-->

יום ראשון, דצמבר 21, 2014

מאפינס תפוז ופירות יער

ניקיתי את התנור!
כן כן.



ואפילו אירחתי ערב פיצות. (6 פיצות ל-3 בנות - GO!)
והכנתי אנטיפסטי פעמיים!

והכנתי בו צנימים עם זעתר.

ואפיתי בו בורקס כזה שקונים קפוא.

ויש לי מכונת כביסה.
וערימת הכביסה בחדר קצת הצטמצמה.

ואני לא הולכת להתנצל על זה שאני כותבת מעט, כי אתם גם ככה לא תסלחו לי.

אבל היום, כששקלתי להבריז מהלימודים, מצאתי זמן לאפות.

משהו עם התפוזים שמתגלגלים לי במקרר, כי קניתי מסחטה.

וגם עם הפירות יער שקטפתי אי אז בקיץ, והתקמצנתי עליהם כל כך ורק נשנשתי אותם קפואים והרהרתי עם עצמי מה אני אכין מהם.



וסחטתי, ואפיתי, ויצא ריחני וטעים.

ואני עדיין לא רגילה לתנור המוזר שנמחקו בו כלללל הסימונים.

אבל יצא בסדר, נראה לי.

אז מאפינס תפוז ופירות יער! קצת חורף קצת קיץ, קצת חג חנוכה שמח!

וטיפ קטן לחיים: כל דבר נראה מגרה יותר עם גרעיני חמניה מעל. אפילו אני.





מאפינס תפוז ופירות יער
12 מאפינס בינוניים

מרכיבים:

3 כפות גדושות שמן קוקוס או: 1/3 כוס שמן רגיל
2/3 כוס סוכר
1 ו- 1/2 כוסות קמח
2/3 כוס מיץ תפוזים (עדיף סחוט טרי) - בערך תפוז אחד גדול
1/2 כפית סודה לשתיה
1/2 חבילה פירות יער קפואים (הכי זול- מיקס פירות יער קפואים)
2 ביצים
קורט מלח

שקדים מולבנים/גרעיני חמניה

אופן ההכנה:
  1. מחממים תנור ל180 מעלות, מרפדים תבנית שקעים במנז'טים מנייר.
  2. בקערה טורפים סוכר ושמן. מוסיפים ביצים וטורפים היטב עד לקבלת תערובת חלקה.
  3. מוסיפים את מיץ התפוזים ומערבבים היטב.
  4. מוסיפים מלח, קמח ואבקת סודה לשתייה. מעל מפזרים את פירות היער.
  5. מערבבים היטב עד לקבלת תערובת אחידה, להימנע מערבוב יתר.
  6. יוצקים לתבניות מאפינס או מנז'טים מקרטון בלילה בכמות 2/3 מגובה השקע.
  7. מפזרים מעל כל מאפין מעט שקדים מולבנים / גרעיני חמניה.
  8. אופים בתנור החם 12-15 דקות, או עד שהמאפינס זהובים ויציבים, וקיסם שמוחדר אליהם יוצא יבש עם פירורים לחים.
  9. שומרים בקירור.


הערות:
  • ניתן להשתמש בכל פרי שאוהבים במקום פירות יער- תותים, תפוחים ועוד.
  • המאפינס לא מתוקים בטירוף, ניתן לעגל את הכמות לכוס סוכר למי שאוהב יותר מתוק.
  • חשוב לערבב כמה שפחות את התערובת לאחר הוספת קמח כדי לא לקבל בצק דחוס.
  • שומרים בקופסא אטומה במקרר כשבוע. ניתן להקפיא.


יאללה ביי :)

8 כבר הגיבו:

דורין אמר/ה...

כאלה חמודים!! מאוהבת בתפוזים בתוך מאפינס אבל אם פירות היער זה פשוט שלמות 3>
והתמונות מהממות, אגב...

עלמה אמר/ה...

שש פיצות לשלוש אורחות נשמע לי כמו מתמטיקה הגיונית, כמובן.

אנונימי אמר/ה...

ואם אוותר על הפירות יער? יש לי ילדה בררנית...

הדר אמר/ה...

נהדר! את נהדרת!

טל אמר/ה...

אין בעיה לוותר על הפירות יער :)

The Cookie Fairy אמר/ה...

החלפת את ה-header של הבלוג או שנדמה לי? מהמם לך!
לנקות את התנור זה בהחלט צעד ראוי להערכה, אין ספק
חוצמזה מאז שקראתי את הפוסט מדמיינת עוברי אורח זרויים בגרעיני חמנייה והכל באשמתך
תביאי ביססס

בהתאם אמר/ה...

הכנתי בדיוק לפי ההוראות והמאפינס למרבה התדהמה יצאו ירוקים! יש לזה הסבר או שזאת פשלה שלי?

טל אמר/ה...

לפעמים זה קורה שפירות היער נמעכים וצובעים את הבצק בכחול שהופך באפייה לירוק :)

הוסף רשומת תגובה

כשאתם מגיבים, זה כיף חיים