-->

יום רביעי, ינואר 01, 2014

פיתות במחבת מקמח תירס וקמח מלא

אין 
לי
מה 
להגיד.

חוץ מפיתות 

במחבת



מקמח
תירס

וקמח
מלא.

זה בצק שמרים

זה במחבת




זה טעים

עם מרק.

וזה טעים גם יום אחרי.

רק
תחממו קודם.

שיהיה לכם חם ונעים וטעים!

פיתות מקמח תירס וקמח מלא במחבת
(אפשר גם לאפות בתנור)
כ-15 יחידות
מבוסס על הספינז' של אמא.

לשמרים:
1 וחצי כפות שמרים יבשים
1 כף סוכר
1 כף קמח
מעט מים

לבצק:
1 כפית מלח
1/4 כוס שמן זית
1 וחצי כוסות קמח לבן
1 וחצי כוסות קמח מלא
1 כוס קמח תירס (פולנטה דקה, גרגרי וצהוב כזה- לא קורנפלור)
1 ורבע כוסות מים פושרים

מעט קמח תירס לפיזור מעל הפיתות.

אופן ההכנה:
  1. בקערה גדולה מניחים את השמרים, כף הסוכר, כף הקמח ומעט מים. מטלטלים בעדינות את הקערה כך שכל החומרים יתערבבו זה בזה, ומתסיסים את השמרים כ- 20 דקות כשהקערה מכוסה.
  2. מוסיפים לקערה עם השמרים שתססו את הקמחים, השמן והמלח. מערבבים היטב.
  3. מוסיפים את המים תוך כדי לישה, ולשים היטב עד לקבלת בצק אחיד, חלק ומעט דביק. (לישה של כ-5 דקות)
  4. מכסים את הקערה עם הבצק במגבת ונותנים לו לתפוח כשעה, או עד להכפלת הנפח.
  5. כשהבצק תפוח, מוציאים את האוויר, ולשים 2-3 דקות. אם הבצק דביק בצורה בלתי נסבלת, מקמחים מעט עד לקבלת מרקם נוח ואלסטי, אבל לא יבש מידיי.
  6. משמנים היטב את הידיים, ומשמנים מחבת טובה, כזו שלא נדבקים אליה דברים בקלות, בשכבה ממש דקיקה של שמן. לא יותר מידיי. מחממים היטב את המחבת. 
  7. בוצעים כדור מהבצק ומשטחים אותו בידיים משומנות על גבי משטח עבודה חלק עד לקבלת פיתה בעובי של כ - 2 ס"מ (או לרדד במערוך לחילופין)
  8. משטחים את הפיתה במחבת החמה (זה הזמן לפזר מעט קמח תירס מעל הבצק במחבת) למשך 2-3 דקות (או יותר תלוי בעובי של הבצק) עד שהשוליים נראים "אפויים" והפיתה מזהיבה בצד שבא במגע עם המחבת.
  9. הופכים את הפיתה וממשיכים לחמם עוד דקה או שתיים עד שהיא זהובה ואפויה משני הצדדים.




הערות:
  • קמח התירס עושה את הבצק קצת גרגרי ומתפרק, לא להילחץ. זרמו איתו. זה אחלה בצק. אחרי ההתפחה הכל מסתדר, וגם לא צריך לרדד או משהו, פשוט לשטח ולהניח במחבת.
  • לא ניסיתי, אבל אני מאמינה שאפשר לשטח כדורי בצק משומנים, לסדר בתבנית ולאפות בתנור עד שתפוח וזהוב. אם ניסיתם, עדכנו אותי.
  • לא צריך לטגן את הפיתות, אם תשימו יותר מידיי שמן במחבת הן יישרפו. ממש לשמן בעדינות בשכבה דקיקה את המחבת.
  • הפיתות הכי טעימות ברגע הכנתן, אך יום למחרת הן גם מעולות, לאחר חימום קל.
  • הפיתות עוברות מצויין הקפאה, מחממים לפני האכילה בטוסטר או בתנור.
  • אגב, לי אין מערוך, אם יש לכם, וותרו על כל החלק של לשטח את הפיתה. פשוט רדדו את הבצק.


נכון, הן נראות כמו שניצל.
אז מה? זה טעים.

המתכון הוכן במסגרת "כחומר ביד הבלוגר" של מנטקה
לשאר המתכונים בסימן תירס כנסו לכאן- >

6 כבר הגיבו:

נטלי אמר/ה...

רוצה. עכשיו!

photo.fashion.passion - בלוג אופנה ישראלי אמר/ה...

יאממי! יש לי כל המצרכים בבית למעט השמרים, ומה זה אין לי כוח לצאת החוצה ולקנות (אני חולה, בעעעע). באסוש...
אנסה בהזדמנות אחרת! נראה מעולה ואני תמיד בעד מתכונים עם קמח תירס :)

הדר אמר/ה...

אני
הולכת
להכין
תודה
:)

The Cookie Fairy אמר/ה...

זה אחד הפוסטים הקורעים שלך מבחינת הטקסט, את יודעת :)
והאמת שלא צריך לומר יותר מזה-
ממש עושה חשק למנצ'ס אותם למוות
שנה טובהההההה. עם פיתות. במחבת.

אנונימי אמר/ה...

אין.
לי.
מה.
להגיד.
חוץ מ.
גועל נפש.

מור אמר/ה...

gimme.
gimme.
gimme.

הוסף רשומת תגובה

כשאתם מגיבים, זה כיף חיים