-->
טוען...

יום שני, ינואר 20, 2014

שקשוקת עגבניות שרי

 לפעמים אני חושבת שאני לא אוהבת עגבניות.
צבעי מים על נייר לא איכותי מאת "אני"

כאילו..
אני כן אוהבת.
נגיד פסטה ברוטב עגבניות? מעולה.

פיצה? תביאו!

עגבניות מיובשות? כן בבקשה!

אבל.. לפעמים העגבניות הגדולות מבאסות אותי.
הן יכולות להיות תפלות, רכות מידיי, חמוצות מידיי, ירוקות מידיי...

ואז..מצד שני, יש עגבניות שרי. 
הן תמיד טעימות.

כמו סוכריות.
בצבעים.

בתנור, עם שום ומלח ושמן זית, באנטיפסטי, על פוקאצ'ה, בפסטה או סתם ככה בסלט (סתם..כן)




ונכון, יש קליפה, אבל לי היא לא מפריעה.

אז הכנתי מהן שקשוקה, כי הן מלאות בטעם =שקשוקה מלאה בטעם.



ושקשוקה, זה מעולה כשלעצמו, עם לחם טרי מהמכולת, ואפשר גם קצת פטה מעל, למרות שאני לא אוכלת גבינה, אני יודעת שזה טעים.



אז שקשקו אותה, אל תעשו לה חשבון (לעגבניית השרי כמובן)


אני השתמשתי בעגבניות שרי צהובות ואדומות. כל עגבניה תתקבל בברכה.
המתכון מאולתר ולא מבוסס על כלום, כי..טוב..זו שקשוקה. פשוט הכנתי ממה שהיה לי ככה שהכל נתון לשינויים לפי הטעם האישי.

שקשוקת עגבניות שרי
כמות:  מנה אחת נחמדה

מרכיבים:

חצי סלסלת עגבניות שרי (בערך 20 עגבניות) נקיות וחצויות 
1 בצל קטן קצוץ גס
2 שיני שום פרוסות גס
1 כף שמן
פלפל חריף קצוץ (כמות לפי הטעם ומידת החריפות)
1 כפית פפריקה מתוקה
מעט פפריקה חריפה
קורט פלפל שחור
מלח לפי הטעם
2 ביצים

אופן ההכנה:
  1. מחממים שמן במחבת.
  2. כשחם מוסיפים את הבצל והשום  (והפלפל החריף אם משתמשים) ומטגנים עד להזהבה קלה.
  3. מוסיפים את עגבניות השרי החתוכות וממשיכים לבשל עד שהעגבניות מגירות נוזלים ומתחילות להתפרק.
  4. מתבלים בפפריקה חריפה ומתוקה, פלפל ומלח.
  5. ממשיכים לבשל תוך כדי ערבוב עד שהתערובת נעשית סמיכה ומבעבעת. (אם היא מתחילה להתייבש אפשר להוסיף קצת מים חמים, זה תלוי בעגבניות)
  6. שוברים שתי ביצים מעל העגבניות וממשיכים לבשל עד למידת העשייה הרצויה של הביצים. 
  7. בתאבון! 


ולסיום, כהרגלי, אני משתפת בשני פרויקטים סופיים:

1. פתיח לספר "דברים שהלוואי שידעתי בגיל 20"
המטרה: לקחת ספר שלא עשו ממנו סרט וליצור לו פתיח בטכניקה חופשית
(האנימציה הראשונה שלי!)



2. סצנה עלילתית עם תסריט הזוי במיוחד שחיברתי- לראות עד הסוף!


8 כבר הגיבו:

אולגה אמר/ה...

טל, כמה טוב לראות את הפוסטים שלך! תבואי יותר :)
גם אני אוהבת עגבניות שרי ולא מתה על עגבניות רגילות. שמחה לדעת שאני לא לבד במוזרויות שלי :)

אנונימי אמר/ה...

הייתי בטוחה שהציור בהתחלה הוא תמונה. וואו.
ציירי עוד! ופרסמי עוד פוסטים!

תודה!

מור אמר/ה...

1. אני לא מאמינה שפרסמת פוסט על עגבניות. זה כאילו.. מה, את שונאת אותי לגמרי?
2. אני לא מאמינה שפרסמת פוסט. זה כאילו.. איזה כיף!
3. הציור (איור? הסברת לי פעם את ההבדל..) בהתחלה מהמם. כן, אפילו שהוא של שקשוקה..
4. האנימציה מקסימה.
5. סרט האימה מופרע לגמרי. איך חשבת על הרעיון הזה בדיוק?!
6. בא לי מיץ תפוזים.
7. געגועים עזים.

הדר אמר/ה...

אני עדיין בשוק מהסרט המדהים והאנמציה מקסימה להפליא!...
התמונה בתחילת הפוסט פשוט מדהימה! דומה כל כך לדבר האמיתי!
מצטרפת לקריאות ה"תעלי עוד פוסטים"...

Vered Leb אמר/ה...

הצילומים שלך מעולים!
והתמונה, וואהו!!!
אפשר עוד תמונות, איורים וכו'?
זה ממש מדהים!!!

The Cookie Fairy אמר/ה...

עשית לי חשק היסטרי לשקשוקה, זה סופר מגרה!
ומה זה השידרוג הזה בצילומים? :) נראים מעולהה

חוצמזה הסירטונים שצירפת מהממים-
הפתיח חמוד בטירוף, ותפוזי האימה קרעו אותי לגמרי,
יופי של רעיון ואחלה ביצוע
בטוחה שיהיה לך עתיד ורוד בתעשייה, יש לך יופי של ראש

נועם אמר/ה...

איזה מהמם הציור בהתחלה- אני חושב שבכל פוסט את צריכה לעשות ציור + צילום של הציור בהמשך הפוסט :P

אנונימי אמר/ה...

נשמע טעים! אעשה בקרוב, יש לי סלסלה של עגבניות שרי שבאמת תהייתי מה לעשות איתה מלבד הדברים הרגילים! :)

אגב, קראתי את הספר- חברות קנו לי ליום הולדת 21 והוא ממש טוב ומפתח את הידע והראש בנושאים כאלו.

הוסף רשומת תגובה

כשאתם מגיבים, זה כיף חיים