-->

יום שבת, מאי 25, 2013

פיצה ללא לישה

שלום שלום

יודעים מה קורה עוד מעט? עוד כמה שעות?
אני נכנסת לשבוע האחרון של הסמסטר הרביעי.



זה אומר שנשארו עוד 4 (לא כולל סמסטר קיץ)

אז ווהו!
מקווה בהדרגה לחזור לחייכם עם מתכונים טעימים וחדשים (יש לי מלא בראש, הם פשוט לא יוצאים לפועל)
ולמען האמת קצת נמאס לי לקטר לכם. (אבל אני כל כך שמחה שנגמר -קריאת שמחה קטנטנה בלב- ווהו-)

אז מה שלומכם?
איך עבר שבועות? איך התחיל הקיץ?

כבר עקצו אתכם יתושים? (כן)

כבר אכלתם גלידה? (כן)

כבר התייאשתם מהחום? (כן)

כבר התמכרתם למזגן? (נחשו..)

האמת שיצא לי להכין (בלחץ רב) כמה וכמה דברים לאחרונה.

נתחיל בארוחת שבועות שהכנתי לבדי שכללה בין היתר : 



אצבעות פילו עם גבינת עזים ופלפל קלוי- זהו, פשוט וטעים, לצד סלט כרוב מעולה שמציץ בצד


מאפה פסטה וגבינות שיצא חביב ולא יותר


עוגת גבינה עם שוקולד ובישקוטים של אמא שיצאה מדהים


ופיצה מעולה ללא לישה, ופוקאצ'ות ולחם שום מאותו בצק


וגם וגם, כמו כל שנה הכנתי עוגת יום הולדת להורים שלי שחוגגים באותו יום יום הולדת, כמו בשנה שעברה ושעברה שעברה






בסיס של עוגת חמאה נימוחה, קרם פטיסייר וניל, נשיקות קפה וקצפת שוקולד חלב, אם רציתם לדעת...

למרות שהיא יצאה קצת מכוערת ועקומה כי היה חם ושיעורי בית ושלל תירוצים, אעלה מתכון בהמשך :)


אז היום אביא לכם מתכון לפיצה נהדרת ללא לישה.

התחיל להיות חם נכון?
כשחם, אנחנו רוצים כמה שיותר להתרחק מהמטבח, ולאכול דברים שיצננו את המוח מהקיץ הישראלי.
קצת ארטיקים, אבטיח או סלט ואני מסודרת. באמת.

אבל לפעמים זה בלתי נמנע ומתחשק לאכול משהו עם קצת יותר "גוף"

אני רוצה להכיר לכם (אם אתם עוד לא מכירים) מתכון לבצק שמרים נהדר, שלא מצריך יותר מערבוב של כמה מצרכים, מנוחה ארוכה ואפייה קצרה שמניבים מאפים מדהימים.

אין ספק שמתכונים שקלות ההכנה לעומת התוצר הסופי המרשים קונים אותי ברגע, אז תכירו את המתכון ללחם ללא לישה שראיתי לראשונה בבלוג של חן שוקרון- מתוקים שלי.
מדובר בבצק פשוט להכנה שהכנתי אינספור פעמים בצורת לחם.
את הרעיון להכין ממנו פיצה קיבלתי מחברה, שהכינה מהבצק פוקאצ'ות עם ירקות לכבוד מסיבה. התוצאה היתה מצוינת ואימצתי אותה בשמחה ובשבועות אף ניסיתי להכין פיצות, פוקאצ'ות ולחם שום. יצא מעולה ואני מביאה בפניכם את המתכון עם שלל הגיוונים.



פיצה ללא לישה
מבוסס על המתכון מהבלוג "מתוקים שלי" 
כ3-4 פיצות בינוניות

לבצק:

3 כוסות מים פושרים
1.5 כפות מלח
1.5 כפות שמרים יבשים
6.5 כוסות קמח לבן

לרוטב:

3 עגבניות גדולות מגוררות
2שיני שום כתושות
2 כפות שמן זית
תבלינים לפי הטעם: 
מלח, פפריקה מתוקה, אורגנו מיובש, מעט פלפל שחור

לפיזור על הפיצה:

עלי בזיליקום טריים
גבינת מוצרלה מגוררת /צהובה מגוררת
שמן זית למריחה על הבצק

אופן ההכנה:
  1. מניחים בקערה/ קופסא גדולה את הקמח, השמרים והמלח. מערבבים היטב. יוצקים את המים ומערבבים אמצעות כף או בידיים עד לקבלת עיסה לחה. 
  2. מכסים לא בצורה הרמטית - במגבת או במכסה של הקופסא (עדיף) ומתפיחים שעתיים בטמפרטורת החדר.
  3. מעבירים את הבצק למנוחה של 8 שעות במקרר, בינתיים מערבבים ביחד את כל מרכיבי הרוטב טועמם ומתקנים תיבול.
  4. מחממים תנור ל190 מעלות, מכינים תבניות וניירות אפייה מתאימים.
  5. לאחר המנוחה מחלקים את הבצק ל-3 או 4 חלקים שווים (תלוי כמה פיצות אתם רוצים וכמה עבות אתם אוהבים אותן)
  6. הבצק דביק לכן חשוב לעבוד לפי ההוראות הבאות: מקמחים נייר אפייה, מניחים עליו כדור בצק אחד. משמנים את הבצק והידיים בשמן זית ומותחים ופורסים בעדינות את הבצק לעובי הרצוי. יכול להיות שהבצק לא יכסה את  כל הנייר, אבל לא צריך למתוח אותו יותר מידיי עד שיקרע.  מעבירים את הנייר עם הבצק לתבנית אפייה מתאימה.
  7. מורחים שכבה נדיבה מהרוטב (משאירים קצת שוליים נקיים מרוטב) מפזרים עלי בזיליקום קרועים, ושכבה נאה של גבינה. 
  8. אופים בתנור החם כ-20-25 דקות או עד למידת האפייה הרצויה. ניתן לבדוק אם הפיצה מוכנה לפי צבע שולי הבצק. כמו כן ניתן מעט להרים את הפיצה ולבדוק אם התחתית שלה מספיק אפויה לפי טעמכם.
  9. ממשיכים כך עם שאר הבצק, זוללים בהנאה. ניתן להקפיא.




הערות:
  • הבצק מעט דביק. אם מקמחים היטב את המשטח ומשמנים את הידיים והבצק זה מקל על העבודה. חשוב לזכור שהפיצות מקבלות צורה של "פיצה פרי סטייל". בעיניי זה מקסים ואין חובה להיאבק בבצק לקבלת צורה עגולה מושלמת, אלא לזרום איתו.
  • ניתן להוסיף תוספות לפיצה בין הרוטב לגבינה כמו בצל, פטריות, זיתים ועוד.
  • ניתן להכין כפוקאצ'ה, להשאיר את הבצק מעט עבה יותר, ליצור בו גומות באמצעות האצבעות, לפזר מעל שמן זית, מלח גס שיני שום פרוסות ומה שאוהבים ולאפות באותה צורה.
  • ללחם שום- כמו בפוקאצ'ה, רק שמפזרים שכבה נדיבה של שמן זית, מעל שתי שיני שום כתושות, ומכסים את הכל בעוד שכבה של פרמזן מגוררת. אופים עד שהלחם מזהיב והגבינה מבעבעת.
בברכת קיץ שמח, המון פיצה גלידה אושר ושמחה להמונים :)


6 כבר הגיבו:

אנונימי אמר/ה...

לילה טוב, כיף לקרוא אותך, תליתי את המתכון על המקרר,
דברים לעשות...
אשמח למתכון של עלי הפילו וסלט הכרוב.
שבוע טוב

טעמים שרואים מכאן אמר/ה...

איזה רעיון מקסים!!
איך בא לי חתיכה מהפיצה עם הבזיליקום...

גלי אמר/ה...

נראה מצוין.
אפשר כבר להזמין עם את המתכון של עוגת הגבינה עם הבישקוטים??
היא נשמעת מעולה!
:)

Winnie אמר/ה...

הפיצה מוצאת חן בעיני, במיוחד עם הבזייקום מעל. רוטב פשוט ולדעתי הכי טעים

רויטל - המערוך המקפץ אמר/ה...

יופי של פיצה:) הצילום מעורר תאבון . הילדים שלי ישמחו שאכין להם ..נתת לי רעיון לארוחת הערב היום

מור אמר/ה...

יופי טל, תראי לי פיצה במקום להכין לי פיצה. גם כן חברה.

הוסף רשומת תגובה

כשאתם מגיבים, זה כיף חיים