-->

יום שלישי, ינואר 06, 2015

כרובית אפויה בטחינה

בכלל רציתי פשטידה.


הגעתי הביתה ולא היה לי כח לכלום.

היה כל כך קר.

והיתה לי כרובית.



כרובית.
את באמת טעימה בכל מצב.
במיוחד מטוגנת. אפשר גם אפויה.
לביבות עם גבינה.
פשטידה
פסטה.
טרייה עם לימון,
או בסלט.
או במוקפץ.

אני אוהבת אותך כרובית 3>

וטחינה ולימון אני אוהבת גם. וכולם אופים כרובית בטחינה וגם אני רוצה ופתאום זה נראה לי הדבר הכי יצירתי שאפשר להכין בערב קר, כשרוצים לעשות הכל חוץ מללמוד, גם אם זה לשטוף את הערימה הכי גדולה של הכלים שיש בעולם הזה.



ואז לבשל פרחים של כרובית עד שהם רכים וצחורים ולאפות אותם עם טחינה ועגבניה ושום, ולפזר מעל הכל שקדים וגרעיני חמניה, כי כבר סיכמנו איך הכל יותר מגרה עם גרעיני חמניה מעל, אפילו אני!

אני מתביישת אפילו לקרוא לזה מתכון, ובטוח יש לכם את כל המרכיבים בבית. וזה מחמם כמו מרק נשבעת! במיוחד אם עומדים לייד התנור ומשגיחים ומריחים. ואפילו שהידיים קרות מלשטוף כלים, זה מתגמל. וטעים גם קר.

כרובית אפויה בטחינה

מרכיבים:
1 ראש כרובית גדול מפורק לפרחים
1 עגבניה בינונית
1 שן שום כתושה
2 כפות נדיבות טחינה גולמית
מיץ מחצי לימון
כף שמן זית
תבלינים: מלח גס, פלפל שחור גרוס, זעתר
שקדים וגרעינים לפיזור מעל

אופן ההכנה:
  1. מחממים תנור ל-200 מעלות.
  2. מכניסים את פרחי הכרובית לסיר עם מים עד לכיסוי, מעט מלח וחומץ, ומבשלים עד שהכרובית רכה מעט אך לא מידיי, לטעמכם. מסננים ממי הבישול ושוטפים במים קרים.
  3. קוצצים את העגבניה לקוביות קטנות.
  4. בקערה מערבבים טחינה, לימון, תבלינים, שום, עגבניה, ושמן זית. מערבבים היטב. מוסיפים מים בהדרגה תוך כדי ערבוב עד שמקבלים תערובת נוזלית יחסית אך לא דלילה מדיי, כמו רוטב.
  5. מסדרים את פרחי הכרובית בתבנית, מעל יוצקים את הרוטב כך שיכסה את כל הכרוביות, ומעל הכל מפזרים מעט שקדים וגרעינים.
  6. אופים בתנור החם עד שהכרובית מזהיבה ומשחימה מעט 15-20 דקות, או לפי הטעם.


הערות:
  • אפשר להשתמש בשקית פרחי כרובית קפואים- פשוט לשטוף ולהפשיר שקית אחת ולהמשיך לפי המתכון.
  • ניתן לתבל במה שאוהבים- פשוט תכינו רוטב טחינה כמו שאתם רגילים.
  • מומלץ לא לבשל את הכרובית יותר מידיי, כי היא מתבשלת מעט בתנור והיא יותר טעימה כשהיא נשארת קצת פריכה.
  • אופים את הכרובית עד לדרגת האפייה שאתם אוהבים, עד שהכרובית מספיק זהובה לטעמכם.

6 כבר הגיבו:

הדר אמר/ה...

נראה מעולה. מתה על כרובית וטחינה

Liron M אמר/ה...

אני אוהבת אותך!

The Cookie Fairy אמר/ה...

גמני מתההה על כרובית.
בכל השילובים שאמרת.
נשמע טעיםם

אנונימי אמר/ה...

נשמע טואוב נעשה ניסיון

אריאלה גרשון אמר/ה...

נראה מאוד טעים הכנסתי גם כרובית עם מיונז יצא טעים אבל צריך לנסות עם טחינה נשמע טוב

אנונימי אמר/ה...

טעים אצלנו!

הוסף רשומת תגובה

כשאתם מגיבים, זה כיף חיים