-->
טוען...

יום שבת, מאי 04, 2013

עוגיות אצבע קריפיות

אז היי.
מה קורה?



שוב הכנתי עוגיות לשיעורי בית.
כן כן.

היתה לי הגשה של תרגיל בו התבקשנו להפיק שפה חזותית לאירוע. איזה אירוע שבא לנו.

אז ישבתי וחשבתי, וההתלבטות בהתחלה היתה בן אירוע לteen moms לבין פגישת מחזור לחיות של תיבת נוח.
מסיבות כאלה ואחרות (כמו למשל שאני לא יודעת לתקשר חזותית עם חיות) ירדתי מהרעיונות המוזרים האלה, לטובת רעיון מוזר לא פחות (כזו אני, מוזרה) והחלטתי להפיק פריק שואו המוני "מופע האימים"

אני מאד אוהבת את כל האפלה והמסתורין שסובבים את הירידים האלה, ואת העיצוב של הכרזות בנושא, משנים קודמות.
במהלך התרגיל קצת נתקעתי, וקיבלתי מהמרצה שלי משימה ללכת לראות את הסרט "אוז".

אוקיי, שיעורי הבית הכי טובים שאפשר לקבל! הסרט היה ממש חגיגה ויזואלית, ויצאתי ממנו מחוזקת ומלאת השראה.

החלטתי ללכת על איורים ידניים, ועל צבעוניות של שחור לבן ואדום, ריבוי פונטים ודימויים מוזרים.
אז התוצאה הסופית לא מושלמת, אבל נהניתי ממש וה הכי חשוב.





הערה: כל הפונטים שמוצגים בתמונות הנ"ל הם לצרכי לימודים בלבד ולא לכל שימוש מסחרי אחר

איך זה קשור לעוגיות אתם שואלים?
או. יפה. אתם חדים.

אז גם לאירוע פריק שואו המוני, חייבים כיבוד! אז עוגיות אצבעות הפסתרנית הגידמת- מספיק קריפי? :) 
והיתה גם קופסא מלאה בגלגלי עיניים. אם כבר שאלתם.

אז את המתכון לעוגיות לקחתי מהבלוג הזה, וביצעתי בו כמה שינויים.
הכנתי רק חצי כמות, כי כמה אצבעות מבחילות (אך טעימות) אפשר לאכול?
בהתחלה הכנתי כמו שהבחורה בבלוג מתארת, עם שקדים טבעיים כי לא היה לי זמן לקנות מולבנים, וזה יצא ממש גדול. יותר מידיי גדול וגס. אז רציתי להכין אותן קטנות, אבל לא ידעתי מה אפשר לשים בקצה שיראה כמו ציפורן. חיטטתי במעמקי המקרר ומצאתי גרעיני דלעת! והם נראים בדיוק כמו ציפורניים אנושיות- ביום ממש רע ובמצב ריקבון מתקדם.

אז למרבה השמחה המבחילה, התקבלו אצבעות מציאותיות למדיי..אני הייתי מרוצה מאד. ומשאר הבצק גלגלתי עוגיות עם סוכר וקינמון, לבעלי הלבבות החלשים מביננו.

חשוב לשים לב- אם אתם רוצים את האצבעות שלכם מדוגמות ככל האפשר רצוי להכין אותן דקות יחסית, בעובי קצת פחות משל אצבע רגילה, כי הן מתנפחות מעט באפייה.
השקד או גרעין הדלעת עלול ליפול לאחר האפייה, מה שאני עשיתי כדי להדביק בחזרה היה לערבב מעט אבקת סוכר עם מים ולהשתמש בזה כדבק. במקרה הזה חשוב לתת לעוגיות להתייבש באוויר לפחות 15 דקות.
בנוסף העוגיות לא מתוקות מידיי, אז אפשר להוסיף עוד 2-3 כפות אבקת סוכר למי שאוהב עוגיות יותר מתוקות.
ניתן להכין כעוגיות חמאה רגילות, הבצק ממש נוח לעבודה ולרידוד.

אצבעות הפסנתרנית הגידמת
כ-30 עוגיות
מקור המתכון

מרכיבים:
100 גר' חמאה רכה
60 גר' אבקת סוכר (חצי כוס)
חצי כפית תמצית וניל
קורט מלח
1 ו- 3/4 כוסות קמח
1 ביצה
חצי כפית אבקת אפייה

חצי חבילת גרעיני דלעת או שקדים קטנים קלופים וחצויים

אופן ההכנה:
  1. בקערת מיקסר מניחים חמאה ואבקת סוכר. מערבלים ביחד עד לקבלת תערובת אחידה. מוסיפים את הביצה ותמצית הוניל ומערבלים עד לקבלת תערובת תפוחה ואוורירית.
  2. מוסיפים בבת אחת את הקמח המלח ואבקת האפייה ומעבדים קלות עד לקבלת בצק אחיד.
  3. מניחים במקרר עטוף בנילון נצמד כחצי שעה.
  4. מחממים תנור ל-180 מעלות ומרפדים תבנית בנייר אפייה.
  5. כשהבצק קר, לוקחים מעט בצק ומגלגלים לגליל דק באורך אצבע ובעובי של 1.5-2 ס"מ. מניחים בתבנית. נועצים בקצה של כל גליל גרעין דלעת ולוחצים אותו היטב לתוך הבצק. באמצעות קיסם יוצרים צורת חריצים בסמוך לגרעין ולאורך ה"אצבע"
  6. אופים 15-17 דקות או עד שהעוגיות מעט מזהיבות בשוליים ויציבות למגע.
  7. מצננים ושומרים בקופסא אטומה.


וקצת OFF:

כדאי לכם להכיר את הבלוג של שרונה photo.fashion.passion - בלוג אופנה מהמם. שרונה היא סטייליסטית, והיא פרסמה ראיון קצרצר איתי על התכשיטים שלי, ובסיומו- הפתעה- אנחנו מגרילות טבעת פנינה מהממת. אז שווה להכיר ולהיכנס. כל הפרטים על ההגרלה נמצאים בקישור.

בנוסף, ביום חמישי הקרוב, 09/05/13 משעה 14:00 התכשיטים שלי ואני נחכה לכם באירוע הפתיחה של קאנטרי קרית אונו רח' קק"ל 4, בדוכן מהמם. אז תבואו, יהיה מגניב. 

7 כבר הגיבו:

נטלי אמר/ה...

זה התרגיל הכי אדיר אבר ואני יכולה להעיד שהעוגיות גם ממש טעימות :)

נטלי

מור אמר/ה...

אוף, נטלי הקדימה אותי!
רציתי לומר שהן נראות אמיתיות גם במציאות - אפילו יותר - ושהן טעימות לאללה. ושאת מוכשרת, אבל את זה אני אומרת לך כמעט כל יום.

וחוץ מזה, הידד -- פוסט!!

וחוץ מזה חוץ מזה, ווהו על הראיון-ההגרלה :-)

שמרית אמר/ה...

תקשיבי....אין דברים כמוך!
אלופת עולם!
נראה אמיתי לגמרי...WOW!!

miss pudding אמר/ה...

חשבתי שרק אמריקאים מכינים את זה. את ממש מוכנה להלוואין

אנונימי אמר/ה...

הבלוג שלך מדהים (!!!) והאצבעות האלו אדירות, לגבי הבלוג של שרונה - אני חובבת בלוגי אופנה ונחשפתי אליו עוד בעבר, מצטערת לדווח שממש לא מדובר בבלוג אישי אלא באסופת קומוניקטים משודרגת. כל פוסט-יח"צ. אותי אישית זה משעמם אבל כל אחד וטעמו הוא...

אנונימי אמר/ה...

הי, אפשר להמיר את החמאה לשמן (לעוגיות פרווה)?

טל אמר/ה...

פחות מומלץ
יש מתכונים לעוגיות עם שמן בבלוג

הוסף רשומת תגובה

כשאתם מגיבים, זה כיף חיים