-->
טוען...

יום שבת, פברואר 09, 2013

קצר ומלוח

פוסט קצר במיוחד, מלוח וממכר.


יודעים מה זה ג'עלה? 
תערובת פיצוחים מתובלת שמפזרים מעל סלט, או סתם מנשנשים עד שזה מתחסל. מאד מאד טעים וממכר.
לפני כמה זמן נתקלתי בתערובת הזאת באחת מהחנויות שמתמקדות בחומרי גלם לאפייה ובישול. כמובן שלא הצלחתי לעמוד בפיתוי, ורכשתי שקית. חוץ מלנשנש את זה בדרך הביתה, הוספתי את זה לסלטים שלי.




אז ג'עלה זה אכן מאד טעים, אבל אם חושבים על זה לרגע,  זה עדיין מוצר תעשייתי שמכיל כמויות גדולות של שומנים ומלחים. אז החלטתי להכין לי בבית תערובת כזו, בה אני יכולה לשלוט על כמויות השומן והמלח, וגם על הרכב האגוזים שאני מכניסה. התקבלה תערובת פריכה, ממכרת וטעימה יותר מהקנויה. אני מזהירה, ברגע שתתחילו, לא תוכלו להפסיק.
כדי לשמור על כמה שיותר ערכים תזונתיים של האגוזים, אנחנו לא רוצים לקלות ולשרוף אותם, אלא רק לייבש מהם את המים, לכן חשוב לעבוד בטמפרטורה נמוכה ולעקוב אחר מצבם בתנור, תוך כדי ערבוב כל כמה דקות.

תערובת ג'עלה ביתית
מרכיבים:
3 כוסות אגוזים וגרעינים מכל סוג שאוהבים (אני השתמשתי במלך, פיסטוק, שקדים, קשיו, גרעיני דלעת, גרעיני חמניה ושומשום)
1 כוס פולי סויה קלויים ללא מלח
½ כוס מים רותחים רותחים
2 כפיות מלח
2 כפות זעתר
½ כפית פפריקה מתוקה

אופן ההכנה:
  1. מחממים תנור ל100 מעלות. מרפדים תבנית תנור רחבה בנייר אפייה.
  2. מניחים בקערה את כל האגוזים ופולי הסויה.
  3. מערבבים היטב בקערה קטנה או ספל את המים הרותחים והמלח עד שכל המלח נמס.
  4. יוצקים את המים על תערובת האגוזים ומוסיפים את התבלינים.
  5. מערבבים היטב עד שכל האגוזים מצופים במי המלח והתבלינים.
  6. משטחים את תערובת האגוזים בתבנית בשכבה אחידה ודקה ככל האפשר.
  7. אופים 10 דקות ב-100 מעלות. לאחר 10 דקות, מוציאים את התבנית, מערבבים את האגוזים, מנמיכים את הטמפרטורה ל70 מעלות וממשיכים לאפות עד שהנוזלים מתייבשים, תוך כדי ערבוב.
  8. כשהנוזלים התייבשו לגמרי, מוציאים את התבנית של האגוזים ונותנים להם להצטנן לחלוטין ואז מעבירים לצנצנת אטומה ושומרים בטמפרטורת החדר.



הערות:
  • כמות המלח והתבלינים היא עניין של טעם וכמובן שניתן לשנות/ להפחית לפי טעמכם האישי.
  • אפשר לגוון בסוגי האגוזים ולהוסיף אגוזי ברזיל, מקדמיה, פקאנים ואגוזי לוז.
  • את פולי הסויה ניתן למצוא במחלקות הטבע בסופרים, או בחנויות טבע. אם לא מצאתם פשוט החליפו בכוס נוספת של אגוזים.
  • חשוב להקפיד על אפייה בטמפרטורה נמוכה. המטרה היא לייבש את המים ולהשאיר שכבה דקה של מלח על כל אגוז( כי גרגרי מלח לעולם לא ידבקו על האגוזים בלי תוספת שמן או סוכר) ולא לקלות או לשרוף אותם.


9 כבר הגיבו:

דורית אמר/ה...

איזה כיף לפתוח שבוע עם מתכון שלך. בהצלחה בעסק שלך. הוספתי לרשימת הקניות המצרכים, השבוע נאכל סלט טולטולים.

דורית אמר/ה...

כיף לפתוח שבוע עם מתכון שלך,שבוע טוב.

אנונימי אמר/ה...

Add a little flour to the water mix, and all the spices and salt will stick to the nuts.

מור אמר/ה...

איך איך איך בא לי

לא דיברנו עוד על עגבניה אמר/ה...

זה נראה כל כך כיף לסלט.
כמה זמן סה"כ לקח לך ליבש את התערובת, והאם יש עדיפות לטורבו?

טל אמר/ה...

זה ממש כיף בסלט
לקח לי בין דקות לחצי שעה
זה משתנה, התנור שלי ממש ישן וגרוע
ואני תמיד אופה בטורבו

טל אמר/ה...

20 דקות! damn you num lock

miss pudding אמר/ה...

אחלה פוסט. אני שמחה שלימדת איך עושים.
דרך אגב אם עשית את זה את גם יכולה לקלות פיצוחים בעצמך ניסית?

טל אמר/ה...

לא ניסיתי לקלות פיצוחים אבל אני מאמינה שהעיקרון דומה...

הוסף רשומת תגובה

כשאתם מגיבים, זה כיף חיים