-->
טוען...

יום חמישי, דצמבר 12, 2013

לחמניות דלורית מופלאות

החורף (ולא רק) שהגיח בפתאומיות מוחלטת, הוא תירוץ נהדר לקיים את ההבטחה שהבטחתי לעצמי, להכין פעם בשבוע- שבועיים לחם ביתי.




לחם ביתי רך ונהדר, כמו שהייתי מקפידה פעם, לאפות כל יום שישי.

לצערי כבר תקופה שאני נאלצת לעבוד כל יום שישי, וההבטחה הזו נדחקה לפינה חשוכה של לחם ולחמניות קנויות, כי למי יש זמן לנשום.


אז עכשיו, החלטתי להחיות את המסורת מחדש, לא בגלל שיש לי אקסטרה זמן, אלא בגלל הפוסט הזה
 בבלוג הזה, שנתקלתי בו במהלך שיטוטיי באינטרנט.

ערב כזה שלא הצלחתי להתרכז בו, ובטח שלא להכין שיעורים, ופשוט בהיתי במתכונים יפים באינטרנט תוך כדי מלמול לעצמי "איזה יופי" " בא לי כזה" " אני רעבה"

ואז נתקלתי בלחמניות האלה
לחמניות. עם. דלורית.




ואו! הן לא יצאו לי מהראש.

יום אחרי כבר היו לי במקרר שתי דלעות ערמונים קטנות ויפות, ודלורית אחת מכובדת.

מפה לשם, נתקעתי בעבודה על סרטון, שגזל ממני את כל ימיי, וגם את בריאותי, עם כל הממתקים האלה שטחנתי בגללו,

תודה ששאלתם - לא אני לא מסוגלת לראות ולא להריח יותר סוכריות גומי!



או כמו שחברה שלי אמרה "איך את תמיד בוחרת לעשות את הדברים הכי מסובכים"

אז כן. 
זה סרטון רימייק לפתיח של הסדרה "דקסטר" עם המון המון ממתקים. השחקן המסכן סבל יותר ממני. אני אכלתי רק כדי להזדהות איתו :)

התמונה הזאת מסכמת את התקופה האחרונה:



ואז, פשוט חציתי את הדלורית לשניים, תקעתי אותה בסיר עם מים ובישלתי עד שהתרככה. מפה כבר לא הייתה דרך חזרה והייתי חייבת להכין את הלחמניות.

זה היה שווה כל כך את הציפייה וההכנה! הלחמניות הכי רכות שהכנתי אוור! באמת! הן אמנם נראות כמו בייבי ג'חנון, אבל מדובר בלחמניות כתמתמות ורכות ואווריריות ואין לי מושג מה גורם להן להיות כל כך מושלמות.

הן עשירות בסיבים בגלל הדלורית והקמח המלא, והטעם של הדלורית לא כל כך מורגש, ככה שאפשר לתת אותן לילדים בלב שלם.

את הדלורית מבשלים במים חמים עד לריכוך, מקלפים ומועכים במזלג.



לחמניות דלורית מופלאות
מבוסס על המתכון הזה
עם שינויים שלי

כ-18 לחמניות

מרכיבים:

1 כף שמרים יבשים
1/4 כוס מים חמימים
1 כף סוכר
2/3 כוס חלב סויה / חלב רגיל
1 כוס מחית דלורית
1/3 כוס שמן זית
1 כף סילאן
1 כפית מלח
2 כוסות קמח מלא
2 כוסות קמח לבן

אופן ההכנה:
  1. מניחים בקערה את השמרים, כף הסוכר והמים. נותנים לשמרים לתסוס למשך 5 דקות.
  2. מוסיפים את החלב, מחית הדלורית, סילאן,שמן ומלח. מערבבים היטב.
  3. מוסיפים את הקמחים מערבבים היטב, ולשים כ-10 דקות (אפשר גם במיקסר), או עד לקבלת בצק אלסטי וחלק. אם הבצק דביק ממש, מוסיפים מעט קמח וממשיכים ללוש עד לקבלת המרקם הרצוי.
  4. מניחים בקערה משומנת ומכסים במגבת. מתפיחים את הבצק כשעה בטמפרטורת החדר, או עד שהוא מכפיל את נפחו.
  5. כשהבצק תפוח, מוציאים את האוויר, ולשים אותו מעט.
  6. מרדדים את הבצק למלבן בעובי של כ- 2 ס"מ. חותכים לאורך ל- 3 חלקים, ולרוחב ל-6, לקבלת 18 מלבנים.
  7. מגלגלים כל מלבן ללחמנייה קטנה ומסדרים בתבנית מרופדת בנייר אפייה.
  8. מחממים את התנור ל-180 מעלות. בינתיים מכסים את התבנית עם הלחמניות במגבת ונותנים להן לנוח כ-40 דקות.
  9. אופים בתנור החם כ-20-25 דקות או עד שהלחמניות זהובות ויציבות, ומעט מעט שחומות בתחתית.


את המחית מחצי הדלורית הנותרת (כן כוס מחית דלורית = חצי דלורית) מוסיפים לסיר שטוגן בו מעט בצל ושום, מתבלים בכורכום, ג'ינג'ר, פלפל שחור ומלח, מעט שמן זית, וחמאת בוטנים (תודה מור על הרעיון)
מוסיפים מים ומרתיחים הכל ביחד למשך כמה דקות עד לקבלת מרק ממש ממש טעים.

הערות:
  • המתכון המקורי הוכן עם חמאה, הרבה סוכר, קמח לבן וחלב רגיל. אני החלטתי לוותר על זה כדי לקבל לחמניות יותר קלילות ויומיומיות, הרגישו חופשי לא לעשות כמוני.
  • בנוסף, במתכון המקורי יש מלית חמאה וגבינה ללחמניות. אני רציתי אותן נייטרליות, והכנתי בלי. אם אתם מכינים בלי מלית, לא חייבים לרדד ולגלגל, אפשר סתם להכין לחמניות עגולות. לדעתי הגלגול מוסיף אווריריות.
  • כרגע אין לי במה לרדד בצק, אז פשוט שיטחתי אותו בידיים ליריעה אחידה ככל האפשר, חתכתי וגילגלתי. כמו שרואים בתמונות הבצק נראה בסדר גמור.
והסרטון הסופי למי שמעוניין :


17 כבר הגיבו:

הדר אמר/ה...

איזה יופי של פוסט! מחמם ורך! הסרטון יפה מאוד חוץ מהקטע של כמות הממתקים שהוא אוכל... בעע
בדיוק קניתי דלוריות וכל מיני דלועים, עפתי להרתיח אותן!

נטלי אמר/ה...

הורסות לגמרי וממש ממש עושות חשק :) הצילומים מהממים!!

נטלי

מור אמר/ה...

יש לי כל כך הרבה מה לומר!!! אז כמיטב המסורת, נמספר:

1. איור! יש פה איור! הידד!!!
2. התמונה של התקופה האחרונה --> מתה עליה
3. לא חושבת שיצא לי לומר לך עד עכשיו כמה הסרטון אדיר. אז הוא אדיר. שתדעי.
4. לא מאמינה לך לגבי סוכריות הגומי. את עוד תתעשתי בבוא הזמן.
5. הלחמניות נראות די מעולה, אפילו ש.. דלורית? לא בשבילי. אבל אמרת שלא מרגישים ואפשר לתת אותן לילדים, אז..... היי!

ואז ראיתי את הסוף וגיליתי שהיוויתי השראה למרק, שזה.. כאילו.. אוכל אמיתי. אני מקור השראה לאוכל אמיתי? או הפי דיי (אז מה אם זה היה רק החלק של חמאת הבוטנים, אני בוחרת להאמין שרוחי שורה על כל הדבר הזה)!!!!

נדב אמר/ה...

נראה מהמם!

שתי שאלות:
1) כמה שמרים טריים אפשר לשים במקום? בחישוב גס יצא לי חצי קוביה...
2) דלורית אחת בגודל סביר אמורה להספיק לכוס של מחית?

טל אמר/ה...

תודה כולם :)
חצי קובייה אמורה להספיק לדעתי
ולגבי הדלורית, נראה לי שיוצא יותר מכוס..מקסימום תכין מרק ;-)

אנונימי אמר/ה...

את אותו מתכון בדיוק אפשר להכין עם סלק ויוצאות לחמניות ורדרדות משגעות.
תודה על המתכון!
שלי

Tamar Horovitz אמר/ה...
תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.
Tamar Horovitz אמר/ה...

אפשר להכין עם בטטה? ואם כן, כמה נראה לך?

טל אמר/ה...

לדעתי אין בעיה
הייתי מחליפה בבטטה בינונית מרוככת ומעוכה
בהצלחה

Zoe אמר/ה...

מקסים מקסים. הן נראות ממש מפתות :)

טעמים שרואים מכאן אמר/ה...

נראה טעים!! בא לי לחמניה כזאת עכשיו!

The Cookie Fairy אמר/ה...

גם אני התמכרתי לאחרונה להכנת לחמים ביתיים, וזה בהחלט כיף אדיר-
שום דבר לא ישווה לכיכר לחם טרייה עם חמאה...
ורק המחשבה על לחמניות עם מחית של דלעת או דלורית בהחלט מעוררת תיאבון...
בקיצור- ממשששש עושה חשק להכין!
חוצמזה סרטון רופא השיניים אה-לה-דקסטר יצא לך מגניב לגמרי, יופי של רעיון.
לסיכום אעדכן שביצעתי את המטלה שלי ל-10 דברים שאתם לא יודעים עליי ואני פטורה מחובתי P:
ד"שששש

נטע ש אמר/ה...

הי טל,
זו פעם ראשונה שאני מבקרת בבלוג שלך והוא ממש מוצא חן בעיני, נראה לי שאשאר... יש לי כבר בפה את טעם הלחמניות ובאף את ריח האפיה שלהן... יש לי רק שאלה קטנה ואולי קטנונית: בדיוק יש לי במקרר כמות גדולה של דלעת אפויה שממתינה להכנת מאפינס (מהבלוג המקסים "ביסים" של הילה קריב, מומלץ), האם אפשר, לדעתך, להחליף במתכון הזה את הדלורית בדלעת והאם זה יתאים שהיא אפויה ולא מבושלת?
תודה
נטע

טל אמר/ה...

היי נטע
ברוכה הבאה ותודה רבה
זה יתאים בהחלט! אין שום סיבה שזה לא יעבוד
פשוט אותה כמות של מחית דלעת

נדב אמר/ה...

היי טל.
הכנתי היום והן יצאו נפלאות!
מה שכן, הוספתי די הרבה קמח (מעל חצי כוס) כי הבצק היה ממש דביק בהתחלה.
לפעם הבאה, נראה לך שכדאי מראש לשים יותר קמח, או להפחית את כמות הנוזלים?

נטע ש אמר/ה...


הצצתי בתגובה שלי לפוסט הזה מדצמבר 2013... אז לקח לי קצת זמן... אבל בסופו של דבר הכנתי אותן!!! יצאו טעימות ושמנמנות וקצרו שבחים מכל בני הבית.
מספר תהיות: הכנתי מקמח רגיל בלבד כיוון שלא היה לי קמח מלא בבית. האם, לדעתך, ניתן יהיה לאפות עם קמח כוסמין, או שילוב של קמח כוסמין וקמח רגיל? אני לא כל כך מסתדרת עם קמח מלא. בנוסף, מה לגבי תחליף לחלב כדי להפוך את המתכון לפרווה?
תודה מראש, ועשית לנו את השבת בבית עם הלחמניות האלה.
נטע

טל אמר/ה...

היי נטע,
אפשר להשתמש רק בקמח כוסמין, או חצי חצי קמח לבן וכוסמין.
שילוב עם קמח רגיל יהיה יותר טוב לדעתי.
אני החלפתי בחלב סויה ויצא מעולה
בהצלחה:)

הוסף רשומת תגובה

כשאתם מגיבים, זה כיף חיים