-->

יום חמישי, פברואר 14, 2013

על אהבה ועוגיות, ימי הולדת והגרלות

היום ה-14 לפברואר.
כן זה ולנטיינ'ס. אני יודעת.
זה לא שאפשר לפספס את העובדה שהיום ברוב העולם חוגגים את יום האהבה.



לי יש חגיגה פרטית משלי. חגיגה קטנה ואישית. חגיגה שמנציחה שנתיים בהן הקדשתי המון ממשאביי ל"טולטולים".

היום יום הולדת שנתיים לבלוג.

ואוו.

זה מוזר. כי אני מרגישה שעבר הרבה יותר זמן משנתיים.
פתאום זה מרגיש כל כך מעט, כי כשמספיקים המון דברים בתקופה כל כך קצרה, הזמן עובר ממש מהר.
כנראה שנהניתי :)

אז הייתי בת 22 כמעט.
היום אני כמעט בת 24.

אני לא ממש טובה בסיכומי שנה.
אז אני אספר לכם מה הכנתי ליום ההולדת של הבלוג.
ביסקוטי!

למה? כי זה פשוט, זה טעים, וכולם אוהבים את זה. וזה מה שהבלוג ביקש, באמת. בחור צנוע.
האמת שזה מתקשר לי ליום האהבה. אני אמנם לא חוגגת ימי אהבה ממש, ולא מתחברת לרעיון. אבל בזמן שהכנתי את הביסקוטי יצא לי לחשוב על מחוות קטנות של אהבה שאנשים עושים ביום יום, ואני לא מדברת על זוגיות בלבד- גם על חברות, על משפחה, אחים, אחיות, אמא ואבא.

עוגיות ביסקוטי הן דוגמא מצוינת למחוות קטנות כאלה.
כביכול זו עוגיה ממש פשוטה ויבשה, אבל היא הכי לא.



מכינים בצק. אופים אותו פעם אחת. מקררים. פורסים בעדינות ובדיוק פרוסות דקות, ושוות ונזהרים לא להרוס.
אופים שוב. מצננים.

הרבה עבודה בשביל עוגיה פשוטה נכון?

ואז התוצאה ממש יפה, במיוחד אם אורזים בקופסא עם פתק ומביאים למישהי לכבוד יום ההולדת/ הולנטיינ'ס/ לכבוד פורים / להצלחה במבחנים / למעבר דירה, או סתם ככה בלי סיבה.



טוב אז בכל זאת, חייבים איזה סיכום.

מסתבר, שאתם ממש אוהבים עוגות בחושות. וגם מתכונים ששמן מחליף בהם את החמאה בצורה מוצלחת.
כתבתי שלושה פוסטים טעימים במיוחד עם נטלי ומור המהממות.
הייתי מאסטר שף ליום אחד.
הכנתי את העוגיות הנרקסיסטיות ביותר שיש .
סיימתי את קורס מתכוניישן, והגשמתי עוד חלום.

וזהו.

אז המון תודה לכם, שאתם קוראים ומגיבים ומכינים ועושים לי שמח על הלב.
ועכשיו לדובדבנים שבקצפת-

מתכון לביסקוטי חמוציות, שקדים וקשיו, מדריך להכנת קופסא עוגיות והגרלה לה לה!

כדי להכין קופסת עוגיות יפה כל מה שתצטרכו זה:
קופסת פח/ קרטון
תרסיס צבע
דבק שקוף
סרט סאטן


מה עושים?
  1. מוודאים שהקופסא נקייה מכל פינה.
  2. מפרידים בין הקופסא למכסה.
  3. מרפדים את משטח העבודה בעיתונים-חשוב לעבוד במקום מאוורר ועדיף מחוץ לבית
  4. מרססים את הקופסא  והמכסה בשכבה אחידה של צבע עד לכיסוי, לא להגזים.
  5. מחכים לייבוש מוחלט ואם צריך מרססים עוד שכבה. (ייבוש לפי הוראות היצרן)
  6. כשהצבע התייבש, מסמנים במקום שרוצים להדביק את הסרט שתי נקודות דבק.
  7. קושרים את הסרט במקום הרצוי ומוודאים שהוא נדבק טוב.
  8. ממלאים את הקופסא בעוגיות ומחלקים!

והנה מתכון למשהו נחמד לשים בתוך הקופסא...
ביסקוטי חמוציות, שקדים וקשיו
מבוסס על מתכון של קרין גורן עם שינויים שלי
כ-50 עוגיות בינוניות

רכיבים:
2 ביצים
3/4 כוס סוכר
3/4 כוס שקדים שלמים
3/4 כוס אגוזי קשיו טבעיים
3/4 כוס חמוציות
3 כפות ליקר (השתמשתי בליקר רימונים)
1 ו- 3/4 כוסות קמח
1 כפית אבקת אפייה
1/2 כפיות אבקת סודה לשתייה
קורט מלח

אופן ההכנה:
  1.  מחממים תנור ל170 מעלות
  2. בקערה מערבבים: קמח, מלח, אבקת אפייה, סודה לשתייה, שקדים, קשיו וחמוציות.
  3. בקערה נפרדת טורפים את הביצים עם הסוכר, מוסיפים את הליקר ומערבבים היטב.
  4. יוצקים את תערובת הביצים לקערת עם החומרים היבשים ומערבבים עם כף עד שהבצק מתחיל להתגבש.
  5. ממשיכים ללוש ידנית עד לקבלת בצק אחיד ודביק.
  6. מעבירים את הבצק לתבנית אינגליש קייק רחבה  (12X30) ובאמצעות כף רטובה מיישרים ומחליקים את פני הבצק.
  7. אופים 25-30 דקות או עד שהכיכר יציבה ושחומה, ובמגע היא מעט רכה וקפיצית.
  8. מצננים היטב בטמפרטורת החדר, וכשהכיכר התקררה לחלוטין פורסים באמצעות סכין לחם לפרוסות בעובי של כחצי ס"מ. בינתיים מחממים תנור ל140 מעלות.
  9. מסדרים את הפרוסות בתבנית מרופדת בנייר אפייה במרווחים בין עוגיה לעוגיה ומייבשים בתנור כ15-20 דקות או עד שהעוגיות מזהיבות מעט ויבשות למגע.
  10. מצננים היטב ושומרים בצנצנת אטומה.
הערות:
  • חשוב לחכות שהכיכר תצטנן לחלוטין לפני שפורסים אותה אחרת היא תתפרק.
  • ניתן להשתמש בכל ליקר שאוהבים, ליקר שוקולד או קפה ילכו מצוין בעוגה
  • אם אין לכן תבנית אינגליש קייק רחבה, אפשר לעצב כיכר בידיים רטובות על תבנית רחבה, כמו התבנית של התנור.
  • ניתן להשתמש באיזה אגוזים או פירות יבשים שאתם רוצים, או להוסיף שוקולד צ'יפס למשל.

אני אוהבת את הביסקוטי שלי עם ריבה, תודה ששאלתם.


ולסיום, בגלל שיום הולדת שנתיים לבלוג זה לא משהו שקורה כל יום, החלטתי לפנק אתכם בהגרלה.
כל מה שצריך לעשות, זה לשתף אותי בדף הפייסבוק בתמונה של עוגת יומולדת מיוחדת, מצחיקה או מושקעת במיוחד, היא ממש לא חייבת להיות מהבלוג. יכולה להיות עם סיפור או עם מתכון, קישור למתכון או מה שמתחשק לכם. למי שאין פייסבוק, יכול לשלוח לי מייל ואני אפרסם את זה. 
כמובן שרצוי שהעוגה תהיה סגולה עם משבצות, או מאוירת בצבעי מים, או מקושטת בתכשיטים, או כמו שאמרה מור:
"ורצוי שתהיה באוריינטציה טולטולית. או בצורת פנדה :-)"

מבין כל המשתתפים יוגרל אחד או אחת והפרס הוא ערכה של 24 צנתרים מגניבים


ההגרלה תימשך עד ה6/3, שזה יום ההולדת שלי, וככה נסגור מעגל :)

אה, ותודה ל- ל' שאוספתי לי קופסאות :)

אז המון תודה לכולכם!
ונתראה רק בשמחות

20 כבר הגיבו:

נטלי אמר/ה...

מזל טוב מתוקה! והצילומים מהממממממים!

נטלי

pastaeveryday אמר/ה...

מזל טוב לבלוג וליומולדת ולקורס ולחנות וגם העוגיות נראות מצויינות!

אולגה אמר/ה...

הי טל, בלוגולדת שמח!! ההספק שלך מכובד ביותר, אז יישר כוח :)

the sixteen sheep אמר/ה...

בן זוגי היקר בררן בעוגות ועוגיות. לדוגמא, הוא לא אוכל שוקלד.
אבל ביסקוטי זה עניין אחר לגמרי וזו מחוות אהבה מושלמת מבחינתי.
מבחינתו, עוגיות חמאה שנשרפו בתנור, הן לא פחות משמחות...
תודה שהזכרת לי שהגיע הזמן לאפות.
ומזל טוב לבלוג ותודה על כל המתכונים. במיוחד המאפינס

מור אמר/ה...

מזל טוב מזל טוב מזל טוב! (אחד לשנה הבאה..)
טל, את בחורה כזאת רצינית שאפילו הקופסא שלך רוססה בצבע טולטולים. משהו את. משהו!!
וביסקוטי.. נו, את יודעת כמה אני אוהבת ביסקוטי.

שתזכי לשנה הבאה. וזאת שאחריה וזאת שאחריה וזאת ש...

טלי אמר/ה...

יום הולדת שנתיים שמח!

galgalit אמר/ה...

מזל טוב ליום הולדת שנתיים... זה באמת מרגיש כאילו את כאן מאז ומתמיד :) ואת רק בת 24 ווואווווווו...

רויטל - המערוך המקפץ אמר/ה...

מזל טוב :)
שנתיים זה המון זמן. יופי של מתכונים הכנת לנו ואני מאוד נהנת מהשינוי שעשית עם הכנסת האיורים שלך.
הביסקוטי נראה נהדר.

מוריה אמר/ה...

מזל טוב!!
אני מאוהבת בביסקוטים, וגם בבלוג הזה!
תמשיכי לפנק אותנו :)

Tomata אמר/ה...

מזל טוב! אצלי ברסס-רידר, הבלוג שלך יושב בטופ של אתרי המתכונים, יחד עם בצק אלים ועם דברים בעלמה. כל מה שניסיתי להכין מכאן הצליח.

לא הבנתי את ההגרלה - אפשר לקשר לכל מתכון או תמונה של עוגה מיוחדת? זה לא חייב להיות שהמשתף הכין בעצמו?

טל אמר/ה...

לטומאטה- הכוונה לתמונה של עוגה שאת הכנת, ואם התבססת על מתכון מסוים אפשר לקשר בלינק או לספר את הסיפור של העוגה :)

אפרת אמר/ה...

מזל טוב ליומולדת!
ואני מתה על ביסקוטי - כך שממש קנית את ליבי!:)

אנונימי אמר/ה...

הכנתי את הבסקוטי ולמרות הפשלות שלי :
לא הכנתי לפי הסדר אלאשוט ערבבתי הכל ושרפתי קצת עוגיות...

יצא אחלה פעם הבאה שאקפיד יותר אני בטוחה שיצא מעולה...תודה על המתכון.

הכי חשוב בתמכון הזה זה סכין לחם טובה :)

הרבה מזל טוב ומאחלת לך עוד הרבה מתכונים ועידכונים
אורטל

שמרית אמר/ה...

הרבה מזל טוב לבלוג הטעים והנעים :)
מאחלת לך ולנו עוד הרבה הנאה ומתכונים מעולים!

בישול בזול אמר/ה...

מזל טוב מאוחר! הקופסא והביסקוטי ממש יפים! לא ידעתי שספריי נדבק ככה יפה גם לקופסאות מתכת, טוב לדעת. שתזכי לעוד המון שנים כיפיות של אפייה ובישול ויצירה ושל להיות מי שאת :)

LiHi =] אמר/ה...

מזל טוב! :)

אנונימי אמר/ה...

שלום. אני מאוד אוהבת ביסקוטי. להכין וגם לאכול. הבעיה היא שהן תמיד מתפרקות בשלב החיתוך. במיוחד כשמגיעים לאגוז או לשקד ואז במקום להיחתך ישר ויפה הוא נשלף כולו. מה עושים? אגב, זה לא פוגם כהוא זה בטעם. תודה. עדינה

טל אמר/ה...

בעיקרון מה שעוזר זה לקרר את את הביסקוטי ממש ממש טוב לפני החיתוך זהבדכ פותר את הבעיה
האמת שאף פעם לא נתקלתי בבעיה הזאת, אולי ערבוב אחיד של האגוזים בקמח לפני הוספת שאר המרכיבים יעזור גם

אדוה אוחנה אמר/ה...

היי,
השקדים והקשיו אמורים להיות טבעיים או קלויים?

טל אמר/ה...

עדיף להשתמש בשקדים טבעיים, הם גם ככה עוברים אפייה

הוסף רשומת תגובה

כשאתם מגיבים, זה כיף חיים