-->

יום רביעי, אוגוסט 14, 2013

אצבעות לחם שום לא נורמליות

הי שלום לכם. שלום.



זאת אני. כן כן.

מה קורה?

אתם שונאים אותי. אני יודעת.
אבל אבל, רגע!

אני הולכת לגרום לכם לשנוא אותי יותר!

~סיפור~
לפעמים, אני קצת לא נורמלית, במיוחד כשזה מגיעה לאפייה. תקראו לזה OCD, תקראו לזה שאיפה לשלמות, אני חושבת שאני פשוט לא נורמלית.

לפעמים.


טוב זה התחיל ככה.
יום אחד, התחלתי עבודה חדשה, שם עבדה בחורה שהכירה אותי די סבבה, אוהבת בעצמה לאפות (והיא אופה מעולה) וגם קוראת את הבלוג שלי. הבחורה הזאת החליטה שהיא מנהלת את יחסי הציבור של משרד "טולטולים ושות'" או וואטאבר, הלכה וסיפרה לכווווולם שאני קונדיטורית מדופלמת (ועם כל האהבה שלי אלייך, יקירה, בכלל אין לך נטייה להגזים :) )
ואני? אני לא קונדיטורית מדופלמת. אני סתם טולטולית תמימה.



אז הלחץ התחיל לפעפע בעורקיי כשכל קולגה שנייה שאלה אותי מתי אני מכינה עוגה (ואני ביקשתי שני ימי חופש בשבוע תמורת כל העוגות שבעולם, כמובן שההצעה הזאת לא התקבלה בחיוך).

אז החלטתי שבישיבת הצוות הראשונה אני אכין משהו טעים.
פם פם פם! יום לפני הישיבה הגיע, ולא היה לי מושג מה אני מכינה. מרוב לחץ, פשוט השתגעתי והחלטתי להכין את העוגיות שהכנתי בערך מיליון פעם ואף פעם עד היום לא נכשלו.

אז טעיתי.

במקום עוגיות חתיכיות, קיבלתי קובבות שטוחות שדמו יותר ללחמניות של פסח.



ולא, העובדה שזילפתי מעל שוקולד מומס עם חמאת קקאו לא הסתירה את קובביותן.

והטעם הו הטעם. (אז מה אם החלפתי כמעט את כל הסוכר במתכון בסילאן. אופסי? )

והמרקם הו המרקם! כה עוגתי! כה עוגתי ולא עוגייתי כמו שרציתי!

כל מי שהיה איתי  (או לא היה איתי) באותו רגע היה מאד מסכן, כולל את מורקייק שספגה את ייבבותיי בוואטספ.
כולם ניסו לנחם אותי ש"זה ממש טעים" וזה "כמו עוגה רק בצורה של עוגיה" ו"זה בכלל לא נראה כמו לחמניות של פסח"

ואני?
התכנסתי בפינה ובכיתי.

טוב לא באמת.

אז הלכתי לאימון וחפרתי על כך לאחותי וחברה שלי עד שהן רצו להתכרבל באיזו פינה ולבכות. כולם ניסו לשכנע אותי שזה בסדר ושאני יכולה לקחת את זה לישיבה.
ואני?

ב12 בלילה עמדתי מעל בן מארי ממיסה שוקולד מריר לבראוניז הקבועים שלי..



החלק המצחיק הוא שסיפרתי לחבריי לעבודה על המקרה והם דרשו את העוגיות. הסכמתי להביא כמה לעבודה, ואלה חוסלו תוך 5 דק' ואפילו היו טעימות יותר מהבראוניז לכמה אנשים.

אז להיעלב?

**רגע**

קרייג מצבי הנינג'ה, זה אתה?




ועכשיו, לחלק השפוי של הערב. מתכון לאצבעות לחם שום מעולות.

סתם, כי לא חייב להיות קשר בין הסיפור למתכון.




אצבעות לחם שום נורמליות ושפויות
כ-60 יחידות
מבוסס על הבצק הזה

מרכיבים:

לשמרים:
1 כף שמרים
1 כף סוכר
1 כף קמח
מעט מים פושרים

לבצק:
4 כוסות קמח לבן
4 שיני שום קצוצות דק
עשבי תיבול יבשים כמו אורגנו, בזיליקום ופטרוזיליה
1 כפית מלח
1/4 כוס שמן זית
1 ו-3/4 כוסות מים חמימים

לטופינג:
מעט שמן זית
מלח גס- לא חובה

אופן ההכנה:
  1. בקערת המיקסר מניחים שמרים, מפזרים מעל סוכר וקמח ובסוף את המים כך שיכסו את השמרים. מטים בעדינות את הקערה כדי לערבב קלות את החומרים.
  2. מכסים במגבת ומתסיסים כ-20 דקות.
  3. בתום 20 הדקות, מוסיפים את הקמח, המלח, השום ועשבי התיבול ושמן הזית (בסדר הזה)
  4. באמצעות וו לישה מערבלים כ-2 דקות עד שהחומרים מתחילים להתגבש לפירורים.
  5. מוסיפים את המים תוך כדי ערבול, בהדרגה, עד לקבלת בצק דביק. לשים כ-5 דקות במהירות נמוכה, או עד שהבצק נעשה אחיד ומתחיל להיפרד מדפנות הקערה.
  6. מכסים במגבת ומתפיחים כשעה- שעה וחצי, או עד שהבצק מכפיל את נפחו.
  7. כשהבצק תפח, מוציאים את האוויר, לשים 2- 3 דקות באמצעות הידיים, ומחלקים את הבצק לשני חלקים.
  8. מחממים תנור ל180 מעלות ומרפדים תבניות בנייר אפייה.
  9. מרדדים כל חלק לעלה בעובי של 2 ס"מ, מברישים בשמן זית, ומפזרים מעט מלח גס. באמצעות גלגלת לחיתוך פיצה או סכין חדה, חותכים מלבנים או ריבועים בגודל הרצוי.
  10. מסדרים בתבנית אפייה את הריבועים. הריבועים תופחים באפייה, אך לא חשוב לשמור על רווח ממש גדול בינהם.
  11. מכסים במגבת ומתפיחים 10 דקות- רבע שעה.
  12. אופים בתנור חם עד שהריבועים זהובים ותפוחים. 
  13. בתום האפייה בעוד המאפים חמים ניתן להבריש במעט שמן זית.




ביי, שלום וחג שמח.

15 כבר הגיבו:

אולגה אמר/ה...

טל, איזה כיף שחזרת!
קרה לי כבר כמה פעמים שדווקא כשהייתי צריכה להביא עוגת רושם, לא יצא לי כמו שצריך. אז אני מאוד מזדהה עם הצער שלך. ו- respect על זה שלא ויתרת! אני אגב מרוצה מכל שלושת הדברים שפרסמת.. התמונות מקסימות!

אנונימי אמר/ה...

סליחה על הבורות, אבל האם שמרים יבשים גם יעבדו כאן? (בסטארטר)

חלי אמר/ה...

אז בסוף חזרת! מה נסגר איתך לאחרונה? שכחת אותנו?
בלי קשר, הלחמים נראים טוב ממש! רק יש לי שאלה, אם אני רוצה כזה לקבוצה של בערך 30 -35 מורעבות, בתור התחלה של ארוחה חלבית,הכמות מספיקה,או שהלחמים יוצאים ממש קטנים? תודה! (אני מקווה שלא תשכחי אותנו עוד פעם,כי אני מתחילה לפתח חרדת נטישה...)

חלי אמר/ה...

שכחתי לשאול קודם,אפשר להמיר לשמרים טריים או שזה קצת משנה את הבצק?

רויטל - המערוך המקפץ אמר/ה...

איך אני אוהבת לקרוא את הסיפורים שלך:)
מקלות השום נראים נפלא. בטוח ינוסה אצלי בהקדם.
ככה זה שחגי שלי הוא בן קיבוץ דורות שקם 40 שנה מידי בוקר לניחוחות השום מהשדות ליד הבית

טל אמר/ה...

הכוונה היתה לשמרים יבשים :)

טל אמר/ה...

אפשר, צריך להשתמש בכמות כפולה

נטלי אמר/ה...

אלוהים אדירים, זה נראה מושלם! ואיזה כיף שחזרת עם פוסט חדש!!!

מתגעגעת :)
נטלי

מור אמר/ה...

אמרתי את זה בזמן אמת, בוואטסאפ, ואומר את זה גם עכשיו: את מופרעת.
אבל חזרת עם פוסט חדש ועם אצבעות לחם שום שנראות מעולות, אז זה כמעט מתקזז.
תארגני לי כמה אצבעות כאלה, וזה כבר יתקזז לגמרי ;-)

zoe אמר/ה...

פרפקציוניזם זה חשוב :P
ואצבעות השום נראות נהדר!

אנונימי אמר/ה...

אשכרה חופרת !!

אנונימי אמר/ה...

נראה טוב... אפשר לאפות כלחם שלם? ואם כן אז מה זמן האפיה במקרה כזה?
תודה מראש!

טל אמר/ה...

לדעתי לפחות חצי שעה
לא ניסיתי לאפות ככיכר

Bar Shati אמר/ה...

מהי הכמות של עשבי התיבול? כמה לשים מכל תבלין?
תודה!

Bar Shati אמר/ה...

היי
תוכלי לכתוב את הכמויות לתבלינים?תודה.

הוסף רשומת תגובה

כשאתם מגיבים, זה כיף חיים