמתם עבורה היה אפשר להכין שתי עוגות ביתיות לא רעות בכלל...
אז אני אגלה לכם סוד. טוב זה לא ממש סוד. אני לא מחדשת לכם כלום, ואפילו מפגרת שנות אור בטרנדים של אפייה...אבל עוגה בחושה- הכי פשוטה להכנה שיש, לא משנה מה הרכיבים שלה(טוב אולי לא חומוס וסלק) אם תאפו אותה בתבנית שקעים ולאחר האפייה תקשטו בקצת ממרח שוקולד וסוכריות- כבר שידרגתם את המאפה פלאים ותזכו להרבה תשבחות.


זה נקרא קאפקייקס. משהו בעוגות הקטנות והמקושטות האלה פשוט עובד טוב על אנשים. אז נתקעתם? חליתם? נפצעתם? יש קאפקייקס.
זה מה שאני עשיתי כשנמאס לי להביא לחברי ללימודים עוגות בחושות בכל מיני ואריאציות (שוקולד/ שיש/ וניל כמה אפשר?)
הכנתי את העוגה הקבועה שלי בתוספת נוטלה ואפיתי בתבנית מיני קאפקייקס. התקבלו עוגות קטנות ועשירות עם טעם עדין של נוטלה. וכולם היו מרוצים.

כשמכינים קאפקייקס, רצוי לא להכין אותם ללא מנז'טים כי אז הם נדבקים לתבנית, התבנית נהרסת מהשריטות כשניסינו לגרד אותם החוצה, ומקאפקייקס לא נשאר הרבה חוץ מגושים מפוררים.
יש כמה אופציות ולהלן היתרונות והחסרונות של כל אפשרות בצורה מאוירת, שיהיה קל להבין, וכי תודו שהתגעגעתם לאיורים שלי.
ובהזדמנות זו אני אומר, שגם אני התגעגעתי.


ועוד טיפ קטן שמקל עליי בהכנת קאפקייקס, ובעיקר מיני קאפקייקס שהם קטנים במיוחד. להעביר את התערובת לשק זילוף, ותוך שנייה מסיימים למלא תבנית, בלי לכלוכים ובלי בלאגן. טוב, מינימום לכלוכים במקרה שלי...


מיני קאפקייקס נוטלה
כ30 מיני קאפקייקס
מרכיבים:
2 ביצים גדולות
90 מ"ל  שמן
קורט מלח
1 כפית אבקת אפייה
100 מ"ל שמנת חמוצה (חצי גביע)
175 גר' קמח מנופה
3 כפות ממרח נוטלה
60 מ"ל חלב
130 גר' סוכר


אופן ההכנה:
1) מחממים תנור ל175 מעלות. מרפדים תבניות שקעים/ מיני מאפינס בעטרות נייר
2) בקערה מניחים ביצים שלמות ומקציפים במהירות גבוהה. כשמתחילות להופיע בועות מוסיפים את הסוכר בהדרגה תוך כדי הקצפה עד לקבלת תערובת תפוחה ובהירה. מוסיפים את השמן בזרם דק תוך כדי ערבול עד שהוא מוטמע לחלוטין. יוצקים חלב נוטלה ושמנת חמוצה, וממשיכים לערבל העדינות.מוסיפים לקערה עם תערובת הביצים את הקמח, המלח ואבקת האפייה. מערבים בעדינות עד לקבלת בלילה אחידה- יש להימנע מערבוב יתר.
3) ממלאים את תבניות השקעים עד 2/3 מגובה השקע בבלילה.
4) אופים בתנור החם למשך כ-10 דקות או עד שקיסם יוצא יבש עם פירורים לחים עליו. מומלץ לבדוק את מצב העוגות מוקדם יותר, כי זה משתנה בין תנור לתנור.
5) אם אופים בתבניות שקעים רגילות ולא מיני, זמן האפייה מתארך. פשוט לבדוק עם קיסם את מצבן.


הערות:
  • ניתן להחליף את הנוטלה בכל ממרח אחר שאוהבים.
  • ניתן לאפות את הבלילה בתבנית אינגליש קייק רגילה, אך זמן האפייה מתארך לכ-25 דקות.
  • אפשר למרוח מעל כל קאפקייקס מעט ממרח נוטלה ולפזר סוכריות אך לא חייבים. הם מאד טעימים בלי כל תוספת.


23 כבר הגיבו:

אסתיניק אמר/ה...

איורים מקסימים!
תודה על המתכון :)

אפרת אמר/ה...

האיורים שלך מקסימים והמתכון נראה טעים במיוחד :)
3> (לב)

the sixteen sheep אמר/ה...

בקרוב יאפו פה מיני מאפינס עם קרם ערמונים.
תודה רבה

איילה. אמר/ה...

איורים והסברים מקסימים. תודה.

דורית אמר/ה...

היי טל, הבלוג שלך מקסים מקסים והטראפלחורס שלך מככבים אצלי. בדיוק הוצאתי מהתנור מיני קאפקייקס תפוחים ( במקום אינגליש...) המיני שלך הבאים בתור. בוקר טוב!

אנונימי אמר/ה...

הממ, נוטלה
http://www.youtube.com/watch?v=OENU9ZMEeww

דפני מטבחונט אמר/ה...

פוסט מקסים. איורים מקסימים ומתכון נהדר. מה צריך יותר מזה?

Larissa Yunusov אמר/ה...

טל, המאפינס האלה בהחלט יכנסו למאגר המתכונים שלי (-:
שאלה - תבנית של 12 שקעים, המאפינס בה נחשבים מיני או רגילים?

נטלי אמר/ה...

מתה על האיורים שלך. כיף לראות.

נטלי

מור אמר/ה...

נהדרת. גם את וגם הנוטלה.
והאיורים.. לא יודעת אם זה בגלל שכל כך התגעגעתי או כי הם באמת כאלה, אבל הם יפים במיוחד היום!

אנונימי אמר/ה...

הי
אפשר להחליף את השמן בחמאה? אם כן כמה חמאה לשים?
תודה

מוריה אמר/ה...

בתקופת בחינות, בין סיכום למצגת, הבלוג שלך עושה כיף לעיניים וללב.
כבר יצא לי לקחת מפה לא מעט..
תודה!!

טל אמר/ה...

אפשר להמיר את השמן ב100 גר' חמאה מומסת ולהמשיך באותו אופן (חמאה מכילה גם אחוז מסוים של מים בניגוד לשמן)
תבנית מאפינס רגילה מכילה 12 שקעים, תתבנית מיני מאפינס מכילה בערך 20 שקעים
אפשר לאפות גם בתבנית רגילה, זמן האפייה מתארך מעט כמו שציינתי בהערות.
ותודה רבה לכולם!!

אנונימי אמר/ה...

פותחת את הדואר ורואה מייל ממך- ואני מחייכת חיוך ענק,
תודה לך !
חני

רויטל - המערוך המקפץ אמר/ה...

מתכון כלבבי:)
אמרת נוטלה אני מייד מתיצבת ,
גם לי תמיד יש התלבטות לגבי סוג המנג'ט ואצלי לרוב מנצח זה הסטנדרטי שמסדרת בתוך תבנית המאפינס.

photo.fashion.passion - בלוג אופנה ישראלי אמר/ה...

נראים מעולה!
שמרתי במחשב ואשתמש בקרוב אני מניחה.

אנונימי אמר/ה...

אפשר במקום שמנת חמוצה לשים יוגורט 2.8%?

טל אמר/ה...

אפשר יוגורט!

sweetmisspudding אמר/ה...

פוסט מצוין וגם מצחיק

אנונימי אמר/ה...

במה אפשר להמיר את השמנת והחלב לגירסה פרווה?

טל אמר/ה...

את שניהם אפשר להמיר במיץ תפוזים או חלב סויה

אנונימי אמר/ה...

היי טל, לא הבנתי בדיוק.. אני עושה את כל המתכון בתוך המיקסר? או אחרי הביצים והסוכר מפסיקה להקציף?

טל אמר/ה...

לאנונימי
אפשר להכין את כל המתכון במיקסר אבל לאחר הוספת הקמח יש לערבל ממש מעט כדי לא לפגוע במרקם הקאפקייקס.
כלומר לערבל עד שהקמח מוטמע וזהו.

הוסף רשומת תגובה

כשאתם מגיבים, זה כיף חיים