-->

יום שבת, אוגוסט 24, 2013

עוגת דבש ותפוחים מקורית

זה ראש השנה השלישי שלנו יחד.

אני מרגישה משנה לשנה, שאני צריכה להתעלות מעל עצמי.



זה לא פשוט לתחזק מערכת יחסים בשלט רחוק ולשמור על עניין כל פעם מחדש.

במיוחד כשכל פעם מחדש ניצבים בפניי אתגרים כה קשים, כפי שכבר סיפרתי לכם בעבר, של קינוח לארוחת חג שהוא גם פרווה, גם מקורי, וגם מסורתי וגם טעים.


אם תשאלו אותי, עוגת דבש לחה, דחוסה ומתובלת, עם או בלי תפוחי עץ מעל, זה בהחלט מספק.

אבל אתם, קשים. מחפשים שאהיה מקורית, יצירתית ושונה כל פעם מחד. ואני? אני לחה, דחוסה מסורתית ומתובלת!

תקבלו אותי כמו שאני! שמעתם??



חלשת אופי שכמוני, ואוהבת אתגרים, לקחתי סיכון בהכנת עוגה לחג השנה.

האמת?
יצאה אחת העוגות הטעימות ביותר שיצא לי לאכול לאחרונה.
וזה מאד קשה לי להגיד דבר כזה גדול על עוגה שהכנתי בעצמי (רק אתם יודעים כמה קשוחה הביקורת שלי לגבי המאפים שלי), וזה אולי בגלל שבמשך שלושה שבועות רצופים לא נגעתי במתוקים (הא!), אבל אחת העוגות הטעימות. בחיי.



מה כבר יכול להיות רע בעוגת דבש נמוכה ועסיסית, מעליה מלית של תפוחים, פירות יער וקינמון, ומעל הכל פירורי שקדים נימוחים? תכלס, בינינו...זה יכול להיות רע?

והקטע הטוב והכיפי בעניין הוא שהיא רק הולכת ומשתבחת במקרר.
הפירות הלחים נספגים בבצק, והופכים אותו לנימוח, ופירורי השקדים יושבים כמו שכבה מעודנת של מרציפן מעל הכל ומעדנים את המתיקות, ואז הפתעות של פירות יער בין ביס לביס שמוסיפים חמיצות, המון מרקמים וטעמים בעוגה אחת.

**שלום פרנץ' מניקור! אני אתגעגע אליך כי עוד מעט חוזרים ללמוד...**



איך הכל התחיל? שברתי את הראש מה להכין. מה כבר אפשר לחדש בעוגות לראש השנה שלא חידשתי.

היו לי כל מיני רעיונות, אבל כולם לא נראו לי מספיק מגניבים, או מקוריים, או חדשניים.

אז עשיתי את מה שאני עושה הכי טוב (או הכי אוהבת לעשות וחושבת שאני עושה הכי טוב) הכנתי בצק של משהו שאמור להיות עוגיות והכנתי אותו כעוגה!



אז התחתית היא בעצם סוג של דובשנית ענקית, וזה מה שמייחד את העוגה.
התבססתי בערך על הבצק הזה, ודימיתי אותו ככל האפשר לדובשניות. בתהליך ההכנה יש סוד מיוחד שנותן לבצק מרקם עשיר ורך במיוחד. אם אופים את העוגה בתבנית מסולסלת לפאי- היא נראית חגיגית במיוחד, ועושה עוד יותר רושם.
ההכנה פשוטה מאד- אז יאללה למתכון!



עוגת דובשניות, תפוחים, 
פירות יער ופירורי שקדים
מתכון לעוגה אחת בקוטר 22-24

מרכיבים:

לבצק הדובשניות:
1 ביצה
חצי כוס דבש/ סילאן
רבע כוס סוכר חום
קורט מלח
כוס וחצי קמח לבן
חצי כפית אבקת אפייה
2 כפות שמן
חצי כפית קינמון
רבע כפית ציפורן

למלית:
2 תפוחים קטנים מקולפים
חצי חבילת פירות יער קפואים (בערך 150 גר')
2 כפות סוכר חום
1 כף קורנפלור
חצי כפית קינמון

לפירורי השקדים:
50 גר' שקדים טחונים (כחצי כוס)
4 כפות קמח
2 כפות סוכר
3 כפות שמן

אופן ההכנה:

למלית:
  1. חוצים כל תפוח לשני חלקים ונפטרים מהליבה. פורסים לפרוסות דקות דמויות חצי ירח.
  2. מניחים בקערה את התפוחים ופירות היער.
  3. מוסיפים את שאר המרכיבים ומערבבים היטב. נותנים לתערובת לעמוד קצת ולהגיר נוזלים.


לבצק הדובשניות:
  1. מחממים את הדבש/ סילאן במיקרוגל כחצי דקה עד דקה, עד שהוא חם ונוזלי מאד.
  2. בקערה גדולה מניחים את הביצה ובאמצעות מיקסר מקציפים את הביצה. כשמתחילות להופיע בועות, מזרימים בזרם דק את הדבש החם ומקציפים במהירות גבוהה.
  3. ממשיכים להקציף את התערובת, תוך כדי הוספה הדרגתית של הסוכר.
  4. מוסיפים מלח, ציפורן וקינמון, ואת השמן.
  5. מוסיפים את הקמח ואבקת האפייה ומערבבים בעדינות עד לקבלת בצק חלק ונוזלי מעט.
לפירורי השקדים:
  • אם משתמשים בשקדים טחונים פשוט מערבבים את כל המרכיבים עד לקבלת תערובת פירורית.
  • אם משתמשים בשקדים שלמים, מניחים את השקדים במעבד מזון וטוחנים. מוסיפים את שאר המרכיבים וטוחנים בפולסים עד לקבלת תערובת פירורית.
להרכבת העוגה:
  1. מחממים תנור ל180 מעלות. משמנים תבנית בקוטר 22/24 במעט שמן.
  2. יוצקים את בלילת הדובשניות ומיישרים באמצעות מרית. אם הבלילה נדבקת למרית, פשוט מרטיבים אותה במעט מים וזה מסתדר.
  3. מסדרים מעל את מלית הפירות יחד עם הנוזלים.
  4. מפזרים בשכבה אחידה מעל הפירות את פירורי השקדים.
  5. אופים בתנור החם 25-30 דקות עד שקיסם שמוחדר לעוגה יוצא עם פירורים לחים עליו.

הערות:
  • יש לחכות שהעוגה תצטנן היטב לפני שחותכים כדי שלא תתפרק.
  • אני אפיתי את העוגה כ-20 דקות, והחלק הפנימי היה מעט רך. אני ממליצה לעקוב אחר זמני האפייה בהתאם לתנור שלכם כי זה משתנה מתנור לתנור, יכול להיות שיקח לכם יותר זמן ממני, ויכול להיות שפחות. הזמן המומלץ הוא 25 דקות. יש לעקוב אחר מצב העוגה בתנורכם.
  • העוגה נשמרת היטב במקרר, ואף משתבחת עם הימים. ניתן לחמם מעט לפני האכילה.
  • אפשר להשתמש בכל סוג של פרי יער קפוא או טרי. אני השתמשתי במיקס. אפשר להשתמש באגס במקום התפוח, ובכל אגוז אחר במקום השקדים.
  • אפשר להשתמש בקמח מלא

שני דברים לא קשורים:
  • אתם מוזמנים לעקוב אחרי השטויות שלי גם באינסטגרם- חפשו pandadsgn
  • יש מבצע שחבל שתפספסו בחנות התכשיטים של פנדה דיזיין- עגילים מתנה על כל קנייה, אז כל הפרטים כאן.

שיהיה חג שמח ופורח ושנה טובה ומתוקה וקצת חמוצה ומתובלת ועשירה ודחוסה ומסורתית ~






13 כבר הגיבו:

נטלי אמר/ה...

בא. לי. פרוסה. עכשיו.

נטלי

מור אמר/ה...

בובה, אין ספק שהצלחת לתחזק את מערכת היחסים ולהתעלות על עצמך!

טלי אמר/ה...

אני לא יכולה עם כל המתכונים המגניבים האלה לחג. אני לא יודעת במה לבחור...

הדר אמר/ה...

זה מה שחשבתי כשקראתי את הפוסט:
"יאמי, יאמי, יאמי, יאמי, יאמי, למה לי אין בלוג כזה יפה?, יאמי, יאמי, יאמי, אוף בא לי חתיכה"...

טעמים שרואים מכאן אמר/ה...

נראית עוגה טעימה בטירוף..
בדיוק כמו שאני אוהבת- פירורים ופירות- מה יכול להיות רע?

אפרת אמר/ה...

נפלא! נהדר! תמונות יפהפיות!!
הכי הכי עשית לי חשק להכין אותה!
שנה טובה ❤

אנונימי אמר/ה...

מעולה! ומה את אומרת על המרה לקמח מלא? וכן על קונפיטורת פירות יער במקום הקפואים?

טל אמר/ה...

לאנונימי
אפשר להחליף חצי מכמות הקמח הלבן במלא
אין בעיה להשתמש בקונפיטורה אבל אין צורך בסוכר במלית בגלל המתיקות של הריבה

ענבל אמר/ה...

טל, העוגה נראת מדהימה ואני בטוחה שהיא גם טעימה בטרוף :)
שיהיה לך חג שמח ושנה מתוקההה!

אביטל אמר/ה...

מרוב התרגשות מהכנת העוגה המהממת הזו
פישלתי עם הבצק והוספתי בטעות חצי כוס סוכר במקום רבע, הבצק יצא ממש לא נוזלי.
עדיין לא הרכבתי את העוגה...
האם את חושבת שיש דרך לתקן?
אפשר אולי להכין מהבצק הזה דובשניות ולהכין בצק חדש לעוגה?

תודה!

אגם אמר/ה...

הכנתי את העוגה היום לארוחת החג.
קצת פחדתי שפירות יער יצא מתוק מדי, וגם שיהיו בהם יותר מדי נוזלים בגלל ההקפאה, אז פשוט שמתי שלושה תפוחים ושזיף אחד.
מעל הקראמבל שמתי כמה פקאנים לקישוט.
יצא נהדר והעוגה נטרפה וזכתה לתשבוחות :)

אנונימי אמר/ה...

העוגה היתה מדהימה!! היא גם ישבה 4 ימים במקרר לפני שהגשתי אותה ואפילו לא הרגישו בזה! אני גם החלפתי את הפירות יער בקונפיטורה של פירות יער!

טל אמר/ה...

לאביטל
סליחה על העיכוב בתגובה! מקווה שהסתדרת
בכל מקרה זה לא היה אמור לפגוע בבצק
ספרי איך יצא!

הוסף רשומת תגובה

כשאתם מגיבים, זה כיף חיים