-->
טוען...

יום חמישי, אוקטובר 31, 2013

אוכל מחבק

משהו קרה לי.

אני.

במשך שבוע שלם אכלתי לארוחת ערב פתיתים שבושלו במיקרוגל.





אני לא אשקר, זה היה טעים.


ועוד הסוג הזה, של הפתיתים שמגיעים עם הבצל מובנה כבר בתוך השקית.

עוד משהו קרה לי.

זרקתי סיר שלם של מרק לפח.
חתיכה מהלב שלי נזרקה איתו.

כמה שאני שונאת לזרוק אוכל.

במיוחד כזה שהשקעתי בו ועמדתי וחיכיתי שהשעועית תתרכך, כי כל כך היה בא לי מרק וכל כך הייתי צריכה לעשות שיעורים.

אני עוד יותר שונאת לטעות, ולשים מלח לימון במקום מלח בישול.

ואז לטעום, ולהגיד " ואוו! למה זה כל כך חמוץ? בטח בגלל העגבניות. אני אוסיף עוד מלח (לימון)"



ואז להבין מה עשיתי, ולהוסיף המון מלח רגיל, כדי לנסות לתקן.

לטעום, להזדעזע ולהתבאס שאין לי תפוח אדמה במקרר שיספח את כל המליחות. 

(הידעת? אמא לימדה אותי כשהתבשיל יוצא מלוח מידיי, זורקים אליו תפוח אדמה, וממשיכים לבשל עד שתפוח האדמה סופח את המליחות העודפת)

ולנסות לאכול את זה כי אולי זה לא כזה נורא, ואחרי שתי כפות להעיף הכל לפח, ולהרגיש כאילו צחצחתי את השיניים בקולה.



ואז יום למחרת, כי אין לי מה לאכול, להכין בסיר גדול תבשיל מחמם ומחבק ומנחם ומשביע עם כל מיני דברים טובים.

אז התבשיל הזה הוא באמת לא מסובך להכנה. אין מינונים מדויקים של חומרי גלם, אין ממש איפה לטעות בו, וזה מה שנחמד.



תבשיל עדשים ובורגול מחמם ומחבק

מרכיבים:

1 כוס בורגול
1 כוס עדשים ירוקות
1 בצל קצוץ
2 שיני שום פרוסות
1 בטטה גדולה קלופה וחתוכה לקוביות
1 קישוא גדול חתוך לקוביות
תבלינים: מלח, פלפל, כורכום ומעט פפריקה
שמן כלשהו

אופן ההכנה:
  1. מבשלים את העדשים עד לריכוך. מסננים.
  2. בסיר גדול מחממים שמן ומטגנים בצל ושום עד להזהבה קלה.
  3. מוסיפים את התבלינים ומטגנים אותם עם הבצל והשום עוד דקה או שתיים.
  4. מוסיפים את הבורגול, מטגנים ביחד עד שהבורגול מזהיב קלות.
  5. מוסיפים את העדשים, הבטטה והקישוא, ומוסיפים מים עד לכיסוי ועוד קצת. מערבבים ומכסים את הסיר.
  6. מביאים לרתיחה על אש גדולה. כשרותח, מנמיכים את האש וממשיכים לבשל על אש נמוכה. 
  7. מערבבים מידיי פעם, ומוסיפים מים במידת הצורך, כי הבורגול והבטטה סופגים אותם מהר מאד.
  8. כשהבטטה והקישוא רכים ומבושלים, מכבים את האש. משאירים את הסיר מכוסה לרבע שעה, לאחר מכן מרימים את המכסה ונותנים ערבוב טוב להכל עם מזלג (ככה זה לא הופך ליציקה)
התבשיל לא נראה הכי אסתטתי ומפתה, אבל הוא ממש קדרתי וטעים, והבטטה נותנת הפתעה רכה ומתוקה בין הביסים, וזה הזכיר לי קצת תבשילי פויקה.
טעים עם סלט קצוץ, שמן זית וטחינה מתובלת בשום ולימון.

או סתם עם עגבניות שרי, מלח ופלפל.






חורף קל ונעים!

6 כבר הגיבו:

The Cookie Fairy אמר/ה...

איזה באסה... שונאת כשזה קורה!
אבל לפחות התנחמת ביופי של תבשיל במקום
ולפי התמונות הוא באמת עושה חשק להתחבק איתו... :)
שיהיה חורף נעים,
עם כמה שיותר מרקים בלי מלח לימון, וכמה שפחות פתיתים במיקרוגל

גבריאלה אמר/ה...

מה שבטוח זה שצריך לנסות להכין את התבשיל המחבק הזה, כל השאר הסטוריה! היה מצחיק לקרוא

מור אמר/ה...

"חתיכה מהלב שלי נזרקה איתו" - טל, שברת לי את הלב!!
איזה פוסט תיאורי וציורי :-)

טלי אמר/ה...

לא היה לי מושג שאפשר להכין פתיתים במיקרו... מצטערת על המרק. גם אני שונאת לזרוק אוכל.
אבל הרווחנו תבשיל שבאמת נראה מנחם וגם מתאים בול להנחיות התזונה החדשות שלי... תודה!

גל אמר/ה...

צחקתי בקול רם, וגם ריחמתי קצת. ואז שוב צחקתי :)
וחוץ מזה, ארוחת מיקרו זה טראש למביני דבר, אל תתביישי, זה גם סיפור חיי.

אנונימי אמר/ה...

היי, נחשפתי לבלוג לאחרונה- נהדר וכיפי!
הכנתי את התבשיל, החלפתי בורגול בקינואה- יצא טעים, חמים ומשביע :) יאומץ למתכוני הבית
שימו לב שיוצא כמות מאוד גדולה.

תודה!

הוסף רשומת תגובה

כשאתם מגיבים, זה כיף חיים