-->
טוען...

יום שלישי, מרץ 26, 2013

בלונדיז וריבועי ריבה שווים במיוחד לפסח

הי!
מה נשמע? אתם פה בכלל?
אני אבין אם לא תרצו לדבר איתי יותר בחיים.
אני יודעת שכבר נמאס לכם לשמוע אותי אומרת "אווו אין לי זמן! בוהו "

אבל... באמת שלא היה לי זמן.

ואני אבין אם אתם שונאים אותי. אבל נראה לכם שאתן לפסח לעבור בלי איזה משהו מתוק לייד המצה?



אז הבאתי איתי אפילו שני קינוחים.
טוב טוב אני יודעת שזה לא מספיק. אבל פרחים לא קונים אתכם, ולא מילים יפות. אתם אנשים של אוכל. שני מתכונים כשרים לפסח! במיוחד בשבילכם. נו, מה לא תסלחו לי?



ביננו, לי באופן אישי יצאו מכל החורים שלל עוגות השוקולד ללא קמח.
(למרות שאני הכי בהמה, ואפילו סדנא של שוקולד שהתפרסה על חודש ומשהו בהם אכלתי פעמיים בשבוע מלא מלא שוקולד, לא גרמו  לי להפסיק לאכול שוקולד. אני חסרת תקנה.)
וגם שלל הרולדות ללא קמח, עוגות הקוקוס-שוקולד- אגוזים, ואני אף פעם לא הייתי טיפוס של עוגות מוס. הכי נמאסו. ושלא נדבר על יציקות הקוקוס והבוטנים המחליאות, ועוגיות היין המבאסות (למרות שבפלות ושטוחים של פסח ממש מוצלחים בעיניי)



אז החלטתי שהשנה אני מכינה דברים שאני אוהבת. תכלס, זה לא כזה מסובך. פשוט לקחתי שני מתכונים שלי של דברים שאני אוהבת, ועשיתי להם שתי המרות ממש קטנות כך שיתאימו לפסח. ולהלן התוצאות.

אבל לא חשבתם שאני פשוט אתן לכם שני מתכונים בלי לחפור לכם קצת, נכון?
אחרי הכל, לא הייתי פה מאז פורים ויש לי מה לספר...

אז מה גזל ממני כל כך הרבה זמן?
סדנת שוקולד. נכון.
אז אם אתם לא יודעים, אני לומדת במכון הטכנולוגי חולון, והם עשו שיתוף פעולה עם אסטלה -בית ספר לקונדיטוריה.
אסטלה הכשירה אותנו לעבודה עם שוקולד- למדנו יציקות גדולות וקטנות, טמפרור, הכנו פרלינים, ולמדנו פיסול בשוקולד.
בסוף כל אחד מאיתנו ניצב אל מול 10 ק"ג שוקולד, ופיסל ביד חופשית מה שבא לו.

אני, משוגעת כהרגלי, החלטתי לאתגר את עצמי עוד, כי לעבוד עם שוקולד זה לא מספיק מאתגר, והיה בא לי להתגרות קצת בכוח המשיכה.

אז בהשראת סדרת צילומים מגניבה במיוחד שבוחנת אף היא את כח המשיכה, פיסלתי את זה:

(תמונה לא להיט, סורי)


ואפשר לראות את הפסלים של כולם כאן. מהמם.
אז ממש התאהבתי במקום, ואסטלה את מדהימה, וגם ניל. לא יודעת אם אתם קוראים את זה, אבל תודה על הכל! חוויה מדהימה.

אז הסדנא נגמרה, ויצאתי לחופשת פסח מהלימודים, ויש לי קצת זמן לנשום. אז חזרתי! ווהו! מקווה לא להיעדר ככה שוב.

טוב טוב הנה המתכונים!
תפסיקו לצעוק עליי, שמעתם??

המתכון הראשון-
 ריבועי ריבה ופירורים עם אגוזי מלך- קלאסיקה שאין עליה בעולם.



אני הכנתי בתבנית חד פעמית עגולה, אפשר גם בתבנית מלבנים או מרובעת, או שתי אינגליש קייק. מה שיש.

ריבועי ריבה ופירורים לפסח
מבוסס על המתכון זה

מרכיבים:

1 כוס קמח מצה רגיל
2 כפות קמח תפו"א
100 גר' חמאה מומסת
2 כפות סוכר לבן
2 כפות חלב
1 ביצה
4-5 כפות ריבה שאוהבים
50 גר' אגוזי מלך קצוצים גס

אופן ההכנה:
  1. מחממים תנור ל180 מעלות.
  2. מניחים בקערה חמאה מומסת וסוכר ומערבבים היטב.
  3. מוסיפים את הביצה ומערבבים עד לקבלת תערובת אחידה.
  4. מוסיפים את שני סוגי הקמח וחלב ומערבבים היטב עד לקבלת בצק פירורי.
  5. 3/4 מהבצק משטחים בשכבה אחידה בתבנית. 
  6. מורחים מעל את הריבה בשכבה אחידה.
  7. מערבבים את פירורי הבצק שנותרו עם האגוזים הקצוצים ומפזרים מעל הריבה כך שיכסו אותה באופן אחיד (זה לא אמור לכסות את כל הריבה לגמרי)
  8. אופים בתנור חם כ-20 דקות, עד שהפירורים מזהיבים והריבה מבעבעת.
  9. מחכים לצינון מוחלט וחותכים לריבועים. 



המתכון השני- בא עם סיפור.
החודש חגגתי יומולדת, וחבריי לכיתה הפעילו עליי לחץ מאסיבי שמזמן לא הכנתי עוגה ויום ההולדת שלי הוא הזדמנות מצוינת להכין עוגה. אני טוענת שמי שיש לו יום הולדת לא צריך להכין לעצמו עוגה, אבל סבבה. זרמתי.
אז...הייתי בלחץ של זמן יום לפני, ולא ידעתי מה להכין, וגם לא ממש היו לי מצרכים בבית. אפילו לא שמן. פתאום נזכרתי שיש שמן זית, והכנתי את העוגיות האלה בתור עוגיה ענקית, ומעל הכל שפכתי רוטב טופי מסוכריות טופי מומסות.
התקבלו מעין בלונדיז שווים במיוחד, שהיו להיט בקרב חבריי לכיתה, וגם מרצה אחד.הבנתי שיש לי משהו טוב בידיים, אז החלטתי להכין גרסא כזאת גם לפסח.



בלונדיז שוקו צ'יפס לפסח
תבנית מלבנית 24X30
מבוסס על המתכון הזה

מרכיבים:
100 גרם חמאה מומסת
חצי כוס סוכר לבן
2 ביצים L
2 כפות דבש
חצי כוס קמח תפו"א
3/4 כוס קמח מצה רגיל
1 כפית אבקת אפייה
קורט מלח
100 גר' שוקולד מריר קצוץ גס
100 גר' שוקולד חלב קצוץ גס

אופן ההכנה:
  1. מחממים תנור ל180 מעלות
  2. מניחים בקערה חמאה מומסת, סוכר, דבש וקורט מלח ומערבבים היטב.
  3. מוסיפים ביצה, מערבבים, ורק אזמוסיפים את הביצה הנוספת ומערבבים היטב עד לקבלת תערובת אחידה.
  4. מוסיפים את שני סוגי הקמח, אבקת האפייה והשוקולד הקצוץ ומערבבים עד לקבלת בלילה אחידה ומעט סמיכה.
  5. יוצקים את הבלילה לתבנית משומנת, ומשטחים ומחליקים באמצעות מרית שמרטיבים בקצת מים.
  6. אופים בתנור חם 15-17 דקות, עד שפני העוגה מזהיבים, וקיסם שמוחדר אליה יוצא נקי.
  7. לאחר צינון מוחלט, חותכים לריבועים.




הערות:
  • הבצק של ריבועי הריבה קצת מתפורר, לכן חשוב לקרר את המאפה היטב לפני החיתוך.
  • אפשר להשתמש במקום בקמח המצה הרגיל, בקמח מצה דק מיוחד לעוגות, וזה מוציא תוצאות ממש משובחות.
  • את קמח תפו"א אפשר להחליף בקורנפלור או קמח אורז.
  • ניתן להשתמש באיזה שוקולד שאוהבים לבלונדיז, ואפשר להוסיף אגוזים או צימוקים.
  • לפירורי הבצק שמפזרים על הריבה אפשר להוסיף קוקוס, או להחליף באגוזים אחרים.
  • לא ניסיתי את המתכונים הנ"ל עם שמן (חלופה פרווה) אבל הבצק הזה נהדר, פשוט מחליפים את הקמח הלבן בחצי כמות קמח מצה, וחצי כמות קמח תפו"א.
עד כאן הייתי, ומקווה שנתראה שוב בקרוב.
מאחלת לכם חג שמח ופורח!


13 כבר הגיבו:

Roni Reshef אמר/ה...

איזה כייף שחזרת!
עשיתי עכשיו גם את הבלונדיז וגם את הריבועי ריבה. הבלונדיז יצאו מדהימות!
והריבועים?... בואי נגיד שכנראה לא שמתי ריבה מספיק מתוקה. או מתוקה בכלל.
חג שמח!

miss pudding אמר/ה...

ממש אהבתי.

אנונימי אמר/ה...

האם יש לך מתכון ללא קמח מצה ומרגרינה - רק מקמח תפו"א ושמן?!

שירי אמר/ה...

איזה יופי!
היה שווה לחכות:)
תודה וינוסה בקרוב..
לגבי קמח תפו"א או קורנפלור- מי יוצר תוצאות טובות יותר לדעתך?

נדב אמר/ה...

באמת כיף שחזרת!
והיצירת שוקולד ממש מהממת. גם בהשוואה לאחרות...

טל אמר/ה...

תודה לכולם!
ולדעתי עדיף להשתמש בקמח תפו"א מבחינה מרקמית, אבל אם יש רק קורנפלור בבית לא הייתי רצה לקנות במיוחד

טלטל אמר/ה...

פוסט מקסים!מתכונים יצירתיים(: הולכת להכין לפחות אחד מהם! תודה(:

מור אמר/ה...

טל כתבה, טל כתבה, טל כתבה!! ההתרגשות!!!!
אני אפילו לא יודעת מה לומר. אפשר איזה בלונדי, אולי זה יעזור לי להירגע? אני מוכנה להתפשר גם על ספל שוקולד מרחף.

עלמה אמר/ה...

איזה מגניב שעשיתם פיסול בשוקולד ביד חופשית! הייתי צריכה ללמוד עיצוב, באמת

לא דיברנו עוד על עגבניה אמר/ה...

רק שתדעי שאולי זה היה לפני שבוע,
אבל הבאתי את הבלונדיז לאנשים בעייתיים והם אכלו.
איזה כיף!!!!!!!!!

מוריה אמר/ה...

התגעגעתי אלייך :)

אנונימי אמר/ה...

תבנית 22*22 מתאימה לחיתוכיות?
תודה

טל אמר/ה...

כן לדעתי מתאימה סליחה על העיכוב בתגובה

הוסף רשומת תגובה

כשאתם מגיבים, זה כיף חיים