-->

יום שלישי, מרץ 11, 2014

כדורי במבה ושוקולד חלב

שלום שלום!




מה שלומכם?
התגעגעתם?

אני כן.

הרבה זמן לא כתבתי.

אני בעיקר עושה...שיעורים.




בעיקר לא ישנה.

לא אוכלת.

לא שותה. 

(באמת)



לפעמים מתייבשת.



אבל מרוצה.

זה נשמע הכי מסכן שלי, אבל אני לא יכולה להתלונן-

למרות שאני שוקלת לעבור למנות חמות כי אין לי ממש זמן לבשל.

למרות שאני שותה פרנץ' ונילה מאבקה כבר כמה ימים.

למרות שלפעמים אפרופו היא ארוחת ערב הגונה בעיניי (אבל אל תגלו לאמא טוב?)

למרות שהבלוג חגג 3 (לא שכחתי, מבטיחה)

ואני חגגתי 25 (שזה רבע ממאה)

כיף לי.

לפני כמה זמן, הכנתי לחנוכת בית של חברה טובה טובה, משהו שהרבה זמן רציתי להכין. משהו בין טראפלס לכדורים, שיהיה בו במבה וחמאת בוטנים ואת הכל לצפות בשוקולד.



יצא מוצלח מהמצופה (מצופה בשוקולד חלב) ולהלן המתכון, פשוט וקל ומושלם לפורים (החג האהוב עליי!!)

כדורי במבה
כ-20-25 כדורים, תלוי בגודל
מבוסס על: אלתור
מרכיבים:
125 גר' פתי בר (חצי שרוול)
50 גר' במבה (שתי שקיות קטנות)
כף גדושה חמאת בוטנים (עדיף מלוחה או טבעית, אבל מה שיש זה בסדר)
100 גר' שוקולד לבן
1 כף דבש /מייפל / סילאן
6 כפות חלב

ציפוי:
50 גר' שוקולד חלב
1 כפית שמן

אופן ההכנה:
  1. טוחנים במעבד מזון את הבמבה והביסקוויטים עד לקבלת אבקה דקה במיוחד.
  2. בקערה אחרת ממסים את השוקולד הלבן וחמאת הבוטנים, במיקרוגל או בבן מארי עד לקבלת תערובת חלקה נוזלית ואחידה (לא לחמם יותר מידיי, שלא יישרף השוקולד)
  3. מוסיפים לקערת הבסיקוויטים את השוקולד הלבן המומס עם חמאת הבוטנים, כף דבש או מה שבחרתם, ומערבבים עד לקבלת תערובת פירורית.
  4. עכשיו צריך להוסיף את החלב בהדרגה, יכול להיות שלא יהיה צורך בכל החלב. פשוט לשים היטב עד שמקבלים "בצק" דביק יחסית ולא מתפורר. לשים חזק ומהדקים היטב את התערובת עד שהיא מתמצקת. אם זה לא קורה מוסיפים עוד כף חלב וממשיכים הלאה.
  5. יוצרים מהתערובת כדורים קטנים ואחידים. מעבירים לקירור של כשעה.
  6. כשהכדורים קרים ויציבים, ממסים את שוקולד החלב במיקרוגל או בבן מארי יחד עם השמן עד שהוא חלק ונוזלי. מצפים את הכדורים בשוקולד ומחזירים לקירור עד שהציפוי מתקרר.


הערות:
  • אין ממש תחליף לבמבה כי תכלס זה הקטע של הממתקים האלה.
  • לא חייבים לקרר את הכדורים במקרר לפני הציפוי, זה פשוט הופך את התהליך לקצת יותר נוח.
  • חשוב להוסיף את החלב בהדרגה, כי יכול להיות שלא יהיה צורך בכל הכמות. אם צריך יותר מ6 כפות, פשוט תוסיפו בהדרגה.
  • ניתן לפזר מעט מלח ים מעל ציפוי השוקולד.
מחפשים איך לארוז את הכדורים?

ועל מה עבדתי כל כך קשה אתם שואלים?

תרגיל פרי סטייל id למכון הטכנולוגי חולון:








ושיהיה לכם חג פורים שמח מבדח מתוק ומקסים!
מקווה שנתראה בקרוב.



ואם אתם מגיעים לאירוע משלוחי מנות של עוגיונט, אני אהיה שם

11 כבר הגיבו:

שרון אמר/ה...

העבודות - ואוו! ובמבה ושוקולד זה השילוב הכי מוצלח שיש!
כיף שיש לך רגע של הפסקה, התגעגנו :)

אולגה אמר/ה...

הי טל, כיף לקרוא אותך, תבואי לכאן לעיתים יותר קרובות ותביאי עוד איורים :)
אני שרדתי את שני התארים שלי בזכות מנות חמות, תונה ותירס מהקופסה, אז אני מבינה אותך לחלוטין.
והכדורים נראים נהדר! ינוסו בקרוב..

עדי יעקובי אמר/ה...

היי

עשית לי חשק לחמאת בוטנים...:)

האם לדעתך ניתן להכין אותם על מקל כמו קייק פופס כאלה?

תודה
עדי

טל אמר/ה...

כן עדי!
רעיון נהדר!

בישול בזול אמר/ה...

נראה אדיר!

נטלי אמר/ה...

את כזאת אלופה, זה נראה מעולה! ושוב מזל טוב <3 נחגוג בקרוב :)

נשיקות!
נטלי

מור אמר/ה...

את אדירה והאיורים והסרטונים מעולים והכדורים.. או מאמא!!!!!!!!

מיטל פקרמן אמר/ה...

היי טל,
נראה מעולה,
אפשר להחליף את הציפוי בשוקולד מריר?
תודה,מיטל

טל אמר/ה...

היי מיטל
אין בעיה להשתמש בשוקולד מריר

rotem shraga אמר/ה...

טעיםםםם!!! הכנתי עם ביסקוויטים חומים ובמקום להמיס שוקולד לבן הוספתי 2 כפות נוטלה. יצא מעולה, רעיון גאוני :)

Zoe אמר/ה...

וואו, זה הדבר הכי גאוני ומפתה שראיתי כבר הרבה זמן!

הוסף רשומת תגובה

כשאתם מגיבים, זה כיף חיים