-->

יום שבת, אפריל 20, 2013

חמאת בוטנימים

נכון תמיד רציתם לדעת איך מכינים חמאת בוטנים בבית?
וגם אם לא, אין לכם ברירה כי אני אספר לכם איך.



זה ממש פשוט.
קונים בוטנים קלויים, טוחנים היטב היטב עם טיפה שמן ומלח, ואז המקרר מלא בצנצנות חמאת בוטנים (טוב 2), ואז מכינים מהם ריבועי חמאת בוטנים ושיבולת שועל ממכרים וטעימים שהם ממש כמו נייצ'ר ואלי רק שהכנתם אותם בעצמכם.

ולמה שתעשו את זה?
אולי משעמם לכם (לי בטוח לא משעמם בזמן האחרון, אני כל הזמן בוכה שאין לי זמן)
ואולי אתם פשוט לא רוצים לשלם מלא כסף על חטיף אנרגיה מהקפיטריה, ובא לכם לאכול חמאת בוטנים שאין בה מלא מרגרינה. 
ואני לא באה להטיף או משהו, אבל לפעמים זה נורא נחמד להכין דברים כאלה בבית, בלי קשר לבריאות או עניינים אחרים.
לפעמים זה כל כך פשוט, לטחון שני מרכיבים ולקבל בשניה מוצר שאפשר להתגאות בו, שהכנו בעצמנו, וזה גם עושה רושם על אנשים מסוימים.

אז אם אתם בעניין, ככה אמא שלי מכינה חמאת בוטנים כבר שנים, ואם לא, אחר כך יש מתכון לריבועי חמאת בוטנים ושיבולת שועל שלא תרצו לפספס ,או הכינוי שמור נתנה להם- חמאת בוטנימים (גאוני)

מה עושים?
400 גר' בוטנים קלויים קלופים
חצי כפית מלח (פחות או יותר לפי הטעם)
2-3 כפות שמן

מניחים את הבוטנים בקערת מעבד מזון וטוחנים במהירות גבוהה. כשהבוטנים טחונים דק, ומתחילים להידבק בתחתית המעבד, מפסיקים את פעולתו, ובאמצעות מרית מגרדים את הדפנות. מפעילים שוב, ותוך כדי פעולה מוסיפים את המלח, ואת השמן בהדרגה. התערובת תיעשה מעט יותר נוזלית וחלקה ואז אפשר להפסיק.
חמאת הבוטנים לא מתקבלת חלקה לגמרי, אלא מעט גרגרית.
אפשר להוסיף גם דבש לקראת הסוף. מעבירים לצנצנות ושומרים במקרר. מחזיק נצח!



לאחר שהכנתי חמאת בוטנים, יכולתי לגשת להכין לי חטיפי שיבולת שועל שאוכל לקחת ללימודים במקום לבזבז כסף על נייצ'ר ואלי בטעם האהוב עליי- חמאת בוטנים. התבססתי על אחד המתכונים הותיקים והמוצלחים בבלוג לחטיפי אנרגיה, והוספתי הפתעת ג'ינג'ר וציפורן ששדרגו את הטעם של חמאת הבוטנים לחטיף מיוחד וממכר. 

ככה הם נראים לפני האפייה
וככה אחרי

ריבועי חמאת בוטנים ושיבולת שועל
מבוסס על המתכון הזה
24-26 ריבועים

מרכיבים:

2 כוסות שיבולת שועל להכנה מהירה
¾ כוס חמאת בוטנים לא ממותקת
½ כוס סילאן
2- 3 כפות מים
קורט מלח
½ כפית ציפורן
¼ כפית ג'ינג'ר טחון


אופן הכנה:
  1. מניחים בקערה חמאת בוטנים, סילאן מלח ותבלינים. בקערה נפרדת מניחים את שיבולת השועל, מחממים תנור ל-180 מעלות, ומרפדים תבנית מלבנית או תבנית תנור בנייר אפייה.
  2. מחממים את הסילאן וחמאת הבוטנים כחצי דקה עד דקה במיקרוגל עד שהם מתרככים (לחילופין ניתן לחמם על הגז בסיר קטן).
  3. מערבבים היטב ויוצקים מעל שיבולת השועל.
  4. באמצעות כף או מרית מערבבים ודוחסים את התערובת ומוודאים שכל שיבולת השועל מצופה בחמאת בוטנים וסילאן. התערובת בשלב זה מעט פירורית, ניתן להוסיף מים עד לקבלת תערובת אחידה ומעט דביקה.
  5. משטחים את התערובת בתבנית בשכבה אחידה ככל האפשר. מהדקים ודוחסים בידיים, ומיישרים באמצעות מרית רטובה.
  6. באמצעות חותכן פיצה או סכין חדה חותכים לריבועים.
  7. אופים כ-20 דקות עד שהריבועים מזהיבים.
  8. כשהריבועים עדיין חמים, מפרידים אותם אחד מהשני עם סכין ונותנים להם להצטנן לחלוטין.שומרים בקופסא אטומה בטמפרטורת החדר.



הערות:
  • אני לא שיטחתי את התערובת בצורה אחידה, לכן הקצוות קצת נשרפו לי. אני ממליצה לשטח את התערובת בצורה אחידה ככל האפשר, או לאפות בתבנית ריבועית או מלבנית קטנה יחסית, כזו שהתערובת תמלא את כולה. חשוב לרפד אותה בנייר אפייה לחילוץ קל,וככה נימנע מקצוות שרופים.
  • את חמאת הבוטנים אפשר להחליף בטחינה (מעולה) או בחמאת אגוזים או שקדים.
  • ניתן להוסיף אגוזים או שוקולד צ'יפס, ופירות יבשים שאוהבים.
  • הציפורן והג'ינג'ר הם בגדר המלצה בלבד. אני מכורה קשות לג'ינג'ר שאני מוסיפה אותו לכל מה שאני יכולה. אפשר להשמיט אם לא אוהבים.
  • השתמשתי בשיבולת שועל להכנה מהירה, אבל אפשר להשתמש גם בשיבולת שועל רגילה.





15 כבר הגיבו:

אנונימי אמר/ה...

בטחינה את מתכוונת לטחינה גולמית?

טעמים שרואים מכאן אמר/ה...

חייבת להתוודות ולומר שלמרות שאני מכורה לחמאת בוטנים, מעולם לא הכנתי חמאת בוטנים ביתית..אבל אחרי הפוסט שלך יש לי תחושה שבקרוב מאוד זו תהיה ההתמכרות החדשה שלי.

נדב אמר/ה...

זה נראה ממש טעים ופשוט!
לגבי החמאת בוטנים - אני נאלץ להיות טרחן ולומר שאם כבר מכינים בבית לא חייבים להוסיף שמן. הרי בבוטנים יש מלא שמן ואם טוחנים אותם מספיק זמן הם מתחילים להפריש אותו וכל התערובת נעשית חלקה מעצמה. מדובר פה על די הרבה זמן, בערך 10 דקות.

מור אמר/ה...

גברת טול טולים (הייתי חייבת להפריד לשם פרטי ושם משפחה לטובת הנזיפה), מה זה עוזר לי שאת קוראת לי גאון אם אני לא מקבלת איזה חמאת בוטנימון אחד לטעימה? **אנחת ייאוש**
**ותסכול**

(נ.ב. הצלחת שלי עם הנקודות מוסרת ד"ש לאחותה התאומה שהופרדה ממנה בלידה ומככבת בפוסט הזה)

LiHi =] אמר/ה...

באת לי בול בזמן עם המתכון הזה :)
ינוסה כבר השבוע!

נטלי אמר/ה...

יו זה נראה מעולההה ומושלם ליד הקפה שלי עכשיו. ינוסה :)

נטלי

sweetmisspudding אמר/ה...

מקסים. מאד אהבתי.

lensandfood אמר/ה...

אני לא אוהבת חמאת בוטנים, אבל בהחלט מסכימה שיותר כיף, טעים והרבה יותר בריא לאכול משהו שמכינים לבד בבית...

לא דיברנו עוד על עגבניה אמר/ה...

הלואי והיתהלי קערה לפוד פרוססור אחד, הלואי והיה כוח לפודפרוססור השני, הלואי והיה לי פודפרוססור שלם!
בינתיים אני אחלום על חמאת בוטנימים.

חיפוש עבודה אמר/ה...

זה נראה ממש טעים!
אם רק אפשר לציין על איזה חום לכוון את התנור :)

תודה

גבריאלה אמר/ה...

הכנתי ויצא מושלם!
יש להם מרקם שלא דומה למשהו שאני מכירה. בין פריך לנימוח. בין אוורירי לדחוס. השילוב בין התבלינים לחמאת בוטנים יוצא מעולה. בקיצור מה אני אגיד, הכנתי אותם לפני יומיים ועכשיו נשאר בקופסא ריבוע אחרון.
ומה שהכי מוצא חן בעיניי זה שלוקח בדיוק דקה וחצי להכין אותם. כמובן שהשתמשתי בחמאת בוטנים קנויה

אגם ברנר אמר/ה...

כמה קריטי שהבוטנים יהיו קלויים?? קניתי בטעות בוטנים רגילים

אגם ברנר אמר/ה...

כמה קריטי שהבוטנים יהיו קלויים?? קניתי בטעות בוטנים רגילים

טל אמר/ה...

לאגם
האמת שזה די קריטי
את יכולה לקלות אותם בתנור לקרר היטב ואז לטחון

אנונימי אמר/ה...

ניסיתי, השתמשתי בחמאת בוטנים קנויה וחלק מהסילאן החלפתי בסירופ מייפל (כי לא היה לי מספיק). יצא פריך ופשוט מעולה, תודה על המתכון!

הוסף רשומת תגובה

כשאתם מגיבים, זה כיף חיים