-->
טוען...

יום שני, מרץ 17, 2014

עוגת חלבה בחושה וכל מה שטוב (והיא גם טבעונית!)

כבר הרבה זמן שהתחשק לי להכין עוגת חלבה בחושה.

עם קוקוס.

כי אני אוהבת חלבה, ואוהבת (בלשון המעטה ) קוקוס, וכי מן הסתם שהמקום הכי טוב בשבילן להיפגש יהיה בתוך עוגה בחושה.

את האמת?



הבלוג חגג 3 שנים ב14 לפברואר.


ואני תכננתי להכין לכבוד יום ההולדת השלישי של הבלוג עוגת - כל - מה- שאני - אוהבת
ולדחוף בתוכה בין היתר חלבה וקוקוס. ומייפל. ופקאנים. 

הצלחתי להפתיע את עצמי כשהעוגה הייתה מוכנה כמה ימים לפני יום ההולדת. מצולמת והכל, עם מתכון רשום על מידותיו.

אמנם בלי פקאנים, אבל היא יצאה עסיסית, פאדג'ית, מופלאה.

הייתי בטוחה שהפוסט יעלה בזמן ואני אפילו אצליח לארגן איזו הגרלה.

מפה לשם, וכמו שאתם מבינים מקריאת שורות אלה, הבלוג המסכן והקטן הוזנח, לא חגגו לו יומולדת 3 ובעקבות כך הוא סובל מחרדות נטישה קשות, ואף מתעורר מסיוטים בלילות.



אז החגיגות נדחו לתאריך לא ידוע, וגם ההגרלה שבטוח תתקיים, בינתיים אתם מוזמנים להנות מעוגה טובה וכוס קפה.

העוגה עליי, הקפה עליכם :)

אגב, אני השתמשתי בחלב סויה, אפשר להשתמש בחלב רגיל, אבל טבעונים מסוימים ישמחו שלא היו לי ביצים בבית באותו יום שהכנתי את העוגה, ומדובר בעוגה טבעונית לחלוטין!

עוגת חלבה וכל מה שטוב
עוגה אחת בתבנית בגודל a4

מרכיבים:

לעוגה:
250 גר' חלבה
1 כוס חלב סויה /חלב רגיל
3/4 כוס קמח
1 כפית אבקת אפייה
2 כפות שמן
100 גר' קוקוס טחון
1/3 כוס סוכר

לשטרויזל:
1/2 כוס שקדים מרוסקים גס
3/4 כוס קמח
2 כפות סוכר
מעט מלח
1 כף טחינה
2 כפות שמן

סירופ מייפל- אופציונאלי

אופן ההכנה:
  1. מחממים תנור ל180 מעלות.
  2. בקערה קטנה מערבבים באמצעות מזלג או אצבעות את כל מרכיבי השטרויזל עד לקבלת פירורים.
  3. בקערה אחרת מפוררים את החלבה ומערבבים יחד עם הקוקוס והחלב. טורפים היטב.
  4. מוסיפים את השמן והסוכר ומערבבים.
  5. מוסיפים את הקמח, המלח ואבקת האפייה, ומערבבים באמצעות מרית או מטרפה בעדינות עד לקבלת בלילה אחידה.
  6. יוצקים את בלילת העוגה לתבנית מלבנית ומיישרים.
  7. מפזרים מעל בשכבה אחידה את השטרוייזל.
  8. אופים בתנור החם 20-25 דקות עד שהפירורים מזהיבים, והעוגה יציבה, וקיסם שמוחדר אליה יוצא עם פירורים לחים.
  9. בעוד העוגה חמה ניתן לזלף מעט סירופ מייפל.


הערות:
  • אפשר לאפות את העוגה בלי שטרויזל, לפזר עליה מייפל לאחר האפייה, ואז להדק את השטרויזל שאופים בנפרד. כך אני עשיתי. אני ממליצה לאפות הכל ביחד כי זה פחות יתפורר בצורה כזו.
  • מומלץ לקרר היטב את העוגה לפני שחותכים לריבועים, ואפילו במקרר.
  • העוגה נשמרת היטב במקרר כשבוע. לא ניסיתי להקפיא.
  • ניתן להשתמש בכל אגוז שאוהבים בשטוריזל- פקאן ילך כאן מצוין.
  • כמו כל עוגה בחושה- מערבבים כמה שפחות.

11 כבר הגיבו:

נטלי אמר/ה...

אם אני אגיד מספיק פעמים שבא לי ביס (או שניים או מאה) זה יעזור לי? נראית מעולה!

מיטל אמר/ה...

תמיד טוב שאין ביצים בבית , כי אז יש מתכונים טבעוניים! :)
המתכון נשמע מעולה, ינוסה בקרוב...

עלמה אמר/ה...

זה נראה טעים ודחוס ביותר!

מור אמר/ה...

מזל טוב מאוחר (אפילו שאלה לא החגיגות הרשמיות..) לבלוג החרדתי והמהמם!!

אה, ו.. תבנית בגודל A4? זה דבר אמיתי?!

אנונימי אמר/ה...

היי טל,
תגובה לא קשורה לפוסט (לא ידעתי איפה לכתוב)- חבל שהאינדקס לא מתעדכן כי אני מרגישה שאני מפספסת מתכונים. וחבל שאין חלוקה לקטגוריות (או פשוט רשימה של כל העוגיות, זה גם בסדר).

אנונימי אמר/ה...

יש אפשרות להחליף את החלב במים?

טל אמר/ה...

לא ניסיתי להחליף במים זה נשמע לי קצת דליל
אפשר בחלב סויה או מיץ תפוזים

אנונימי אמר/ה...

לא הבנתי מהו גודל התבנית

גליה בן גיגי אמר/ה...

עוגה מעולה!!! אפילו את הפירורים חטפו!!!

Unknown אמר/ה...

האמת? הכנתי ויצא אפעס... לא משו. הלמטה עובר, הפירורים בכמות גדולה מדי ומפוררים מדי.

Free Spirit אמר/ה...

הכנתי אותה היום ויצאה נפלאה! במקום סוכר שמתי סילאן טבעי. תודה רבה על המתכון הנהדר!

הוסף רשומת תגובה

כשאתם מגיבים, זה כיף חיים