-->

יום שני, דצמבר 02, 2013

10 דברים שלא ידעתם עליי + עוגת שמרים פיסטוקיישן ושקדים

בדירה החדשה שלי אין לי מערוך.

ובתנור אין מעלות, יש דרגות חום מ-1 עד 9.

וכמעט כל פעם שאני אופה אני מקבלת כווייה.

הדירה החדשה שלי קרובה להכל, ולייד הבית אני קונה פיסטוקים טריים ושקדים טבעיים.

פיסטוקים טבעיים זה דבר יקר.

פיסטוקים טבעיים מקולפים זה דבר יקר פי שתיים ושישית.




אם 100 גר' פיסטוקים בקליפתם עולים 6 ש"ח ו100 גר' פיסטוקים מקולפים עולים 14 זה פי שתיים ושישית?

1. אני לא טובה במתמטיקה. וגם לא בחשבון. אפילו נכשלתי בבגרות אחת.

2. אני לא מבדילה בין גוונים מסויימים של ירוק וחום, ולפעמים מבלבלת בין שני הצבעים. זה קורה לפעמים עם ורוד וסגול. אני טוענת שזה עניין של הגדרה. אנשים מסויימים (אהמ אהמ) טוענים שאני עיוורת צבעים. לא לדאוג- אני לומדת עיצוב.



3. יש לי בעיית מרקמים קשה. המחברות של פעם, מהקרטון החום? לא מסוגלת לגעת בהן. גם לא בעץ חשוף ולא משוייף. שונאת את הרעש של סכין ומזלג שורטים צלחת, וסקוטצ' יבש שמשפשף סיר, והקליפה של הקישוא עושה לי צמרמורת. אם יש יותר מידיי סיבים באבוקדו/ מנגו/ בטטה- זה עושה לי רע.

4. אני אלרגית לחתולים. ועצי זית. ועצי ברוש. ואבק. וגם יש לי אסתמה.



5. יש לי אהבה בלתי מוסברת ומביכה מאד בכל מה שקשור לנצנצים. לפעמים אני אומרת דברים כמו "הלוואי שיכולתי לצפות את כל העולם בנצנצים ורודים" והדבר שהכי ריגש אותי (בצורה מביכה עוד יותר) בשוקולדים החדשים של עלית הם ניירות האלומיניום הצבעוניים המהממים שעטפו כל חפיסה.התרגשתי.



6. עד גיל מסוים לבשתי רק שחור. כשרציתי לגוון לבשתי אפור. וכשממש התפרעתי- אפור בהיר או כחול כהה. עד היום אני שונאת בגדים בצבע חום, תכלת-טורקיז ומג'נטה. אבל הארון שלי הרבה יותר צבעוני מפעם, ועם זאת אני עדיין עקבית בבחירת הצבעים של הבגדים שלי (או כמו שאמא שלי אומרת- צבעי בית חולים)

7. אני לא מסוגלת לאכול הרבה פירות וזה יפתיע אתכם-  אומרת איכס על בננות, סברס, תאנים, תמרים (אוהבת רק ממרח), ליצ'י(בררר! זה חילזון במעטה ורוד! ואף אחד לא ישכנע אותי אחרת!) אפרסמון, וכל שאר הפירות הדוחים האלה (סליחה) והרכים והמושיים עם המרקם הלא ברור שעושה לי צמרמורת ואני לא מבינה למה המציאו אותם.

8. בתיכון למדתי 5 יחידות ביולוגיה ו5 יחידות כימיה כי לא היה לי משהו אמנותי ללמוד.

9. אני מאד אוהבת את השילוב של מלוח מתוק, ובצבא קצת לקחתי אותו למקום קיצוני כשהייתי אוכלת כריכים עם גבינה צפתית וריבת משמש

10. יש לי חסכי קולנוע מטורפים. לא ראיתי בערך 90% מהסרטים שאני אמורה לראות, כלמיני קלאסיקות למינהן, נרדמתי בספרות זולה ואף פעם לא ראיתי אותו עד הסוף, ואני אפילו לא מכירה מספיק קלאסיקות בשמותיהן כדי להגיד שלא ראיתי אותן.

אלה היו עשרה דברים שלא ידעתם עליי.
הכל בגלל מור, שכתבה על עצמה עשרה דברים שלא ידעתם, והעבירה את המשימה הלאה לשלושה בלוגרים אחרים, ואני בינהם.




ועכשיו, אחרי שהתקדמנו עוד שלב ביחסים, אפשר לדבר רגע על עוגת השמרים הטבעונית הכי טעימה בעולם?

עוגת שמרים.

בצק בחוש.

זה מדהים, וזה רך וריחני, וזה תופח ו...

כשאורחת טבעונית באה, ומתחשק להפתיע אותה במשהו שהוא לא עוגת תמרים-טחינה קקאו...ואין במה לרדד, מכינים עוגת שמרים בחושה.



לא צריך ללוש.
לא צריך לרדד.
כמו להכין עוגה בחושה, ולהמתין לה קצת יותר.

למי שמפחד משמרים, ואין לו ניסיון,  ואין בזה ביצים או חמאה, ובפנים יש המון שקדים ופיסטוקים, כמו מרציפן חמים וטעים, ומעל הכל סוכר חום וקינמון, וזה כיף, ולא מרגישים הבדל.

ופיסטוק.
כמה הוא יפה. סגול וורוד וירוק וחום, וקטן וטעים.

עוגת שמרים בחושה טבעונית במלית 
שקדים ופיסטוקים (יש את זה ביותר ארוך?)
מבוסס על המתכון הזה עם המון שינויים
שתי עוגות אינגליש קייק קטנות

מרכיבים לבצק:

3 כוסות קמח לבן
1 כוס סוכר (אפשר להפחית)
1 כף שמרים יבשים
1/4 כפית מלח
3/4 כוס חלב / חלב סויה
1/2 כוס רסק תפוחים
1/3 כוס שמן (80 מ"ל)

מרכיבים למלית:
1/2 כוס שקדים טבעיים
1/2 כוס פיסטוקים טבעיים
1 כף מיץ לימון
1/4 כוס מים קרים
3 כפות סוכר
מעט קינמון -לא חובה

מעט סוכר וקינמון לפיזור מעל העוגה, לא חובה

אופן ההכנה:

  1. מניחים בקערה רסק תפוחים, חלב /חלב סויה, שמן, מלח וסוכר וטורפים היטב עד לקבלת תערובת חלקה.
  2. מוסיפים את הקמח, מפזרים מעל את השמרים ומערבבים יחד עם שאר המרכיבים עד לקבלת בצק אחיד, חלק ומעט נוזלי.
  3. מערבלים את הבצק (ידנית או במיקסר) למשך כ-5 דקות.
  4. מכסים את הקערה ונותנים לבצק לתפוח בטמפרטורת החדר למשך שעה.
  5. מעבירים למקרר ומתפיחים עוד לפחות 4 שעות.
  6. מכינים את המלית: במעבד מזון או בלנדר, מניחים שקדים ופיסטוקים. טוחנים לאבקה דקה.
  7. מוסיפים את שאר מרכיבי המלית, וטוחנים יחד עד לקבלת ממרח טעים במיוחד.
  8. לאחר שהבצק נח במקרר, מוציאים אותו לטמפרטורת החדר, ונותנים לו ערבוב קל. הוא עדיין אמור להיות נוזלי.
  9. משמנים שתי תבניות אינגליש קייק ומחממים תנור ל180 מעלות.
  10. בכל תבנית מניחים רבע מכמות הבצק, מעל חצי מכמות המלית, ומעל הכל את יתרת הבצק (רבע בכל תבנית)
  11. מפזרים מעט סוכר וקינמון ואופים בתנור החם 20-25 דקות, עד שהעוגות תפוחות, יציבות וזהובות.




הערות:
  • הבצק יוצא ממש מוצלח עם חלב סויה. ניסיתי להכין עם מים ויצא נחמד ואורירי, אך מעט פחות עשיר.
  • אפשר להשתמש באיזה מלית שרק רוצים, ממרח שוקולד, חמאת בוטנים, לוטוס, ריבת חלב- מה שבא לכם.
  • הבצק נראה מאד נוזלי בכל שלב בהכנה, אל תתפתו להוסיף קמח.
  • הלישה של הבצק (באמצעות ערבול) והקירור של הבצק לפחות ל-4 שעות מאוד חשובים. מדובר בבצק כבד יחסית ועשיר בנוזלים ולכן הוא צריך מנוחה ארוכה ועיבוד. (תאמינו לי, שעה של התפחה ממש ממש לא מספיקה)
  • מאמינה שאפשר להחליף את הרסק תפוחים באותה כמות של בננות מעוכות, וזה אפילו יהיה נחמד לכל מי שמתחבר לקונספט הזה של בננות (ברר!)


המתכון משתתף באתגר "כחומר ביד הבלוגר" של מנטקה
את שאר המתכונים המדליקים המשתתפים בפרויקט תוכלו לראות פה :)

ולקורבנות הבאים של מפלצת ה10 דברים שלא ידעתם עליי, אני מעבירה את השרביט להדר מלילות שימורים, לביז (רחל) מבישול בזול, ולפיונת המקסימה פיית העוגיות.

עד כאן הייתי טל
נתראה בקרוב

26 כבר הגיבו:

נטלי אמר/ה...

יאיי!!! איזה כיף לקרוא אותך! ו-וואו, היו פה כמה דברים ממש מצחיקים. הקטע עם הליצ'י הרג אותי מצחוק :) לגמרי חילזון במעטה, אם כי אני פחות מחמירה ממך.
העוגה נראית מעולה ממש! והצילומים? מהממממים!!!

נטלי

גל אמר/ה...

אני חולק איתך את 3

אלה אמר/ה...

תודה שחלקת, תמיד משמח להכיר אותך קצת יותר טוב :)
חג שמח!

טלי אמר/ה...

חוץ מתמרים, גם אני לא אוהבת את הפירות שציינת. בטח לא ליצ'י. וגם לא פסיפלורה. מה הקטע של פסיפלורה?
וגם אני למדתי ביולוגיה כימיה. ואני מתביישת לספר איזה שילובים של מלוח ומתוק אני עברתי בתקופות מסוימות בחיי...

אנונימי אמר/ה...

מה בדיוק בחוש בעוגה הזו? פשוט החלפת את נגזרות השורש "לישה" ב-"ערבוב". עדיין מתפיחים פעמיים וכל הווג'ראס. עוגה בחושה היא עוגה זריזה להכנה, וזו - ממש לא.

אה, וגם - שתיים ושליש, לא שישית.

The Cookie Fairy אמר/ה...

היה כיף ומשעשע ללמוד עלייך עוד דברים חדשים ומשעשעים-
אבל ספרות זולה? זה סרט גדול!
מניחה שהחיבה שלך לנצנצים מכפה על כך P:
וגם עשית לי חשק לנסות כריך צפתית-משמש, נשמע טעים!

חוצמזה אל תדברי איתי על פיסטוקים,
בדיוק זרקתי קופסה ענקיתתת של פיסטוקים שקניתי מטיב טעם,
והסתבר שהיו בהם מזיקים... בעעעע!
אבל עושה חשק לקנות חדשים עבור העוגה הזאת

ולסיום- לא מאמינה שאני צריכה עכשיו לשבת ולחשוב על רשימת דברים בעצמי :)
אבל אנסה לעמוד בזה בגבורה
ד"ששש

Zoe אמר/ה...

נראה ממש טוב! רפרטואר החברים הטבעוניים שלי הולך וגדל.. טוב שיש מתכון כזה לעתיד :)

הדר אמר/ה...

התמונות פשוט מהפנטות והתיאור שלך לליצ'י גאוני! הייתי על הרצפה! (אני תמיד אמרתי שזה בשר כלב מכובס...)

אנונימי אמר/ה...

נראה טעים!
לגבי "מערבלים את הבצק", עם איזה וו? לישה או בלון?

טל אמר/ה...

וו גיטרה! לא לישה ולא בלון

אנונימי אמר/ה...

בוקר טוב,
ראשית אציין שאני בדר"כ לא מגיבה לפוסטים (לא מרוע, סתם כי כזו אני), אבל הפעם זה פשוט בלתי נמנע.
לגבי 10 הדברים עליך, כתבת בצורה מצחיקה ונהניתי לקרוא כל מילה (גם את הדברים הפחות נעימים כמו אלרגיות ואסטמה, שאיתם, אני מניחה, למדת לחיות).
לגבי המתכון, בוודאות אכין אותו השבוע, להנאתי המרובה.
תודה על כל הפוסטים
אורלית

אנונימי אמר/ה...

שלוום לך.
כשאת אומרת שמרים יבשים את מתכוונת לקוביה בשקית ווקום או הגרגרים של שמרית?
את יכולה לעשות לי סדר בכך.
ואם את מתכוונת לקוביה בשקית ווקום,
איך את מודדת 1 כף? בפירורי החתיכה משם?

אנונימי אמר/ה...

שלוום לך.
כשאת אומרת שמרים יבשים את מתכוונת לקובייה בשקית ווקום או הגרגרים של שמרית?
את יכולה לעשות לי סדר בכך.
ואם את מתכוונת לקוביה בשקית ווקום,
איך את מודדת 1 כף? בפירורי החתיכה משם?

אולגה אמר/ה...

אני איתך במספר 6, אבל ממש! :)
העוגה נראית מושלמת.

טל אמר/ה...

לאנונימי
אכן יש קצת בלבול
שמרים שמגיעים בדרך כלל בקובייה הם שמרים טריים..אותם יש להתסיס לפי הוראות היצרן. אני לא ממש משתמשת בשמרים כאלה אס אין לי ניסיון.
השתמשתי בגרגרי שמרים שמגיעים ארוזים בשקית ואקום. הם מרגישים כמו קובייה קשה ודחוסה אבל ברגע שפותחים את השקית ומורידים את הואקום הם מתפזרים לאבקה ואז את מודדת בכף
בהצלחה

Meirav אמר/ה...

בוקר טוב וחיובי (לאחר שקוראים את שכתבת), האם אפשר להשתמש בקמח מלא ?

טל אמר/ה...

לא ניסיתי להשתמש בקמח מלא..מאמינה שאפשר להחליף כוס אחת בקמח מלא

נדב אמר/ה...

נראה כמו אחלה מתכון!
יש מצב להשחית את העוגה עם ביצים במקום רסק תפוחים?

טל אמר/ה...

מאמינה שאפשר להשחית
לא ניסיתי אבל לדעתי שתי ביצים יספיקו :)

מור אמר/ה...

אוף טל, תכננתי לתקן אותך לגבי השתיים ושישית ברשעות מלאכותית, אבל כבר הקדימו אותי ברשעות אמיתית :-(
(ואחר כך שואלים למה אני לא אוהבת אנשים)

אני ממש מופתעת מכמה דברים לא ידעתי עלייך לפני שהקראת לי את הרשימה הזו. מזל שהטלתי עלייך את המשימה!

עכשיו חדל קשקשת. מתי את מכינה לי עוגה כזו?

הדר אמר/ה...

אוח איזה פוסט נפלא. תמונות נפלאות, ואני לגמרי איתך בקטע של הצבעים (אם בצלמים נפלה פיפטה, מה יאמרו המעצבים?). אבל... 10 דברים? טוב... בסדר :)

אנונימי אמר/ה...

ליצ'י = הכלאה של מדוזה וקיפוד שיצר השטן.
העוגה שלך לעומת זאת דווקא נראית מעולה.

בישול בזול אמר/ה...

התחלתי לקרוא את הרשומה אתמול ואז מישהי קטנה הפריעה לי באמצע, רק עכשיו שמתי לב שקראתי רק חצי. מזל ששמתי לב :) ואני בצבא התחלתי לאכול גבינה לבנה וממרח שוקולד בסנדוויץ', אז השילוב שלך נראה לי הגיוני לחלוטין. והתמונה האחרונה מהממת. ואני משתמשת יותר מדי ב-ו' החיבור.

MS. אמר/ה...

שלום! כשמוסיפים את השמרים זה לא צריך להיות אחרי ששמים אותם עם מים חמימים כדי שיתחילו לפעול?

MS. אמר/ה...

את השמרים לא אמורים לערבב עם מים חמימים כדי שיתחילו לפעול ורק אז להוסיף אותם לבלילה? ( התמונות והמתכון נראה ממש טוב)

טל אמר/ה...

ל MS
ניסיתי פעם אחת לערבב, ופעמיים בלי לערבב ולא היה הבדל משמעותי בבצק
אבל אם את נוהגת לעשות את זה בדרך כלל, את מוזמנת להמס את השמרים לפני :)

הוסף רשומת תגובה

כשאתם מגיבים, זה כיף חיים