-->
טוען...

יום ראשון, יוני 23, 2013

ארטיק קרטיב בקטנה

הקפאתם פעם ארוחת בוקר?


אני לא מדברת על חביתה או מקושקשת.
וגם לא על סלט, או כריך.


יוגורט אני אוכלת כמעט כל יום. לפעמים עם גרנולה, ולפעמים סתם עם סילאן וטחינה (סליחה שאמרתי סתם על סילאן וטחינה זה לא יקרה שוב!)

אציין שסילאן וטחינה אני מוסיפה לכל דבר בערך החל בכריכים, ממשיך ברטבים לסלט ובסוף גם על וופל בלגי או על פנקייקס. תנסו זה נהדר! עובד מצוין גם עם גלידת וניל.

אז הקטע של לשפוך גביע יוגורט לקערה קטנה ומעל לזלף סילאן וטחינה ולסגור את הפינה של ארוחת הבוקר הוא פשוט ונהדר בעיניי בימים חמים ולחוצים שאין לי כח לחשוב על מה אני אוכל.



כשקיבלתי תבנית חדשה של ארטיקים תכננתי במשך שבועות איזה ארטיקים מגניבים אני אכין. כמובן שלא היה לי זמן לכלום וברגע האמת פשוט ערבבתי יוגורט עם טחינה וסילאן חילקתי בין התבניות ושלחתי להקפאה. לא ידעתי מה יצא מכל הסיפור, ודי פחדתי שאקבל מרקם קרחי ומבאס, הרי בתור ילדה תמיד הייתי מקפיאה מעדנים ויוגורטים ממותקים בשלמותם בציפייה לקבלת גלידה מהממת וזה אף פעם לא היה מדהים ותמיד קשה מידיי לאכילה.

התקבלו ארטיקים מעולים שלא יביישו אף ארוחת בוקר ואף פרוזן יוגורט, ובימים החמים האלה זה ממש תענוג שגם ארוחת הבוקר יכולה להיות קפואה.

זה בקושי מתכון, אבל זה שווה וטעים ממש. את הטחינה אפשר להחליף בחמאת בוטנים או חמאת שקדים, או כל ממרח אגוזים אחר, ולארגן קערה עם גרנולה שאפשר יהיה לטבול בה את הקצה של הקרטיב בין ביס לביס.

בימים חמים כאלה אין מנוס מלהיות יצירתיים כדי להתקרר, בואו נתחיל בלהקפיא ארוחות בוקר :)

קרטיב יוגורט טחינה וסילאן
6-7 קרטיבים בינוניים

מרכיבים:
2 גביעי יוגורט לבן לא ממותק באחוז שומן לבחירתכם (סה"כ 400 מ"ל יוגורט)
2 כפות גדושות טחינה גולמית
2 כפות סילאן או דבש

אופן ההכנה:
בקערה מערבבים היטב את כל המרכיבים, מחלקים בין תבניות קרטיבים ומקפיאים למשך הלילה.



זה כיף זה בריא וזה טעים ואפשר בקלות לגוון אותם עם אגוזים, פירורי ביסקוויטים, קינמון, פירות חתוכים וכל דבר אחר שבא לכם!

המלצה חשובה:
את התבנית קרטיבים רצוי לעטוף בנילון נצמד כשמקפיאים אותה כדי שהקרטיבים לא יספגו את ריחות המקפיא ויקבלו טעם לוואי. זה קורה בקלות יתרה וחבל.



שיהיה לנו קיץ נעים, ונתראה בהמשך עם מתכוני גלידה נוספים.

6 כבר הגיבו:

Krispina אמר/ה...

נשמע מתכון מצוין לעידודו שלי שאוהב יוגורט :)

רויטל - המערוך המקפץ אמר/ה...

נהדר. אהבתי את הרעיון של הקפאת היוגורט בטעמים האהובים עלי.

Winnie אמר/ה...

זה מגניב לגמרי!!
יש לי גם תבניות חדשות של ארטיקים וזה הדבר החדש שאני מכינה כל הזמן, בד"כ עם פירות
נשמע לי נהדר עם טחינה וסילאן, ואני בטוח אנסה את המתכון שלך!
זה ממש הגיע בזמן :)

נטלי אמר/ה...

בא לי עכשיו!!!

Kozyulka אמר/ה...

הכנתי היום- מעולה!!! תודה

גליה שמלות ערב אמר/ה...

אדיר!
בימים כאלה שכל הטבוענים מורידים לי לגמרייי מצריכת החלב
ורפי גינת מצמצם לי את הטחינה ל 3 מותגים
מזל שנשאר לנו דבש וסילאן :)))
אני בדומה אליך גם משתמשת בסילאן וטחינה לכל דבר.
עיבוי רטבים מבושלים, רוטב לסלט, המתקה של מנות אסייתיות, ואפילו סתם כך עם כפית.
זה נשמע כמו קטע אדיר. אני בהחלט אנסה ואחזור לדווח.
אחלה בלוג!

הוסף רשומת תגובה

כשאתם מגיבים, זה כיף חיים